Reuters: російські нафтові компанії змушені скорочувати видобуток нафти, бо їм немає кому її продавати
Санкції призвели до того, що в росії виник надлишок нафти, яку неможливо вивезти за кордон

Російські нафтові компанії готуються розпочати вимушене скорочення видобутку, оскільки не можуть продати мільйони барелів нафти.
Джерело. Про це повідомляє Reuters з посиланням на трьох топ-менеджерів нафтової галузі, а також трейдерів та портових агентів.
За словами співрозмовників агентства, «прощальні» санкції адміністрації Джо Байдена, під які потрапили «Газпром нефть», «Сургутнефтегаз», а також 180 танкерів «тіньового флоту», призвели до того, що в росії виник надлишок нафти, яку неможливо вивезти за кордон.
Експортні постачання з портів Усть-Луги та Приморська на Балтійському морі, а також із Новоросійська на Чорному морі в січні впали на 17%, а вартість фрахту танкерів для вивезення нафти через тихоокеанський порт Козьмино злетіла вп'ятеро.
В результаті за місяць санкцій у нафтовиків накопичилося 17 млн нерозпроданих барелів нафти, які дрейфують у танкерах, перетворених на плавучі сховища.
До початку літа цей обсяг може зрости до 50 млн барелів, прогнозують аналітики Goldman Sachs.
Цю нафту немає куди подіти: великих сховищ у росії практично немає, а ті, що є, потрапили під січневі нальоти невідомих дронів. Переробити зайву нафту на НПЗ також складно: через удари БПЛА втрачено 10% потужностей нафтозаводів, зокрема Рязанського, Волгоградського та Астраханського, а їхній ремонт займе місяці, кажуть джерела Reuters.
За їхніми словами, єдиним виходом для нафтовиків стає скорочення видобутку – воно може розпочатися найближчими місяцями та прискориться, якщо проблеми з танкерами та НПЗ не будуть вирішені.
Під санкції потрапила п'ята частина флоту, який возив нафту, кажуть джерела Reuters. Для цих танкерів закрилися деякі порти Індії та Китаю. Обидві країни поспіхом шукають альтернативи – у Саудівській Аравії, Іраку та ОАЕ.
За оцінками Альфа-банку, через санкції росія може втратити нафтовий експорт обсягом до 800 тисяч барелів на день – або кожен третій барель, що танкери вивозять морем із портів. Це позбавить економіку близько $50 млрд експортного виторгу щорічно і може призвести до девальвації рубля до рівнів вище 130 за долар, писали експерти.
Бекграунд. Нагадаємо, Politico писало, що європейські країни кулуарно обговорюють масове затримання російських танкерів у Балтійському морі. Крім того, країни можуть діяти самостійно в цьому напрямку, щоб конфіскувати російські кораблі.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].