Коронакриза і особистість: яким навичкам варто навчитись під час кризи
Які 6 найважливіших навичок здатні поліпшити життя

Карантин змусив змінити наші плани та щоденні звички. Крім того, він міняє нас зсередини. Ми вийдемо з цього стану кожен зі своїм – хтоcь стане вразливішим, а когоcь, навпаки, обставини загартують. Проте, як зазначають економісти, надалі нас чекають інші складні випробування.
Та якою б важкою не була криза, всім нам потрібні почуття безпеки, стабільності, гармонії. На що потрібно звернути увагу під час усіх випробувань і які навички варто розвивати, щоб психологічно пережити економічну кризу, розповів Mind сертифікований міжнародний коуч і автор проєкту Free Soul Роман Кириченко.
Незважаючи на те що кризи циклічні і відбуваються в середньому раз на 10 років, щоразу на них реагують як на щось несподіване. Більшість людей вони застають зненацька. Зараз це ще посилилося через карантин.
Проте кризи важливі й навіть необхідні, адже у людей жодне істотне зростання або зміна на краще не починаються без внутрішньої кризи. Вона може бути виражена в невдоволенні чимось, розчаруванні або нерозумінні. В результаті це пробуджує жагу рухатися вперед. Людині необхідно постійно рости і розвиватися. Це наповнює її енергією, розширює можливості і горизонти, дає щастя і радість.
Чому варто розвиватись і з чого почати
У бізнес-середовищі заведено ділити співробітників на дві групи: перші володіють «м'якими» навичками (soft skills), а другі – «жорсткими» (hard skills).
До «м'яких» навичок відносять: лідерство, проактивність, вміння ухвалювати рішення, вміння критично мислити, комунікабельність, креативність та інше.
А ось «жорсткі» – це навички та вміння, які необхідні для конкретної роботи, те, чому навчають у коледжі та університеті. Тому їх часто називають професійними.
У ХХI столітті внесок hard skills для професійної успішності співробітника становить лише 15%, тоді як soft skills визначають інші 85% – такими є результати дослідження Стенфордського дослідницького інституту.
Наприклад, згідно із дослідженням порталу HR.com, 67% рекрутерів віддають перевагу кандидатам із сильними «м'якими» навичками, навіть якщо «жорсткі» навички відсутні, й тільки 9% наймуть тих, у кого «жорсткість» переважає над «м'якістю».
Так, у сучасному світі володіння якимись знаннями або навичками недостатньо. Набагато важливіше – вміти добути необхідну інформацію, швидко ухвалювати рішення, аналізувати ринок, що стрімко змінюється, креативно мислити. Всі ці якості з категорії soft skills потрібно розвивати в собі.
Які основні навички знадобляться
Коли приходить криза, ми сприймаємо це як кінець світу, панікуємо і втрачаємо здатність міркувати. А між тим її можна і потрібно пережити максимально ефективно.
6 найважливіших навичок, необхідних після кризи, здатних поліпшити ваше подальше життя:
- Бачити обставини такими, якими вони є, а не такими, як хочеться
Якщо бути чесним із самим собою, не прикрашати і не драматизувати ситуацію, ви зможете швидше адаптуватися до нових обставин. Уміння чути себе і внутрішній голос, інтуїцію, допоможе посилити впевненість у собі і наполегливість. Ухвалення ситуації звільняє вашу увагу від зайвого і дозволяє сконцентруватися на тому, що дійсно важливо.
- Уміння ставити цілі
Без мети неможливо досягти будь-якого результату. Чітко поставлена мета – це вже 50% успіху, решта 50% – це завзятість, праця і позитивне мислення.
- Самоорганізація і самодисципліна
Організаційні звички виховуються батьками, вихователями, а потім – вами особисто. Високоорганізованим стати непросто, але плоди, які ви отримуєте завдяки грамотному розподілу часу і сил, завжди відчутні.
- Уміння швидко адаптуватися і допитливість
Ніхто не любить зміни, особливо в робочих процесах. Але сьогодні необхідно бути гнучкими і вміти підлаштовуватися під ситуацію і середовище, яке повсякчас змінюється, а не скаржитися. Постійно розвиватися і вдосконалюватися. Ця навичка допоможе краще орієнтуватися в тому, що відбувається, швидко адаптуватися і знаходити нові навички.
- Творчість і креативність
Давати життя своїм ідеям – головне правило в кризу. 90% ідей залишається нереалізованими через ті чи інші внутрішні переживання людини. Але якщо ви відчуваєте, що до вас прийшла класна ідея – відразу ж робіть перший крок і перевіряйте її на практиці. Це прискорить ваше зростання і створить потужний потік енергії та натхнення.
- Уміння слухати
Вчіться слухати і розуміти чужу точку зору. Уміння слухати, як і вміння ставити правильні питання, є основою комунікативного спілкування. У бізнесі це особливо важливо, оскільки це один з найважливіших принципів ведення ділових переговорів.
Пам'ятайте, що дивовижні рішення приходять часом у найбільш нелегкий час, і хто знає, можливо, саме зараз ви визначите початок для нового у своєму житті або бізнесі.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.