Активісти у Франції звернулися до Єврокомісії стосовно російського корабля «Штандарт», який ігнорує санкції ЄС
Інші держави ЄС, зокрема Іспанія, Ірландія, Португалія, вже заборонили цьому судну входити у свої порти
У Франції активісти на чолі з Бернаром Груа продовжують боротьбу проти російського судна «Штандарт», яке незаконно заходить у європейські порти всупереч санкціям Євросоюзу.
Незважаючи на заборону з боку Брюсселя, керівництво деяких французьких портів продовжує допускати цей корабель до причалів, викликаючи обурення правозахисників та громадян.
«Штандарт» – це репліка історичного російського корабля в стилі часів Петра першого, що нині використовується як розважальне чи пасажирське судно під російським прапором.
Спільноти правозахисників та активістів вказують, що проти цього корабля введено санкції ЄС з 16 квітня 2022 року, після масових убивств у Бучі, які спричинили новий раунд міжнародних санкцій проти росії.
Ці санкції забороняють усім суднам, зареєстрованим під російським прапором (включно з репліками історичних кораблів), заходити в порти країн ЄС.
Аналогічну позицію підтверджено в листі Європейської Комісії від 12 липня 2024 року, де регулятор чітко вказав, що порти ЄС мають бути закриті для таких суден.
Проте у Франції «Штандарт» продовжує отримувати «неофіційні привілеї» у деяких портах, зокрема у Ла Рошелі, де місцева адміністрація, як стверджують активісти, затягує з реалізацією санкцій.
За даними колективу «No Shtandart In Europe», це відбувається через небажання певних чиновників застосовувати санкції.

Такі дії є дивними на тлі того, що інші держави ЄС, зокрема Іспанія, вже заборонили цьому судну входити у свої порти – наприклад, під час фестивалю у Віго «Штандарту» було перекрито вхід у Ла-Коруньї.
Ірландія та Португалія також заборонили російському пропагандистському судку заходити до своїх портів.
Громадянські петиції і звернення, зокрема ініційовані на платформі MesOpinions.com, містять заклики до місцевої влади та Єврокомісії не допускати «Штандарта» у порти Бретані (наприклад: Конкарно, Мorbihan, Брест, Камарет, Пемполь чи Сен-Бріє).
Автори звернення називають присутність судна «токсичною окупацією» та наголошують на тому, що його капітан-власник Владімір Мартус (на фото) не лише використовує свою яхту для маркетингу, а й діє під прикриттям російської влади.
Вони також звинувачують окремих чиновників у сприянні обходу санкцій.
Активіст Бернар Груа відомий тим, що раніше організовував протести проти передачі росії авіаносців-вертольотоносців «Містраль», які Франція свого часу погодила продати російській стороні. Після початку агресії проти України в 2014 році і гострої критики цього проекту з боку громадянського суспільства уряд скасував передачу.
Колектив активістів наполягає, що ситуація навколо «Штандарта» – це не лише подія локального значення, а тест на здатність Франції та всієї Європи суворо дотримуватися санкцій проти агресора.
«У суверенній державі, що керується верховенством права, закон не повинен тлумачитися залежно від обставин – він має бути застосований», – стверджують активісти у зверненні до Єврокомісії.
Поки деякі французькі порти продовжують видавати російському судку «неофіційні привілеї» й доступ, це викликає питання про прозорість виконання санкцій, наголошують вони.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].














