Підвищення тарифів «Укрзалізниці» на вантажоперевезення на 20% загрожує скороченням посівних площ у 2024 році – УЗА

Підвищення тарифів «Укрзалізниці» на вантажоперевезення на 20% загрожує скороченням посівних площ у 2024 році – УЗА

В асоціації переконані, що «такі кроки УЗ призведуть до подорожчання логістики для аграріїв, яка вже зараз робить вирощування зерна збитковим»

Підвищення тарифів 	«Укрзалізниці» на вантажоперевезення на 20% загрожує скороченням посівних площ у 2024 році – УЗА
Фото: Shutterstock

Українська зернова асоціація (УЗА) висловила занепокоєння щодо майбутнього підвищення на 20% тарифів на вантажні залізничні перевезення та використання вантажних вагонів у 2024 році й закликала уряд та АТ «Укрзалізниця» до пошуку взаємоприйнятних рішень з агросектором, повідомила пресслужба асоціації.

Про це йдеться в повідомленні УЗА.

Зазначається, що «такі кроки державного монополіста АТ «Укрзалізниця» призведуть до подорожчання логістики для аграріїв, яка вже зараз з'їдає левову частку експортної вартості зерна й робить його вирощування збитковим».

В умовах, коли експорт зернових та олійних значно обмежений через війну й дорогу логістику (високі тарифи на фрахт суден і страхування через ризики війни), аграрії цього року фактично продовжують працювати у збиток, нагадали в УЗА.

Бізнес-об'єднання навело як аргумент дані дослідження «Україна: Вплив війни на прибутковість сільськогосподарського виробництва», згідно з яким п'ять із шести основних зернових та олійних культур цьогоріч є збитковими для українських аграріїв.

«Відповідно до оцінок фахівців, утрати в сільському господарстві через зменшення виробництва, блокаду портів і подорожчання виробничих факторів перевищують $25 млрд. Водночас втрати від недоотриманого врожаю агрокультур оцінюються у понад $10 млрд. Як відомо, внаслідок військової агресії російської федерації Україна втратила приблизно 25–30% посівних площ, що призвело до суттєвого зниження виробництва зерна», – нагадали в УЗА.

В асоціації зазначають, що підвищення залізничних тарифів на вантажні перевезення й подорожчання вартості використання вагонів завдасть аграріям ще більших збитків, що згодом призведе до скорочення посівних площ під урожай 2024 року.

«В умовах, коли експорт зернових та олійних є одним з основних джерел валютних надходжень до країни, скорочення посівних площ під цими культурами автоматично означає падіння експорту й валютної виручки. Скорочення виробництва, а отже, й експорту зернових і олійних, призведе до падіння та вантажних перевезень «Укрзалізниці» і її доходів. Таким чином зростання тарифів призведе до негативного результату для самої «Укрзалізниці», – зазначили в бізнес-об'єднанні.

В умовах війни, а також загрози скорочення фінансової допомоги для бюджету України з боку партнерів подібне рішення «Укрзалізниці» матиме катастрофічні наслідки для всієї економіки. Підвищення тарифів призведе до прискорення інфляції, а скорочення валютних надходжень приведе до подальшої девальвації гривні й додаткового тиску на показник інфляції. У результаті вся економіка і споживачі України постраждають від рішення АТ «Укрзалізниця» підвищити тарифи на вантажні перевезення, пояснили в асоціації.

УЗА закликала уряд та АТ «Укрзалізниця» до діалогу з бізнесом і пошуку взаємоприйнятних рішень, зокрема з аграрним сектором, який продовжує нести на собі основний тягар, оскільки сплачує значно більші тарифи на залізничні перевезення, ніж інші товарні групи.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло