Міністр цифрової трансформації заявив, що українці більше не отримуватимуть спам-дзвінків

Міністр цифрової трансформації заявив, що українці більше не отримуватимуть спам-дзвінків

Комерційні виклики з номерів, не зареєстрованих в оператора, блокуватимуться автоматично

Міністр цифрової трансформації заявив, що українці більше не отримуватимуть спам-дзвінків
Фото: Getty Images

Кабінет Міністрів 25 червня затвердив нові правила надання та отримання електронних комунікаційних послуг, які надають мобільним операторам інструменти для боротьби зі спам-викликами та нав'язливою рекламою.

Про це повідомляє віцепрем’єр-міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров.

За його словами, нові правила встановлюють механізми з метою значно обмежити та контролювати розповсюдження небажаних комерційних викликів і спаму.

«Українці більше не отримуватимуть спам-дзвінків. Бізнес має укласти договір з оператором і зареєструвати номери, з яких може телефонувати. Якщо ні – виклики із цих номерів можуть бути заблоковані автоматично», – сказав Федоров.

У рішенні Кабінету Міністрів визначаються поняття «зловмисних» та «комерційних» викликів. Окрім того, прямо забороняється розсилання без попередньої згоди користувача голосових чи текстових повідомлень, пов'язаних із рекламою або постачанням товарів, робіт, послуг.

Також заборонено використання систем автоматичного «додзвону» з метою прямого маркетингу чи опитувань без попередньої згоди кінцевого користувача.

За даними віцепремʼєр-міністра, кінцеві користувачі можуть звернутися до постачальника послуг із вимогою про безоплатне блокування викликів із номерів, з яких здійснювалися зловмисні виклики або розсилання спаму.

Він додав, що рішення встановлює інші важливі правила:

  • в особистому кабінеті користувач зможе не лише переглянути всі свої витрати, а й вимкнути контент-послуги самостійно, без запиту до оператора;
  • швидкість інтернету має бути прописана в угоді, і, якщо оператор обіцяє 100 Мбіт/с, а надає 40 Мбіт/с, це вже порушення договору. У такому разі користувач може подати скаргу до НКЕК або звернутися до суду;
  • користувачі в зоні бойових дій не втрачатимуть зв’язок через несплату послуг, а їхні SIM-картки не блокуватимуть за несплату.

Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що торік кількість шахрайських операцій знизилася на 1%, але збитки зросли. У більшості випадків жертви самі розкривають свої дані шахраям.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло