Керувати по-новому: як автомобілі стають гаджетами

Керувати по-новому: як автомобілі стають гаджетами

І які перспективи це відкриває для українських розробників

Этот текст также доступен на русском
Керувати по-новому: як автомобілі стають гаджетами
Фото: response.jp

Компанія Mercedes-Benz у січні представила свій новий автомобіль CLA. І вперше організувала прем’єру не на автошоу, а на виставці електроніки Consumer Electronics Show у Лас-Вегасі, назвавши його гаджетом. Користування автомобілем переживає повну трансформацію. Експерти стверджують, що якщо останні 15 років були епохою смартфонів, то наступні 15 обіцяють бути тісно зв’язаними із розумними авто. Наші вірні чотириколісні готуються стати найважливішою мобільною технологією у нашому житті. І як раз на CES 2019 цей тренд видно дуже чітко.

Автоіндустрія надихається стрімким розвитком мобільного інтернету, інформаційними технологіями, переходом на електродвигуни та автономним керуванням, що за декілька років має вийти в маси. Вона об’єднує зараз не тільки традиційних автовиробників, а й компанії, що створюють програмне забезпечення та hardware-продукти. Автомобільні компанії разом із партнерами сьогодні визначають потреби нового типу користувача: він все менше налаштований саме володіти автомобілем, а більше користуватися ним як сервісом. Що відбувається і хто бере в цьому участь, спеціально для Mind розповідає Віталій Нужний, віце-президент автомобільного напрямку в Luxoft.

Керувати по-новому: як автомобілі стають гаджетами
Mercedes-Benz CLA 2019
Фото: www.mercedes-benz.com

Виробники автомобілів давно роблять ставку на відчуття водія за кермом та пасажирів у салоні. За останні декілька років досвід користування авто змінився: важливими стали не тільки зручні та привабливі елементи інтер’єру, але й додаткові функції, як то вбудована навігація, роздільний клімат-контроль та розважальні системи. Готуючись до завтра, автовиробники не просто додають нові функції – вони пропонують нове бачення користування транспортом.

Хто і що «винаходить»? Корифей автомобільного ринку, компанія BMW представила на виставці картинку близького майбутнього під назвою BMW Vision iNEXT. У цьому концепті традиційні кнопки вже поступилися управлінню голосом, дотиком та жестами. Мюнхенці кажуть, що зараз зосереджені більше на досвіді користування автомобілем і на тому, як створити авто, яке було б настільки «своїм», як власне житло. Тому, хоч комфорт і продовжує відігравати важливу роль, зміни в автомобільному дизайні значно глибші за просто зміну форми пасажирського сидіння.

Керувати по-новому: як автомобілі стають гаджетами
Фото: Gizmodo UK

Завдяки розвитку автономного водіння та сервісів трансферу пасажирів автомобільні компанії та їхні партнери налаштовані на потреби нового типу користувачів, яким купувати власне авто не обов’язково. У тому ж BMW iNext заднє сидіння більше нагадує диван від дверей до дверей, адже з розвитком самокеруючих та розважальних технологій пасажири проводитимуть більше часу не за кермом. Звичайно, не відстають і молоді гравці – охочих замінити традиційну панель приладів екранами чимало. Китайський конкурент Tesla, компанія Byton показала електромобіль з дисплеєм завширшки з сім iPad’ів. І ще один вбудувала прямо в кермо, адже екранів багато не буває.

Минулого року на CES Mercedes-Benz показала власну інформаційно-розважальну систему MBUX, платформу для якої німці створили разом з Luxoft. Її особливістю стала властивість вчитися завдяки штучному інтелекту. Система аналізує, коли водій найчастіше виконує якісь дії, та пропонує зробити це наступного разу. Наприклад, якщо ви робили дзвінок дружині по дорозі додому, MBUX запропонує вам зателефонувати та поцікавитися, що купити на вечерю, коли ви наступного разу поїдете цим маршрутом після роботи. Під час CES 2018 система була встановлена в усіх нових авто А-класу, цього року компанія анонсувала її у Mercedes-Benz EQC – електропозашляховику, який скоро з’явиться на ринку.

У BMW є Personal Digital Assistant – голосовий помічник, що попередить вас, якщо машині необхідне технічне обслуговування чи навіть допоможе зняти стрес. Автовиробник пропонує водієві повідомити вбудованого асистента, що він втомився. Тоді цифровий помічник підбере освітлення в салоні, налаштує сидіння, змінить температуру та увімкне потрібну музику. Але баварці вирішили не зупинятися на цьому та додали другого помічника до авто – Amazon Alexa. Комфортною подорож тепер роблять не тільки зручний салон та клімат-контроль, а розумні системи, що знають, як підлаштуватися саме під ваш стан та настрій.

