Перевезення зерновозами «Укрзалізниці» за рік подорожчали вдвічі
Водночас сплата за користування деякими іншими типами вагонів навпаки знизилася

Що сталося. Користування зерновозами з парку «Укрзалізниці» торік подорожчало найбільше: з 2000 грн за добу до 4300 грн/доба.
Джерело. Про це повідомляє Rail.insider із посиланням на опубліковану на сайті перевізника інформацію.
Деталі. «Універсальні платформи піднялися в ціні з 787 грн/доба до 4100 грн/доба, фітингові платформи – з 885 до 1785 грн/доба. Криті вагони подорожчали з 789 до 1339 грн за добу. Користування цистернами зросло з 1005 грн/доба до понад 1400 грн/доба», – йдеться в повідомленні.
Водночас сплата за користування деякими іншими типами вагонів навпаки суттєво знизилася. Так, обкотишовози подешевшали з 1500 грн/доба на початку року до 700 грн/доба у грудні. Ставки на цементовози знизилися з 1400 до 1100 грн/доба. Рекордно впала ціна на думпкари – з 1800 до 350 грн/доба.
Мінераловози, якщо вони використовуються не для перевезень зерна, коштують лише 100 грн за добу.
Ставки на найбільш масовий тип рухомого складу – піввагони – протягом 2022 року змінювалися нерівномірно. Та, попри зростання в середині року, знизилися – з 1800 грн у січні до 1500 грн за добу у грудні.
Бекграунд. Раніше Mind писав, що «Укрзалізниця» підіймає вартість вагонної складової у період гострого дефіциту вагонів. Залізниця заробляє прямо через аукціони, оскільки подання вагона в цьому разі забезпечується додатковою відповідальністю та високою ціною. І вантажовласник йде на цю ціну, тому що в порту чекають на його вантаж.
Зиск від цін на аукціонах також мають вагонні оператори. Оскільки ціна вагона УЗ є певним маркером, приватні оператори зацікавлені в її зростанні.
Більше про це в матеріалі «Допомога АПК: держава в особі «Укрзалізниці» має стати провайдером українського агровиробника під час війни і як має змінитися підхід до формування ціни перевезень».