facebook.com
mind
Пов'язані одним брендом: які особливості франшизи в ресторанному бізнесі

Пов'язані одним брендом: які особливості франшизи в ресторанному бізнесі

На чому слід фокусуватися власнику, а на чому – інвесторам

Цей матеріал також доступний російською
Пов'язані одним брендом: які особливості франшизи в ресторанному бізнесі
Фото: pixabay.com

Сьогодні в Україні існує близько 3000 компаній, які розвивають мережу за франшизою. Одна з таких – Pizza Celentano. Зараз під цим брендом вже працюють майже 150 вітчизняних закладів, і їхня кількість збільшується. Як наважитися на відкриття власного закладу та запустити розвиток франчайзингової мережі? Чи потрібно це взагалі, та які складності можуть зустрітися на шляху? Володимир Гнатюк, СЕО компанії Fast Food System, що володіє мережею Pizza Celentano, ділиться досвідом, відповідаючи на ці запитання. 

Особливості та переваги

Бренд Pizza Celentano стартував в Україні 19 років тому. На сьогодні вже діє 143 ресторани, і це далеко не межа, адже з’являються нові альтернативні формати піцерій, які є більш доступними. Отже, чим може бути цікава саме франшиза та які її переваги над створенням нової торгової марки?

Бренд, який вже люблять. Купуючи франшизу вже існуючого ресторану, ви не просто купуєте вивіску, готовий інтер’єр та меню. З цією вивіскою (нехай вона буде узагальнюючим образом) ви отримуєте довіру людей, які вже мають емоційні «мости» у ваш заклад і вже встигли полюбити вашу кухню. Це дає можливість для швидшого старту та окупності ресторану.

Раніше набутий досвід. Коли ви «вписуєтеся» у франчайзингову мережу, то позбавлені необхідності кермувати одразу всім «з нуля». Ви потрапляєте до команди професіоналів, які знають кожен закуток та особливість бренду. Спільно з франчайзером ви готуєте відкриття ресторану: знаходите локацію, підбираєте та навчаєте персонал, виводите заклад на локальний ринок, будуєте комунікації з майбутніми гостями. При створенні ж власного бренду саме ці пункти виявляються найбільш трудомісткими та затратними, адже дозволити собі на старті такий штат працівників (технологів, маркетологів, бренд-менеджерів) майже неможливо.

При купівлі франшизи ви автоматично відкидаєте купу ризиків. Ви одразу впевнені, що такий формат точно матиме попит у місті, вам не треба тестувати меню, ви не витрачаєте час на розробку стандартів якості страв та обслуговування.

Партнерські умови. Вкладаючи інвестиції в купівлю франшизи, ви отримуєте і вигідні контракти з постачальниками, які напрацьовані та перевірені роками співпраці. Так, наприклад, ціни на продукцію для вас як члена мережі стають в декілька разів дешевшими, ніж для індивідуального покупця. Це відбувається за рахунок великого тиражу замовлення та спеціальних умов, які надає мережа.

Перспективи формату

Франчайзинговий бізнес є вельми перспективним у нинішніх українських реаліях. Отже, якщо ви вирішили не просто створити власний бренд, а розвивати його мережу спільно із зацікавленими інвесторами – варто врахувати деякі особливості.

Штат працівників: окрім власного досвіду ресторанного бізнесу, вам необхідно заручитися підтримкою команди, яка зможе допомагати інвесторам запускати заклади і підтримувати їх протягом усього існування.

Постійний контроль якості: слідкувати за порядком у себе вдома – легко, а коли цей «дім» масштабується – справа контролю якості (страв та сервісу) стає набагато складнішою. Для того щоб заклади вашої мережі підтримували імідж бренду, вони мають відповідати стандартам. Найбільше у підтримці якості зацікавлені ви, а інвестор може допомогти в цьому, якщо ви правильно його замотивуєте.

Цінності: для вдалого франчайзингу  необхідно мати талант заряджати інвесторів цінностями, якими ви керувалися при створенні бренду. Тільки коли кожен заклад та кожен член величезної команди транслює однакові цінності – тоді ресторану гарантовано успіх та захоплення аудиторії.

З власного досвіду

Свого часу поява мережі Celentano знищила гастрономічний вакуум в Україні. Зараз важко уявити якесь місто без закладів італійської кухні, а колись саме наш ресторан познайомив українців з піцою. Але головне навіть не це, а те, що ми навчили людей їсти поза домом. До появи Celentano похід у ресторан був святом (через високі ціни), а прості міські кафе не приваблювали якістю страв. 

Зростання мережі потягнуло за собою появу великої кількості робочих місць. А оскільки спеціалістів ресторанної сфери тоді в Україні бракувало, то ми бачили необхідність побудувати корпоративний університет. І тепер піца-майстри Celentano постійно перемагають на Всеукраїнських чемпіонатах та представляють країну на Чемпіонатах світу. 

Але лише масштабування не є розвитком мережі, потрібно завжди знаходити нові актуальні формати (від комунікацій з гостем, страв і до цілих закладів). Так, у нас нещодавно з’явився новий формат ресторану Pizza Celentano, назва якого (Slice&Coffee) чітко відповідає концепції.

За декілька місяців після створення формату відкрилося вже два Slice&Coffee (у Львові та Чернівцях). І це не останні відкриття цієї осені. Заклад виявився динамічним не лише за своєю концепцією, а й за швидкістю продажу франшизи. Це пояснюється доступними вимогами для відкриття: мінімальні інвестиції, невелика площа, потреба в маленькому штаті працівників.