Російські авіакомпанії матимуть значні проблеми через відключення від міжнародної системи SITA
Канал SITA, або «авіаційний SWIFT», є найпоширенішим інструментом у світовій цивільній авіації для обміну інформацією

Російські та іноземні авіакомпанії, що виконують рейси між росією та іншими країнами, можуть мати труднощі при організації польотів восени 2023 через відключення рф від каналу швейцарської компанії SITA.
Джерело. Про це повідомляє РБК із посиланням на джерела в авіакомпаніях.
Канал SITA, або «авіаційний SWIFT», є найпоширенішим інструментом у світовій цивільній авіації для обміну інформацією, зокрема між авіакомпаніями та аеропортами. Має понад 2,5 тисячі клієнтів у 200 країнах. Компанія почала згортати роботу у росії після вторгнення в Україну.
«Через відключення, заплановане на кінець вересня, російські перевізники більше не зможуть передавати через шлюзи SITA дані про рейси, пасажирів і багаж в інформаційні системи міжнародних аеропортів», – розповіло одне з джерел РБК. Іноземні перевізники залишаться без каналу SITA для обміну даними з інформаційними системами російських аеропортів.
У Мінтрансі рф на запит РБК відповіли, що знають про проблему і забезпечуватимуть обмін інформацією між російською та міжнародними мережами альтернативними каналами зв'язку.
Авіаексперт зазначає, що перш за все відключення цієї системи вдарить по суміщених рейсах з пересадкою, де польоти з рф виконуються російськими авіакомпаніями, а після пересадки – закордонними.
«Теоретично можна тимчасово обійтися без цієї системи, використовуючи звичайну електронну пошту або факс. Але, як показує практика, це може спричинити як мінімум збільшення часу на обробку інформації та помилки з відповідними наслідками у вигляді плутанини з підтвердженням оплати/броні місць у літаку», – стверджує експерт.
«В авральному порядку зараз намагаються розробити та запустити російський аналог цього сервісу SITA, але справа не лише у відсутності готового російського програмного забезпечення. Насамперед країни, які готові впускати у свій повітряний простір літаки російських авіакомпаній, повинні бути згодні використовувати цю систему», – сказав він.
Бекграунд. Нагадаємо, на початку червня стало відомо, що з росії йде найбільший постачальник ІТ-послуг для авіації.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].