У листопаді зафіксовано один із найменших показників транзиту українського зерна через Констанцу у 2024 році
«Пересихання» українського зернового трафіку румунським портом триває

Румунський порт Констанца за підсумками січня – листопада 2024 року зменшив перевалку транзитних вантажів українського зерна проти аналогічного періоду минулого року на 54%: відвантажено 6 млн тонн проти 13 млн тонн торік. Дані адміністрації румунського порту наводить галузеве видання Ports Europe із посиланням на Reuters.
У листопаді перевалка українського зерна скоротилася проти попереднього місяця на 31%, або на 150 000 тонн – до 340 000 тонн. Цей результат став одним із найменших 2024 року – менше нього лише показник серпня, коли транзит сягнув мінімального значення у 120 000 тонн передусім через обміління Дунаю, яке ускладнило доправлення вантажів річковим маршрутом до Констанци. Обсяг листопада більш ніж удвічі менше за показники лютого, березня та квітня, коли фіксувалися цьогорічні пікові рівні транзиту – понад 800 000 тонн.
У порівнянні з листопадом 2023 року падіння транзиту значно відчутніше – у 3,8 раза.
Перевалка транзитних вантажів українського зерна в порту Констанца у другому півріччі 2024 року:
- липень – 380 000 тонн;
- серпень – 120 000 тонн;
- вересень – 430 000 тонн;
- жовтень – 490 000 тонн;
- листопад – 340 000 тонн.
Загалом після початку повномасштабного російського вторгнення та переорієнтації української експортної логістики транзитом через Констанцу пройшло 28,7 млн тонн українського зерна. Торік було доправлено 14 млн тонн, у 2022 році – 8,6 млн тонн.
Цьогорічне зменшення українського транзиту позначилося на загальному обсягу зернового вантажопотоку Констанци. За підсумками одинадцяти місяців 2024 року порт зменшив обробку зерна в річному порівнянні на 22%: перевантажено 25,4 млн тонн проти 32,6 млн тонн торік.
Якщо у 2023 році українська частка зернового вантажопотоку Констанци становила 39%, то за 11 місяців нинішнього – зменшилася до 24%. У листопаді цього року українська частка становила близько 18%.
Констанца почала поступово втрачати вантажопотік українського зерна у другій половині минулого року – через кілька місяців після відкриття Українського морського коридору, коли стабілізувався судноплавний трафік до портів Великої Одеси.
Вантажопотік українського зерна через Констанцу становить переважну частину українського транзиту Румунією. Крім чорноморського порту, українські зернові доправляються через дунайські річкові порти Галац, Тулча, Браїла, транзитуються територією країни залізничним та автомобільним транспортом.
Бекграунд. Порт Констанца за підсумками перших десяти місяців 2024 року зменшив перевалку транзитних вантажів українського зерна проти аналогічного періоду минулого року на 52%: відправлено 5,66 млн тонн проти 11,7 млн тонн торік.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].