mind
Як вести бізнес в Україні через Amazon

Як вести бізнес в Україні через Amazon

Що і яким чином можна продати на цій платформі

Як вести бізнес в Україні через Amazon
Фото Shutterstock

Багато хто з українських бізнесменів прагне розширювати ринки збуту своєї продукції. Одним з варіантів може стати платформа Amazon – один з найбільших у світі інтернет-майданчиків. Які підводні камені можуть спіткати під час реєстрації магазину? Скільки коштів потрібно вкласти в старт продажів? Чим старт на Amazon.co.uk (Велика Британія) відрізняється від Amazon США? Дмитро Гільгур, засновник VimesVC – британської консалтингової компанії, що спеціалізується на налагодженні бізнес-стосунків між Україною і Великобританією, спеціально для Mind надав відповіді на ці та інші запитання. 

Amazon.co.uk – майданчик з найбільшим трафіком товарів у Великій Британії. Щодня сотні тисяч людей з різних країн світу тут купують товари від продуктів харчування й косметики до побутової техніки та одягу. Але починаючи свій бізнес на цьому онлайн-майданчику, зважайте на його особливості. 

По-перше, покупці на Amazon дуже вимогливі та приділяють особливу увагу якості товарів та швидкості доставки. Тому, коли плануєте тут відкрити інтернет-магазин, ключове – це клієнтоорієнтованість.

По-друге, вести бізнес на Amazon можна декількома способами – dropship (ви купуєте товар у виробника чи продавця і виставляєте на продаж в Amazon, оформлюєте замовлення покупця, а виробник чи продавець товару відправляють його покупцеві), private label (створення власної торгової марки) чи оnline arbitrage (торгівля брендами).

По-третє, Amazon має окремі сайти для різних країн. Найпотужніші з них – сайт Amazon.com, що працює для ринку США, Канади й Мексики, та Amazon.co.uk – для Великої Британії, який займає 1/5 всіх продажів у Європі і щоденно продає 1,5 млрд товарів та доставляє 3 млн відправлень.

Зараз Британія – третя країна в світі та перша в Європі за обсягами покупок онлайн. Чому люди купують онлайн? Тут дешевше, однак ціна та бренд вже не має ключового значення, а відіграє роль зручність. Британці звикли довіряти онлайн-покупкам і найбільше купують одяг, товари для дому та саду.

Зокрема, сформувалася цікава тенденція – мешканці Туманного Альбіону замість того, щоб купувати одяг у магазині, частіше замовляють його онлайн. Беруть 3-4 одиниці товару різного розміру, один обирають, а ті, що не підійшли, повертають.

Крім того, на британському Amazon збільшуються обсяги онлайн-продажів продуктів. За покупців у цій категорії вже почалася справжня боротьба – супермаркети об’єднуються, щоб протистояти Amazon.

Врахуйте ще один тренд британського ринку (і загалом світового) онлайн-покупок: зростає кількість продажів з мобільних телефонів і планшетів (56%). Тому ваш сайт має бути оптимізований під мобільний телефон, інакше ви втратите 30-40% продажів.

Основні етапи при реєстрації магазину на Amazon.com:

1. Підготовка інформації перед реєстрацією

Що потрібно мати в наявності:

  • картку одного з українських банків, на якій є не менше $40. Важливо перевірити ліміти і можливість оплати через інтернет.
  • внести реальні дані людини (адресу, ПІБ).
  • активний номер телефону, на який надійде SMS із кодом підтвердження. Через цей номер також можна підключити двохетапну аутентифікацію, яку зараз вимагає Amazon.
  • створити окремий e-mail для інтернет-магазину.

2. Реєстрація у платіжній системі/відкриття рахунку.

3. Реєстрація протягом одного дня Amazon-акаунту продавця.

Що потрібно: 

обрати один із двох тарифних планів – professional чи іndividual акаунти. Який саме?

  • Якщо у вас буде до 40 продажів товарів на місяць – є сенс зробити іndividual акаунт.
  • Якщо ви плануєте системно займатися продажами на Amazon – краще робити professional акаунт, який коштує $39,99 за місяць.

Переваги останнього – не знімається плата за кожний продаж та є доступ до Amazon API (через нього можна підключати нові функції, щоб оптимізувати продажі, чи підключати програми, що автоматично змінюють ціни чи аналізують конкурентів й інше). У той час як для іndividual акаунт не має доступу  до АРІ і за кожний продаж ви сплачуєте $1.

4. Валідація акаунта.

Потрібно вказати додаткову інформацію про власника інтернет-магазину – це реальна людина і має бізнес, зареєстрована по тій адресі, що вказана при реєстрації, підтверджені її вказані банківські реквізити.

Особливості реєстрації магазину на Amazon.co.uk

Що потрібно:

  • реєcтрація юридичної особи у Британії,
  • відкриття банківського рахунку,
  • реєстрація ПДВ-платника у податковій.

Далі реєструєте магазин на маркетплейсі і отримуєте підтвердження та створюєте лістинг (карточки товару). Потім обираєте спосіб доставки товару. Або відправляєте напряму з України через пошту, що надсилає посилки в усі країни світу та надає додаткові знижки й бонуси за кількість відправлених міжнародних посилок. Інший варіант – направляєте товар на FBA (склад Amazon) – і товар доставляється покупцю звідти.

Проблеми, з якими стикаються клієнти при відкритті магазину у Великій Британії:

  1. Відкриття юрособи у Великій Британії. При наявності прозорої історії в минулому та всієї необхідної інформації це доволі нескладний і швидкий процес – протягом тижня це ви зробите.
  2. Відкриття банківського рахунку. Якщо ви не резидент країни, то відкрити рахунок дуже складно. Однак можливо відкрити рахунок у країнах Європи і цього буде достатньо, щоб працювати на британському Amazon.
  3. Оформлення сертифікату про реєтрацію ПДВ.

Декілька практичних порад

Як визначити, чи є попит на товар?

Щоб зрозуміти, чи купуватимуть ваш товар, досвідчені продавці радять використовувати інструменти для аналізу попиту, наприклад, Unicorn Smasher. А для перевірки сезонності та попиту на товар можна використовувати сервіс Google Trends.

Чому продажі у вашому магазині можуть не стартувати?

  1. Не знаєте ринок, або товар не підходить для Amazon (військові товари, медичні, фреш-товари – наприклад, яблука, які складно продати за умовами логістики і сертифікації).
  2. Не маєте зовнішнього просування товарів.
  3. На упаковці надписи українською чи російською (має бути англійська мова, покупці не стануть розгадувати назву товару на кирилиці).
  4. Проблеми з логістикою.
  5. Короткий горизонт планування розвитку магазину.

Короткі підсумки

Ставтеся до Amazon, як до одного з каналів продажу. Він корисний, якщо його активно та правильно використовувати. Ретельно все зважте, проаналізуйте ринок, попит, специфіку, правила, питання логістики, ціноутворення, витрати, підготуйте якісну упаковку товару, зробіть якісне оформлення картки товару (лістинг). Обов’язково робіть внутрішнє і зовнішнє просування. Якщо ви все робите правильно, успіх на цьому майданчику – питання 4-6 місяців.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті