День закоханих: які подарунки готують українці

День закоханих: які подарунки готують українці

Про два найпопулярніші святкові товари серед побутової техніки і електроніки

Этот текст также доступен на русском
День закоханих: які подарунки готують українці
Фото: pixabay

14 лютого – День закоханих, День святого Валентина – вже стало традиційним святом в Україні. Пари обмінюються подарунками, а ті, хто ще не встиг створити пару, зізнаються у симпатіях та коханні. Звичайно, свято впливає і на попит – через купівлю подарунків.

Експерти компанії GfК виявили цікаву закономірність щодо товарів, продаж яких збільшується саме напередодні Дня закоханих.

Що обирають українці найчастіше, зокрема серед побутової техніки та електроніки за два тижні до свята, розповів Mind заступник начальника відділу моніторингу роздрібних продажів компанії GfК Андрій Осадчий.

Про несподіваний вибір подарунків

Ми взяли минулорічні дані початку року та порівняли з продажами тижня 14 лютого. Подивились вагу кожної з продуктових груп у рамках портфеля і з’ясували, які групи зросли саме в ці тижні.

Найбільше зросли дві продуктові групи. Це смартфони – продуктова група, яку можна легко асоціювати з подарунком до майже будь-якого свята. І дещо несподівано – епілятори (чоловічі бритви зростали набагато меншими темпами). Несподіванка не в тому, що зросли продажі саме епіляторів, а в тому, що, на наш погляд, це далеко не найочевидніший подарунок.

Решта продуктів демонструють швидше загальну сезонну динаміку. Наприклад, холодильники купували так само, як це відбувалось протягом року. Ймовірно, причина купівлі незмінна – зламався, потрібно зробити ремонт тощо.

Є деякі відмінності, де роблять ці покупки. Епілятори на тиждень 14 лютого частіше купують в онлайні, а територіально – на заході України. Перевага надається дещо дорожчим пристроям, ніж зазвичай. Структура продажів смартфонів практично незмінна за місцем покупки. Щодо ціни – зростає середній сегмент.

Як обирають подарунки

Наші дані дозволяють багато сказати про те, які товари продаються, але ми можемо робити лише припущення щодо того, хто та чому зробив покупку.

Наприклад, якщо чоловік придбав смартфон, зокрема, на подарунок, невідомо, чи він купив його для дружини, дівчини або своїй донці тощо. Невідомо також, чи він купив його на подарунок через те, що йому цього захотілось, чи на прохання жінки.

З іншого боку, ритейлери планують такі сплески продажів, адже мають статистику минулих років та певні розрахунки, припущення щодо попиту. Вони діють разом із виробниками, адже у останніх також є свої плани продажів та маркетингових активностей. Тобто ритейлер та виробник закладають бюджет на промо якоїсь конкретної моделі або категорії загалом.

Проте, якщо продукт не потрібен, його неможливо буде продати, попри всі акції чи знижки.

Якщо ж людина прийшла за епілятором, то у продавця є можливість лише звернути його увагу на якісь конкретні моделі чи марки. Можна спробувати йому продати або дешевше, або дорожче.

Проте вплинути на вибір конкретного виду товару навряд чи вдасться.

Чому і як купують… епілятори

Достеменно невідомо, як і ким робиться вибір.

Чоловік робить подарунок жінці (сподіваюсь, на її прохання)? Жінка купує для себе? Різні відповіді приводять нас до різного трактування цього свята в колективній свідомості.

Якщо це подарунок чоловіка, то тоді ми можемо трактувати День святого Валентина як оновлену версію 8 Березня.

Подарунок дарується всередині усталених пар і сценарій покупки може бути приблизно таким:

– Люба, що тобі подарувати на 14 лютого?
– Милий, може, епілятор?

Традиційні гендерні ролі. Основна відмінність від 8 Березня, що в такому випадку 14 лютого – це не свято абстрактної жінки, а свято, коли партнер робить подарунок партнерці.

Є й інший сценарій, в якому жінка купує епілятор сама. Напередодні побачення? Тоді 14 лютого стане святом романтичного кохання. При цьому важливість цього дня настільки висока, що побачення цього дня вимагає особливої уваги і підготовки.

Як це відбувається насправді? Хтозна. Головний факт лишається незмінним – продажі епіляторів зростають, в повітрі відчувається весна :).

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло