Захворіло у світі
31,880,241
Померло у світі
976,640
Вилікувалось у світі
21,983,692
Захворіло в Україні
188,106
Померло в Україні
3,757
Вилікувалось в Україні
83,458
Коронавірус vs бізнес: як карантин вплинув на продажі хліба

Коронавірус vs бізнес: як карантин вплинув на продажі хліба

Які корективи довелося зробити виробникам у робочих процесах

Цей матеріал також доступний російською
Коронавірус vs бізнес: як карантин вплинув на продажі хліба
Фото: pexels.com

Вже кілька тижнів в Україні триває карантин. Українці  майже пристосувалися до умов ізоляції, але все ж доводиться виходити з дому, зокрема за продуктами та хлібом. Останній лишається одним із головних продуктів на столі. Проте, і на нього може впливати кризова ситуація в країні. 

Що відбувається сьогодні й чи змінилась динаміка продажів цього продукту «номер один», розповів Mind співвласник HD-group Борис Шестопалов.

Хліб – один з тих продуктів, попит на який є стабільним та зазвичай зростає у період кризи. 

Від початку карантину ми спостерігали зростання реалізації продукції, але сьогодні вона повернулася до рівня докарантинного часу. Наразі наші підприємства працюють у звичайному режимі 24/7.

Безумовно, криза внесла багато коректив у розпорядок роботи підприємств нашої групи, оскільки сьогодні ми запровадили цілу низку заходів, щоб упередити поширення COVID-19 та посилити процедури дотримання відповідних правил і норм на виробництві в умовах карантину.

Поставки

Стабільність ланцюгів поставок  здійснюється, як і раніше, нашим закупівельним центром. Головне, що ми зробили, – визначили 20 ключових сировинних позицій та позицій з пакування. Зараз ми збільшуємо їх нормативні запаси, підписуємо договори з постачальниками про збільшення обсягів відвантаження та про створення для нас страхових запасів на їх складах.

Асортимент

У цілому асортимент практично не змінився. Та незначна зміна, яку ми бачимо, відбулася, в першу чергу, за рахунок того, що ми почали фасувати весь хліб, і тепер практично вся продукція – різана та упакована. Це головне, що змінилося в асортименті. 

Безумовно, це спричинило значне збільшення витрат на пакувальний матеріал. Але я розумію, що це потреба сьогодення, і найближчим часом продаж неупакованої продукції буде майже неможливим.

Правила безпеки та санітарії

У частині безпеки виробництва продуктів ми посилили контроль усіх ланцюгів як на «вхід», так і на «вихід» з підприємства.

Запроваджена низка заходів:

  • додатковий контроль пакування сировини, яка приходить на підприємства;
  • бар’єри між підприємствами групи та сторонніми машинами;
  • щоденна дезінфекція всіх автомобілів;
  • перехід на пакування продукції;
  • термометрія для всього персоналу, що введена на усіх підприємствах;
  • тотальна дезінфекція підприємств, «масковий» режим персоналу, максимальне уникнення особистих контактів наших співробітників із зовнішнім світом.

Робочі процеси

Робочі процеси не могли не змінитися. Усі співробітники офісу, які могли перейти на дистанційну роботу, були переведені на такий режим. Ми намагаємося максимально розосередити персонал на підприємствах по робочих місцях для мінімізації скупчення людей. Все це, безумовно, вплинуло на робочий режим наших підприємств.

Персонал

Підприємства нашої групи продовжують нормально функціонувати. Ми продовжуємо робити свою справу,  ми демонструємо, що комплекс заходів, який наразі запроваджено, спрямований насамперед на безпеку нашого персоналу, і це додає людям впевненості.

Окрім цього, всі наші співробітники застраховані. Ми перевірили та переконалися, що  страхова компанія, з якою ми співпрацюємо, покриватиме виплати у випадках, якщо виплати не будуть здійснені державою. Хоча, як ви знаєте, лікування людей, що заразилися на коронавірус, фінансується державою.

Також ми з профспілками наших підприємств ухвалили рішення про виділення коштів на лікування, якщо в когось із наших співробітників буде виявлено COVID-19. Ми готові надати максимальну підтримку своїм співробітникам, якщо виникне така необхідність.

Як вистояти

Ми усвідомлюємо, що за довгим карантином настане затяжний спад економічної активності, і нас, слідом за  хвилею  світової пандемії, може накрити хвилею світової економічної кризи. У цих умовах складно сказати щось нове та поділитися якимось унікальним досвідом.

Ми зосередилися на таких основних кроках:

  • скорочення витрат;
  • збереження клієнтів;
  • незважаючи ні на що – розвиток продажів;
  • уважне слідкування за асортиментом;
  • збереження людського капіталу та збереження впевненості наших співробітників у завтрашньому дні;
  • гідне фінансове забезпечення тим робітникам, з ким, можливо, доведеться попрощатися.

Ми всі є частиною глобальної економічної конструкції. Не може бути ситуації, коли весь удар кризи зазнав тільки окремий сегмент бізнесу. Тому важливо під час кризи провести перемовини з  банками, орендодавцями. Всі сторони повинні бути договороспроможні. Тільки в такому випадку українська економіка не посиплеться як картковий будинок.

Усі мають зрозуміти, що зараз час виживання. На мою думку, потрібно переконати усіх партнерів поводити себе по-партнерські, та, безумовно, самим відповідати цим критеріям.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті