«Укрзалізниця» запровадила низку заходів для здешевлення зернової логістики
Зміна швидкості руху вагонів знизила вартість використання зерновозів на $3,7/тонна

Що сталося. «Укрзалізниця» запровадила низку заходів для здешевлення зернової логістики та підтримки аграрного сектору України.
Джерело. Про це повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи товариства Валерій Ткачов.
Деталі. Однією з новацій стала зміна технології розрахунку швидкостей руху вагонів у бік портів. Цей захід збільшив розрахункову швидкість руху зерновозів зі 124 км на добу до 134/206 км на добу, що фактично знизило вартість використання зерновозів Укрзалізниці на $3,7/тонна при маршрутних відправленнях та $2,4/тонна при повагонних відправленнях.
Також «Укрзалізниця» запропонувала власні вагони для перевезення зерна за нижчою вартістю. Для цього впроваджено низку нових видів аукціонів із продажу вагонів для перевезення зерна.
За словами Валерія Ткачова, на голландські аукціони виставлятимуться піввагони для перевезення зерна за можливою мінімальною ставкою 812 грн/доба, тоді як наразі ставка – 1400 грн/доба. Це дасть здешевлення послуги перевезення в піввагоні на 42%. Крім того, на голландські аукціони виставлятимуться зерновози «Укрзалізниці» для перевезення зерна на відстань до 300 км (у напрямку морських портів і внутрішні перевезення) за можливою мінімально ставкою 516 грн/доба, що здешевить таке перевезення у 5,4 раза та створить конкурентну боротьбу з автотранспортом за обсяги перевезення зерна на відстань до 300 км.
Також на голландські аукціони буде запропоновано зерновози для перевезення зерна в бік західних переходів / внутрішнє перевезення за можливою мінімальною ставкою торгів до 1806 грн/доба (наразі мінімально можлива ставка – 2795 грн/доба). Здешевлення зерновоза становитиме 35,4%.
«Зазначені заходи роблять вагони «Укрзалізниці» більш конкурентними на ринку використання вагонів, адже частка зерна, що перевозиться вагонами державної компанії, становить лише приблизно 22–25 %. Своєю чергою агровиробники отримають вагони «Укрзалізниці» за меншу вартість, що скоротить загальні логістичні витрати при експорті зерна», – резюмував Ткачов.
Бекграунд. Нагадаємо, що вантажоперевезення «Укрзалізниці» від початку масових бойових дій зросли майже на чверть.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].