Користувачі після перемоги Трампа масово покидають Твіттер і мігрують в нову соцмережу Bluesky
Як стверджують користувачі Bluesky, головна причина міграції з Твіттера – це все більша токсичність його власника, Ілона Маска

Перемога Дональда Трампа під час виборів президента США підняла хвилю нової цифрової міграції. Цього разу
Після перемоги на президентських виборах Дональда Трампа мільйони користувачів X (Твіттера) переселяються до соцмережі Bluesky, яка дуже схожа на Твіттер до його покупки та реформування Ілоном Маском, пише ВВС.
Це не випадково: розробник Bluesky – Джек Дорсі, колишній керівник Twitter. Але в травні 2024 року він залишив раду директорів Bluesky, а у вересні вилучив свій обліковий запис. Наразі Bluesky керує 33-річна Джей Грабер.
Bluesky стартувала на початку 2023 року. Ще у вересні 2024 року вона мала приблизно 9 млн користувачів, а вже 20 листопада, через два тижні після перемоги Трампа на виборах, їх кількість перевалила за 20 млн, додаючи приблизно по мільйону на день.
Наплив нових користувачів у ЗМІ називають «лівими біженцями з твіттера», маючи на увазі їхні політичні погляди.
В американському App Store застосунок Bluesky став №1, а наступного дня він вийшов на перше місце і в Британії.
Bluesky описує себе так: «соціальна мережа, якою вона має бути». Візуально і функціонально ця платформа нагадує Twitter до його покупки Маском у жовтні 2022 року та перейменування на Х.
Тут є весь звичний користувачеві набір функцій: пости (довжиною до 300 знаків), репости, коментарі, лайки, є можливості пошуку та створення стрічки.
Головна особливість Bluesky – це децентралізована мережа. Власники облікових записів можуть самі створювати для них правила користувача і зберігати свої дані на серверах, що не належать Bluesky.
Bluesky – мережа без реклами та з безкоштовним додатком, на відміну від Х, який заробляє на рекламі. Спочатку проект фінансувався інвесторами та венчурними фондами.
Як стверджують самі користувачі Bluesky, головна причина міграції з Твіттера – це все більша токсичність його власника – Ілона Маска.
Бізнесмен відкрито підтримував Трампа і пожертвував на його виборчу кампанію близько $200 млн.
А ніч після виборів Маск провів разом із Трампом у його маєтку Мар-а-Лаго у Флориді, куди надходили дані підрахунку голосів.
Наступного дня не менше 115 тисяч користувачів Х деактивували свої акаунти в соцмережі, що належить Маску – це, нагадує Forbes, стало найбільш масштабним одномоментним виходом користувачів з моменту купівлі платформи Маском.
Акаунт Bluesky у Х відреагував на зближення Маска з обраним президентом таким постом: «Гарантуємо, що жоден член команди Bluesky ніколи не сидітиме в ніч виборів поруч із кандидатом у президенти, надаючи йому прямий доступ до контролю за тим, що ви бачите онлайн».
Але претензії до Х у користувачів з'явилися задовго до того, як Маск став прихильником і членом команди Трампа – одразу після того, як Маск перейменував мережу на Х і почав наводити свої порядки.
Він сильно скоротив штат, особливо відділ, який боровся з дезінформацією – при тому, що саме зростання фейків, маніпуляцій та дезінформації у Х стало головною її проблемою. Багато світових ЗМІ рекомендували своїм читачам не довіряти інформації з Твіттера.
Згідно з результатами розслідування Єврокомісії, проведеного у 2023 році, частка фейкових новин там була більшою, ніж у будь-якій іншій соціальній мережі.
Нещодавно X оголосила, що готова надати весь контент платформи для навчання штучного інтелекту – і це призвело до відтоку мистецтва, особливо художників.
В результаті Х стали називати токсичним середовищем. Як, наприклад, газета The Guardian, що пішла з Х з моральних міркувань.
Ось що пише журналістка Ліза Герреро: «Це було важко. Я витратила роки на створення свого акаунта Twitter, щоб мати велику кількість підписників. Але Ілон знищив усе, і я не хотіла мати нічого спільного з частиною його імперії. Я ненавиджу починати все спочатку, але ще більше я ненавиджу бути частиною чогось настільки токсичного».
Письменник Стівен Кінг також, як повідомлялося, назвав Х «похмурим місцем» і видалив свій акаунт.
Оскільки у соцмережі немає галочки верифікації, не можна стверджувати зі стовідсотковою ймовірністю, що аккаунт справжній, але, ймовірно, у Bluesky вже є Арнольд Шварценеггер, Барбра Стрейзанд, Ліллі Вачовскі, Гільєрмо дель Торро, Стівен Кінг та багато інших.
Більшість користувачів все ще мають паралельні акаунти і в першій, і в другій соцмережах.
Незважаючи на стрімке зростання в останні два тижні, Bluesky ще далеко до того, щоб стати серйозним конкурентом X. Ілон Маск заявляв, що X щодня відвідують 250 млн користувачів.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].