США скасували санкції проти танкера турецького власника, якого першим покарали за порушення «цінової стелі»
Раніше послугами танкера користувалася ExxonMobil, із якою Туреччина нині домовляється про довгострокову співпрацю

США минулого тижня скасували санкції проти нафтового танкера Yasa Golden Bosphorus і власника судна – турецької компанії Ice Pearl Navigation, які торік першими потрапили до санкційного списку порушників механізму граничної ціни на російську нафту.
Управління із контролю над іноземними активами (OFAC) Міністерства фінансів США вилучило компанію та нафтовий танкер зі свого санкційного списку. Відповідне оголошення опубліковане 26 квітня 2024 року.
Таким чином, судно та його власник отримали можливість повернутися до своєї діяльності. За інформацією зарубіжних галузевих медіа, санкції було знято після успішної апеляції, розгляд якої тривав більше шести місяців.
Танкером-афрамаксом Yasa Golden Bosphorus (прапор – Маршаллові острови) дедвейтом 116 000 тонн володіє турецька Ice Pearl Navigation.
У вересні минулого року США вперше публічно визнали неефективність механізму обмеження ціни на російську нафту, запровадженого 5 грудня 2022 року. Після цього Вашингтон пообіцяв посилити покарання порушників та розпочав широкий перегляд механізму обмеження ціни, результатом чого стали більш жорсткі правила його застосування, ухвалені у грудні 2023 року.
Вперше OFAC оголосило санкції проти порушників цінової стелі 12 жовтня 2023 року. Саме тоді до санкційного списку потрапила турецька компанія Ice Pearl Navigation Corp і танкер Yasa Golden Bosphorus, а також еміратська Lumber Marine Sa та пов’язаний із нею нафтовий танкер SCF Primorye.
Обидва судна користувалися послугами американських компаній, коли перевозили російську нафту, придбану вище $60 за барель. Зокрема, танкер Yasa Golden Bosphorus транспортував російську нафту, придбану дорожче 80 доларів за барель, а танкер SCF Primorye доправляв вантажі, придбані за ціною вище 75 доларів за барель.
Загалом OFAC із жовтня 2023 року по лютий 2024 року внесло до санкційного списку 50 танкерів, які транспортували російську нафту, придбану вище граничної ціни 60 доларів за барель, і користувалися послугами компаній із країн цінової коаліції.
На момент запровадження санкцій танкер Yasa Golden Bosphorus був зафрахтований американським нафтогігантом ExxonMobil і доправляв вантаж на нафтопереробний завод компанії у Техасі. Тоді Exxon повідомила, що зафрахтувала танкер через декілька місяців після того, як він транспортував російську нафту.
Як повідомила Financial Times напередодні, Туреччина проводить переговори з ExxonMobil щодо довгострокової угоди на постачання скрапленого природного газу до країни. Анкара прагне створити «новий портфель постачань», який має обмежити залежність від будь-якого окремого партнера, заявив міністр енергетики Туреччини Альпарслан Байрактар. Нині країна сильно залежить від імпорту газу з росії, Азербайджану та Ірану.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].