Ситуація на польському кордоні спонукає українських імпортерів шукати автогаз на інших напрямках – консалтингова група А-95

Ситуація на польському кордоні спонукає українських імпортерів шукати автогаз на інших напрямках – консалтингова група А-95

Учасники ринку побоюються, що наступного тижня ситуація з перетином кордону погіршиться через анонсований польськими перевізниками страйк

Ситуація на польському кордоні спонукає українських імпортерів шукати автогаз на інших напрямках – консалтингова група А-95
Фото: Рexels

На початку листопада відбулося зростання ціни на скраплений газ у всіх напрямках доставки. Зарубіжні трейдери обмежені обсягом неросійського ресурсу для українського ринку. Імпортери також мають логістичні проблеми й не можуть оперативно вивозити придбаний ресурс.

Про це пише enkorr.

Зазначається, що вартість автомобільних партій на східних польських терміналах зросла на $3–21/т, до $795–865/т, з урахуванням транспорту до українського кордону. На балтійських базисах пропан-бутанова суміш пропонується за $773–838/т, це на $5–20/т дорожче порівняно з минулим тижнем.

Польські постачальники підвищують ціни через подорожчання партій продукту, який надходить на їхні термінали. Втім на руку трейдерам також грає ситуація, яка вже понад місяць спостерігається на українсько-польському кордоні. Черги на КПП висушують ринок, що сприяє зростанню гуртових цін в Україні. «Польські компанії бачать, що відбувається на нашому ринку. Тож немає нічого дивного в тому, що ціни пропозицій зростають», – каже один з імпортерів.

Учасники ринку побоюються, що наступного тижня ситуація з перетином кордону погіршиться у зв’язку з анонсованим польськими перевізниками страйком. «Газ і зараз просочується на наш ринок по краплині через черги, а тут ще і якийсь страйк», – обурюється невеликий трейдер із Києва. Учасники ринку сподіваються, що слова польських перевізників розійдуться з ділом і суттєвих перепон у виїзді за кордон не виникне.

Деякі імпортери налаштовані не так оптимістично, тому шукають ресурс, який можна доставити, оминаючи польський кордон. Компанії вивчають пропозиції від сербських і угорських постачальників. Ціни на сербських терміналах становлять $670–700/т FCA, тоді як в угорській Сазхаломбаті газ пропонували за $770/т. Утім, імпортери зазначають, що із цього напрямку везти газ виходить дорого. «Якщо купувати продукт у Сербії, то його доведеться везти територією Угорщини, де багато платних доріг. Проїзд нашим маршрутом коштував десь 200 євро. Але ж, звісно, ці витрати перевізник перекладає на трейдера», – ділиться досвідом невеликий український імпортер.

Залізничні партії ресурсу з Польщі й Угорщини пропонують за $810–860/т, це на $10/т дорожче, ніж наприкінці жовтня. Минулого тижня компанії розмитнювали обсяги, що надійшли із цих напрямків, за $695–800/т. Учасники ринку повідомляють про високу завантаженість залізничних переходів. «Займаємося укладеними раніше контрактами. Вагони повільно їдуть із Польщі й повільно подаються з України», – каже польський трейдер. Залізничні партії пропану в балтійських портах Польщі, як і минулого тижня, пропонують за $740–780/т. З урахуванням транспорту до українського кордону морський газ коштуватиме $850–880/т DAP Ягодин/Ізов.

На південному напрямку ціни також зростають. У Румунії спостерігається дефіцит скрапленого газу, тому він дорожчає, попри незначне зменшення прайсу Sonatrach у листопаді. Цього тижня автомобільні партії газу з терміналу в Галаці продавалися за $790/т, але нові партії продаватимуть за $795–815/т. Пропозицій у Плоєшті й Негоєшті наразі немає.

Бекграунд. Раніше Mind писав, що середні роздрібні ціни в Україні на автогаз за добу підскочили на 83 копійки.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Invest Summit. Jazz Business
Читайте також
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло