Підвищення тарифів «Укрзалізниці» на вантажоперевезення на 20% загрожує скороченням посівних площ у 2024 році – УЗА
В асоціації переконані, що «такі кроки УЗ призведуть до подорожчання логістики для аграріїв, яка вже зараз робить вирощування зерна збитковим»

Українська зернова асоціація (УЗА) висловила занепокоєння щодо майбутнього підвищення на 20% тарифів на вантажні залізничні перевезення та використання вантажних вагонів у 2024 році й закликала уряд та АТ «Укрзалізниця» до пошуку взаємоприйнятних рішень з агросектором, повідомила пресслужба асоціації.
Про це йдеться в повідомленні УЗА.
Зазначається, що «такі кроки державного монополіста АТ «Укрзалізниця» призведуть до подорожчання логістики для аграріїв, яка вже зараз з'їдає левову частку експортної вартості зерна й робить його вирощування збитковим».
В умовах, коли експорт зернових та олійних значно обмежений через війну й дорогу логістику (високі тарифи на фрахт суден і страхування через ризики війни), аграрії цього року фактично продовжують працювати у збиток, нагадали в УЗА.
Бізнес-об'єднання навело як аргумент дані дослідження «Україна: Вплив війни на прибутковість сільськогосподарського виробництва», згідно з яким п'ять із шести основних зернових та олійних культур цьогоріч є збитковими для українських аграріїв.
«Відповідно до оцінок фахівців, утрати в сільському господарстві через зменшення виробництва, блокаду портів і подорожчання виробничих факторів перевищують $25 млрд. Водночас втрати від недоотриманого врожаю агрокультур оцінюються у понад $10 млрд. Як відомо, внаслідок військової агресії російської федерації Україна втратила приблизно 25–30% посівних площ, що призвело до суттєвого зниження виробництва зерна», – нагадали в УЗА.
В асоціації зазначають, що підвищення залізничних тарифів на вантажні перевезення й подорожчання вартості використання вагонів завдасть аграріям ще більших збитків, що згодом призведе до скорочення посівних площ під урожай 2024 року.
«В умовах, коли експорт зернових та олійних є одним з основних джерел валютних надходжень до країни, скорочення посівних площ під цими культурами автоматично означає падіння експорту й валютної виручки. Скорочення виробництва, а отже, й експорту зернових і олійних, призведе до падіння та вантажних перевезень «Укрзалізниці» і її доходів. Таким чином зростання тарифів призведе до негативного результату для самої «Укрзалізниці», – зазначили в бізнес-об'єднанні.
В умовах війни, а також загрози скорочення фінансової допомоги для бюджету України з боку партнерів подібне рішення «Укрзалізниці» матиме катастрофічні наслідки для всієї економіки. Підвищення тарифів призведе до прискорення інфляції, а скорочення валютних надходжень приведе до подальшої девальвації гривні й додаткового тиску на показник інфляції. У результаті вся економіка і споживачі України постраждають від рішення АТ «Укрзалізниця» підвищити тарифи на вантажні перевезення, пояснили в асоціації.
УЗА закликала уряд та АТ «Укрзалізниця» до діалогу з бізнесом і пошуку взаємоприйнятних рішень, зокрема з аграрним сектором, який продовжує нести на собі основний тягар, оскільки сплачує значно більші тарифи на залізничні перевезення, ніж інші товарні групи.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].