З 2022 року українці стали слухати вдвічі більше української музики – дослідження

З 2022 року українці стали слухати вдвічі більше української музики – дослідження

Згідно з аналітикою, лише за 2025 рік (станом на жовтень) в Україні вийшло 67 837 треків

З 2022 року українці стали слухати вдвічі більше української музики – дослідження
https://mcsc.gov.ua

До 24 лютого 2022 року українськомовна музика становила 33% контенту в інформаційному просторі. У 2025 році – вже 57%. 79% українців продовжують слухати музику англійською, 12% – російською, здебільшого старі треки українських артистів, і 16% – іншими мовами.

Такі дані наводить Міністерство культури України з посиланням на дослідження, ініційованого музичним лейблом pomitni, «Музика має силу» – комплексної аналітики про стан української музичної індустрії та її тенденцій.

Міністерка культури України Тетяна Бережна наголосила, що українські артисти формують сучасну культурну суб’єктність держави та залишаються одним із найпотужніших голосів України у світі.

Міністерка розповіла про інструменти державної підтримки, серед яких грантові програми Українського культурного фонду, програма «Власна справа» для креативних індустрій, що допомагає запускати студії, локальні музичні ініціативи та освітні проєкти.

Згідно з аналітикою, лише за 2025 рік (станом на жовтень) в Україні вийшло 67 837 треків.

Загалом на ринку працюють 217 лейблів і творчих об’єднань, що свідчить про розвиток галузі.

Однак із 27 155 треків, які вийшли за перші чотири місяці 2025 року, 79,7% не набрали навіть 1000 прослуховувань через відсутність просування. Решта 20% згенерували понад 243 млн стримів на Spotify.

Також опитування показало, що 86% українців вважають, що підтримка української музики впливає на почуття національної єдності, 66% – що вона підсилює гордість за країну та почуття власної ідентичності, а 64% – що допомагає відчути зв’язок із мовою, культурою та людьми навколо 80% опитаних, які не спілкуються українською мовою з дитинства, декларують, що музика допомагає їм у цьому мовному переході.

«Без глибокого розуміння ринку неможливо будувати подальший розвиток. Важливо мати чіткі дані: скільки зараз активних артистів, як працює екосистема, який вплив має музика на слухача, які стримінгові платформи використовуються, чи готові слухачі платити за музику та наскільки для українців вона є цінністю», – розповіла ініціаторка дослідження, засновниця та СЕО музичного лейблу pomitni Ірина Горова.

Зазначається, що Український культурний фонд за 2023–2025 роки отримав 284 заявки на аудіопроєкти на загальну суму 173,5 млн грн. УКФ підтримав 63 проєкти на 21,2 млн грн (гранти й стипендії). Більшість заявок стосувалася створення синглів та альбомів. 

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло