Через місяць після прориву російської блокади в порти Одещини зайшло близько 30 суден – Bloomberg
За місяць після того, як перше судно пройшло новим судноплавним коридором у Чорному морі всупереч погрозам росії, в Україну ринув безперервний потік суден, що перевозять зерно й метали

Стабільний потік суден перевозить зерно та метали з України через місяць після того, як перше судно пройшло через новий судноплавний коридор у Чорному морі, незважаючи на російські погрози.
Про це пише Bloomberg.
Понад 30 суден зайшли в порти Одещини з моменту введення в дію коридору в середині вересня, повідомляє видання. Їхні вантажі – це приблизно 1 млн тонн зерна, заявив цього тижня Дмитро Соломчук, член аграрного комітету українського парламенту.
«Це свідчить про те, що ризикована ставка Києва є більш ніж символічною, і він відновлює певний контроль над торгівлею у своїх чорноморських портах», – пише Bloomberg.
Україна створила тимчасовий маршрут із портів Одеси після того, як у липні росія вийшла з угоди про безпечний коридор, підтриманої Організацією Об'єднаних Націй і Туреччиною. Спочатку судновласники остерігалися працювати на цьому маршруті, оскільки росія погрожувала розглядати будь-які судна, що прямують до України, як такі, що потенційно перевозять зброю.
Проте, хоча кількість суден зростає, ризики залишаються незмінними.
«Це все ще небезпечно й дуже ризиковано, – сказав генеральний директор «Украгроконсалт» Сергій Феофілов. – Цей новий альтернативний коридор збільшить український експорт, але наскільки він буде важливим, побачимо».
Українські фермери в розпалі жнив, і врожаї – навіть в умовах війни – виявилися більшими, ніж очікувалося, що робить цей час життєво важливим для експорту. Соломчук сказав, що країна зіткнеться з нестачею зерна в зерносховищах протягом декількох тижнів, якщо постачання не збільшаться.
Згідно з розрахунками Bloomberg, зробленими на основі даних Marine Traffic, 32 судна, які заходили в українські порти протягом місяця з 16 вересня, мали загальну вантажопідйомність близько 1,4 млн тонн. Це приблизно стільки ж, скільки було перевезено коридором, створеним за підтримки ООН і Туреччини, у перший місяць його роботи, але це все одно лише третина обсягів, які пройшли цим маршрутом, коли він працював найефективніше.
Бекграунд. Раніше Mind писав, що перше судно з українським зерном прийшло з Одеси в Стамбул, прорвавши російську блокаду.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].