росія купила 50 старих танкерів-газовозів для формування тіньового флоту з перевезення ЗПГ
Через цей попит ціна на застарілі неекологічні судна, часто списані, пішла вгору

росія почала готуватися до посилення санкцій проти свого ЗПГ-сектору та скуповувати старі танкери, здатні перевозити скраплений газ.
З ІІ кварталу 2023 року понад 50 газовозів змінили власників і були зареєстровані в ОАЕ, свідчать дані компанії Winward, що консультує судновласників та уряди.
Джерело. Про це пише moscowtimes.eu.
За даними Kpler про відстеження суден, деякі з придбаних у такий спосіб танкерів вже працюють на маршрутах, що використовуються для перевезення російського ЗПГ. Так, один із них завантажив газ на проекті «Новатека» «Ямал СПГ».
Чотири танкери льодового класу у II кварталі перейшли у власність невідомої учасникам ринку дубайської фірми White Fox Ship Management, яка не має власного офісу, повідомляв Bloomberg з посиланням на глобальну базу суднових даних Equasis.
Ці танкери (North Air, North Mountain, North Sky та North Way) отримали дозвіл на плавання цього літа в акваторії Північного морського шляху, яким вивозиться газ з «Ямал СПГ».
Ситуація на ринку СПГ-танкерів вказує на «хитросплетіння операцій у судноплавній галузі, потенційно пов'язаних з російськими інтересами», зазначають аналітики Kpler щодо ризиків та дотримання регуляторних норм.
Ряд невідомих раніше компаній з незрозумілими власниками, переважно зареєстрованими в ОАЕ, протягом останнього року активно скуповували ЗПГ-танкери, насамперед старі, що призвело до зростання цін на цей тип суден, розповіли FT учасники галузі.
Так, один газовоз, куплений у 2007 році за $50 млн, був проданий за $80 млн.
Хоча донедавна інтерес до суден віком понад 15 років падав через посилення екологічних норм і вдосконалення технологій, зазначає Тобі Дьюніпейс, керуючий директор СПГ суднового брокера SSY:
“Але ми спостерігаємо зростання вартості суден такого типу. Одне з пояснень може полягати в тому, що вони потрібні для тіньового флоту”, – зазначив він.
Бекграунд. Як повідомлялося, росія намагається створити “тіньовий флот” для перевезення ЗПГ слідом за нафтовим – за останні три місяці щонайменше вісім ЗПГ-танкерів перейшли у власність маловідомих компаній, зареєстрованих у Дубаї.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].