Чому мета – це двигун успіху, а наміри – це двигун лідерства

Чому мета – це двигун успіху, а наміри – це двигун лідерства

Що потрібно, щоб розвинути лідерські якості та якими намірами керуються різні типи лідерів

Этот текст также доступен на русском

«Мета є необхідним компонентом успіху, але сама по собі вона не може створити лідерів. Для того щоб розвинути лідерські здібності, необхідно сконцентруватися на намірах», – каже Ніколаос Дімітріадіс, сертифікований спеціаліст з нейромаркетингу, директор компанії Trizma Neuro. Дімітріадіс, разом із Александросом Сайкойосом, є автором книги «Нейробіологія для лідерів: адаптивний лідерський підхід» та спікером заходу Playing with the Brain, який відбудеться 14 грудня в Києві.

Ціль – це двигун успіху. Наміри – це двигун лідерства
Особистий архів Ніколаоса Дімітріадіса

Давайте визнаємо такий факт: усі ми зустрічали людей, які керуються глобальними цілями (змінити світ, видозмінити цільність індустрій, зберегти навколишнє середовище, тощо) – з такими людьми надзвичайно важко працювати!

Особисто мені спадає на думку один CEO, з яким я був знайомий, і який був наділений надзвичайною далекоглядністю, неабиякою відданістю своїй справі та переконливою етикою бізнесу. Але була одна проблема: під час численних комунікацій, як зовні так і зсередини, він змушував людей почуватися некомфортно, поводячи себе егоцентрично та гордовито. Ніхто навіть не ставив під сумнів його виключне почуття цілеспрямованості. Працівники вірили в його пристрасть та здатність втілити мрії в реальність, але… вони просто не хотіли знаходитися поруч із ним. І ось у чому річ: більшість співробітників поступово перестали ефективно виконувати свої обов’язки. Іншими словами: вони майже не викладалися на повну на роботі.

Немає сумнівів, що мета – це потужний двигун. Згідно з однією із найпопулярніших TED-промов Саймона Сінека «Почни з Чому» та книги Деніела Пінка «Драйв. Дивовижна правда про те, що нас мотивує», мета є необхідним базовим елементом успіху.

Це правда. Мета – це найголовніша складова для досягнення успіху. Відсутність мети призводить до нестачі ентузіазму, уяви та відсутності дій. Але для того, щоб стати лідером, ваше стрімке почуття мети має співпадати з розумінням намірів. 

Будь-яка комунікація всередині компанії або за її межами позначена певними намірами, які виникають у вас. Ці наміри збираються іншими, свідомо та несвідомо, та визначають поведінку цих людей по відношенню до вас. І це трапляється кожної секунди.

Наміри – це те, що робить нас людьми. З часів палеоліту нам необхідно миттєво декодувати наміри інших людей, щоб швидко активізувати одну з двох основних мотиваційних систем: підхід та уникання. Чи є мій добробут наміром людини, що сидить навпроти мене? Чи в даній ситуації мене намагаються налякати і мені необхідно захищатися?

Перша проблема наміру полягає в тому, що він передається та отримується несвідомо та вимушено. Це не те, що ви говорите, а як. І як ваша поведінка підтверджує це. Друга проблема полягає в тому, що намір створюється моментально. Рахується кожна секунда. Особливий намір, який різко виражений в один момент, може дуже відрізнятися від іншого секундою пізніше. Ваші наміри на зустрічі з питань продажів у понеділок можуть мати інше значення стосовно ваших намірів на зустрічі у четвер щодо реорганізації вашого відділу.

Ваша мета залишається незмінною, але ваші наміри змінюються, залежно від того, з ким ви зустрічаєтеся, чому, коли і навіть, де.

Головні відмінності між метою та наміром у контексті лідерства:

Мета  Намір
Часові рамки Довготривалий період (роки) Короткотривалий період (секунди)
Поле діяльності Макро (змінити світ) Мікро (особиста взаємодія)
Статус Стабільний, безперервний Динамічний, змінний
Засіб Вплив Емпатія
Спрямування Ентузіазм Партнерство
Вплив Рішучість, комунікабельність Зв'язок
Побудова Значення Стосунки
Фокус Цілі Люди
Прагнення Успіх в бізнесі Ефективне Лідерство


Належачи до окремого виду, ми розвинули численні проміжні сітки для декодування та передачі намірів у нашому щоденному житті. Система когнітивної, емоційної та поведінкової емпатії в нашому мозку спрямована допомогти нам зрозуміти людей та взаємодіяти з ними для того, щоб досягти спільних цілей. Ми справляємося з цим краще ніж будь-який інший вид на планеті.

Соціально-когнітивні моделі також підтверджують, що наш мозок миттєво розділяє людей, базуючись на таких універсальних критеріях, як співпереживання та компетентність. Наша схильність передбачати дії інших людей по відношенню до нас, інтуїтивно або аналітично, та розуміти їхні наміри – спроектована в нашому мозку. А усвідомлення того, що це головним чином впливає на лідерство, не призводить до руйнування циклу. Це спостереження.

Сучасні лідери мають завжди враховувати свої власні наміри в усіх взаємодіях з колегами та партнерами. Чи в змозі вони донести правильне повідомлення до необхідної людини? Їм також слід бути певними, що вони працюють над правильним отриманням повідомлення. Чи правильно вони декодують та адекватно відповідають на повідомлення інших? Чи розуміють вони, що від них хочуть на різних зустрічах та в різних ситуаціях?

Покращення ваших навичок намірів – нелегка справа, але необхідна. Ви можете покращити як передачу, так і отримання повідомлення, якщо визнаєте той факт, що люди формують свою поведінку під час миттєвої комунікації, а не тільки впродовж довготривалих зустрічей та претензійних цілей. Ми наслідуємо лідерів не тільки через їхні визначні ідеї, але, головним чином, тому що вони щоденно підтверджують, що мають найкращі наміри стосовно нас, незалежно від складності ситуації.  Навіть якщо вони приймають складні рішення, вони відкрито показують, що добробут навколо – дуже важливий для них.

На організаційному рівні хорошою новиною є те, що зараз ми оснащені технологіями, які допомагають нам декодувати сигнали намірів на роботі або ринку. Взаємодія нервового та біологічного інструментарію – розпізнавання обличчя, аналіз голосу, чутливість шкіри, електроенцефалограма, відстеження руху очей та інші – допомагають компаніям декодувати наміри клієнтів, коли вони зацікавлюються брендом. Такі технології також використовуються зсередини: починаючи від прийому на роботу і аж до стимулювання рівня продажів.

У будь-якому разі, намір – це ключова ознака лідерства. Ви хочете стати визначним лідером? Маєте гарні наміри щоразу, коли взаємодієте з людьми? Вони знатимуть… та слідуватимуть за вами. 

Колонка мовою оригіналу

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло