Індія стала головним постачальником дизельного пального для України
«Коли США карають Індію за її енергетичні зв'язки з москвою, індійське пальне одночасно допомагає підтримувати економіку Києва», – пише Financial Express

Індія стала головним постачальником дизельного пального для України в липні на тлі того, що Трамп запровадив штрафні тарифи для Нью-Делі через імпорт російської нафти.
Про це пише Financial Express.
Індія випередила інших постачальників у липні 2025 року, забезпечивши 15,5% імпорту дизеля. За даними аналітиків «НафтоРинку», щоденні постачання в середньому становили 2700 тонн, що є одним із найвищих щомісячних показників експорту Індії цього року.
Ще рік тому – у липні 2024 року – Індія забезпечувала лише 1,9% потреб України в дизельному паливі.
Збільшення поставок відбувається в політично напружений момент, коли Вашингтон запровадив високі 50%-ві мита на індійські товари через закупівлі Нью-Делі російської нафти.
«Іронія вражає. Поки США карають Індію за її енергетичні зв'язки з москвою, індійське паливо одночасно допомагає підтримувати економіку Києва», – пише видання.
Індійське дизпаливо потрапляє до України кількома каналами. Значна його частина надходить танкерами по Дунаю з Румунії. Крім того, вантажі проходять через термінал OPET у турецькому порту Мармара-Ереґлісі.
З січня до липня 2025 року Індія поставила 10,2% імпорту дизельного палива до України, що вп'ятеро більше, ніж 1,9% за аналогічний період минулого року.
Хоча частка Індії зараз вища, ніж у європейських партнерів, її фізичні обсяги експорту все ще відстають від показників Греції та Туреччини. Однак липневі показники ставить Індію попереду всіх конкурентів у пропорційному вимірі.
Водночас Греція і Туреччина залишаються головними постачальниками, хоча зараз Словаччина їх випередила. Постачання з Польщі та від литовської групи Orlen разом становили близько 20% від загального обсягу імпорту.
Шведський експорт із потужностей Preem, що здійснювався через Польщу та Данію, досяг рекордних рівнів із початку вторгнення росії і становить 4% від липневого імпорту.
Бекграунд. Нагадаємо: напередодні міністерка фінансів Індії Нірмала Сітхараман заявила, що країна продовжить імпортувати російську нафту, незважаючи на запроваджені Сполученими Штатами 50%-ві мита.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].