У НАДПУ вважають, що підвищення тарифів «Укрзалізниці» загрожує інвестиційному клімату та економічній стабільності країни
НАДПУ закликає УЗ шукати шляхи оптимізації витрат, а не обтяжувати бізнес новими тарифами

Національна асоціація добувної промисловості України (НАДПУ) заявила, що підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення, яке планує «Укрзалізниця», є необґрунтованим і шкодить інвестиційному клімату в країні.
Про це йдеться у заяві асоціації.
«Замість того, щоб спрямовувати свої зусилля на оптимізацію витрат та покращення ефективності своєї діяльності, керівництво УЗ обирає шлях необґрунтованого збільшення тарифів на вантажні перевезення. За офіційною звітністю за 2023 рік, УЗ отримала прибуток у розмірі +5,0 млрд грн, проте вже планує необґрунтовано збільшити витрати так, що в 2025 році хоче загнати підприємство в збитки на -20 млрд грн. Це є прямим наслідком відсутності реформ і неефективного управління», – йдеться в заяві НАДПУ.
Асоціація переконана, що головна проблема не в рівні тарифів, оскільки вантажні перевезення є прибутковими (27% у 2023 році), а в постійному зростанні витрат і невмілому управлінні. Також додають, що пасажирські перевезення, які є збитковими, можуть призвести до втрат у 20 млрд грн у 2024 році.
«УЗ намагається приховати реальне повзуче зростання тарифів під маскою «уніфікації». Така уніфікація руйнує стимули для підвищення ефективності вантажовідправлень. Замість заохочення укрупнення вагонних партій та покращення ритмічності відвантаження, УЗ створює умови, які тільки збільшують витрати на утримання надлишкового персоналу та зайвої інфраструктури. Це робить УЗ хронічно неконкурентоспроможною в порівнянні з автомобільним транспортом та іншими видами перевезень», – додають у НАДПУ.
На додаток зазначають, що підвищення тарифів створює загрози для інвестиційного клімату в Україні. Інвестори в добувну галузь шукають стабільні та передбачувані умови, а необґрунтоване підвищення тарифів лише додає ризиків.
«Укрзалізниця» не реформується та не шукає додаткових джерел доходу, лише проїдає кожне чергове підвищення тарифу. Замість того щоб знижувати витрати та залучати нові вантажі, УЗ обирає найпростіший але недалекоглядний шлях – підвищення тарифів, що завдає удару по економіці країни, особливо в такі важкі часи. Замість підвищення потрібно оптимізувати постійні витрати УЗ та залучити додаткові вантажі на залізницю, а також привести собівартість перевезень до фактично понесених витрат», – підсумували в НАДПУ.
Бекграунд. Нагадаємо: «Укрзалізниця» (УЗ) зіткнулася зі збитками в липні та серпні 2024 року на суму 600–700 млн грн за кожен місяць. Компанія наразі не має достатніх обсягів прибуткових вантажів, які могли б забезпечити фінансову стійкість.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].