Навіщо це потрібно? Присутність голосових асистентів у нашому житті стає відчутнішою. Тож чому ми не можемо користуватися ними і в авто? Alexa і Google Assistant вже скоро стануть доступними у різних автомобілях. На виставці можна було знайти чимало авто з обома помічниками за великими чергами з охочих їх протестувати. Трохи менше людей цікавилось Bixby від Samsung. Але знаючи, наскільки велика лінійка побутової електроніки у виробника, цей продукт користуватиметься попитом. Уявіть себе за кермом за декілька кілометрів від дому, коли достатньо просто попросити Bixby увімкнути пічку чи запустити прання у машині від Samsung.

Нові уподобання та звички водіїв дають шанс велетням технологічного світу. Над переосмисленням концепції бортової панелі працюють не тільки автомобільні компанії, а й великі виробники електроніки. Так Samsung разом з Harman Kardon представив на CES 2019 свою версію кабіни водія Cockpit 2019 concept, де до кількох екранів як раз і додали цифрового помічника Bixby.

Керувати по-новому: як автомобілі стають гаджетами
Cockpit 2019 concept
Фото: Samsung Global Newsroom

Qualcomm там же показала систему, яка відслідковує відволікання від водіння у реальному часі. Поки ви дивитеся на дорогу, система слідкує за вами та пасажиром і визначає, наскільки ви уважні. А от вже LG працює над адаптацією операційної системи webOS для автомобілів з вбудованим штучним інтелектом та контентом від Amazon. Розробники планують інтеграцію ОС до автономних авто з прицілом на розважальні системи та навігацію. Так, 10 років тому ми дивувались її присутності в мобільних телефонах, а зараз із повною серйозністю обговорюємо, яка операційна система краща для безпілотних автомобілів.

Керувати по-новому: як автомобілі стають гаджетами
Прототип нової системи безпеки в авто від Qualcomm
Фото: www.cnet.com

Звісно, не варто стверджувати, що усі ці концепти бортових панелей підуть у серійне виробництво за 2–3 роки й компанії масово почнуть додавати їх до своїх авто. Однак Qualcomm, Samsung та інші технологічні гіганти, такі як NVIDIA, вже змогли переконати традиційних автовиробників у необхідності інтегрувати їхні власні чипи та інтелектуальні системи. У NVDIA є Drive Autopilot System, який використовує Tesla для різних рівнів автономного керування в своєму V9 Autopilot, а Samsung нещодавно презентував процесор для автомобілів Exynos Auto V9, який Audi пообіцяла впровадити до своєї розважальної системи.

Що чекає на автовласників? Автомобілі стали новим майданчиком для бою технологічних та автомобільних компаній за визначення, як будуть керувати автомобілем в майбутньому. І головна причина тут не тільки в самокерованих авто – компанії також хочуть створювати більш безпечні автомобілі. Технологія автономного керування – це не тільки більше часу на розваги в авто, але й зменшення кількості транспортних пригод на дорозі. Наприклад, цілий комплекс систем Guardian від Toyota розробляється в першу чергу для виявлення та запобігання можливих аварій. Технологія покликана допомагати в ситуаціях, коли навичок водія недостатньо, аби уникнути зіткнення. У компанії стверджують, що система має підвищити продуктивність людини за кермом, а не замінити її. Toyota Guardian використовує ті самі технології, що й автономне водіння, але з невеликою різницею. У випадку ймовірного зіткнення Guardian стає «другим пілотом», допомагаючи в маневрі, однак ніколи не перебирає повністю керування на себе. Ця допомога й може стати різницею між ДТП та просто небезпечною ситуацією на дорозі.

Коли це все з’явиться в Україні? За спостереженнями, нові моделі Mercedes-Benz, BMW та інших відомих брендів у нас можна зустріти раніше та частіше, ніж у деяких країнах Західної Європи. Однак Україна може асоціюватися не тільки з цим. Ми не можемо похвалитися потужною автопромисловістю, але маємо постійно зростаючий IT-сектор. В автомобільній галузі в Україні вже працюють понад 2000 інженерів-програмістів, а їхніми розробками користуються мільйони водіїв у світі. На стендах провідних автовиробників Європи та США на CES 2019 можна було побачити рішення, над якими працювали і працюють українські спеціалісти.

Новий досвід користування автомобілем надає чудовий шанс технологічним компаніям стати важливими гравцями в автомобільній галузі. Це означає й нові можливості для українців. Автомобілі найближчого майбутнього – це мультимедійна платформа на колесах, що доставляє нас з точки А до точки Б. І цілком можливо, що вона буде створена саме з допомогою талановитих українських програмістів.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло