Захворіло у світі
12,721,778
Померло у світі
565,219
Вилікувалось у світі
7,006,407
Захворіло в Україні
53,521
Померло в Україні
1,383
Вилікувалось в Україні
26,118
Команда понад усе: як бізнесу пережити кризу

Команда понад усе: як бізнесу пережити кризу

Рекомендації IT-галузі та чим він може стати в пригоді компаніям з інших сфер

Цей матеріал також доступний російською
Команда понад усе: як бізнесу пережити кризу
Фото: pixabay

Кабінет Міністрів України прийняв рішення щодо чергового етапу ослаблення карантинних обмежень, введених в Україні на період епідемії коронавірусу. Так, вже відзавтра відкриються ресторани й буде нове пом’якшення карантину.

Водночас, попри такі послаблення, ситуація одразу не стане легшою для бізнесу. Про досвід IT-галузі щодо того, як підготуватись до нових викликів, і на чому варто сконцентрувати увагу розповіла Mind Director of Global Delivery Operations в Astound Commerce Дарина Горніцька.

Бізнес і країна загалом активно готуються до виходу з карантинного режиму. Хоча до останнього неможливо спрогнозувати наслідки першої фази послаблення превентивних заходів. Всі в очікуванні. Дні, коли ми переглядали дані щодо кількості хворих, скоро залишаться в минулому, але можливий і зворотний ефект зняття обмежень. Щоб не піддаватися паніці й теоріям всіляких експертів, варто сконцентруватися на головному: бізнесу – на своїх людях і нових можливостях, а фахівцям – на розвитку і сім'ї. Мабуть, це найправильніше рішення в умовах невизначеності.

Про нові можливості

Неможливо бути готовим абсолютно до всього, що відбувається навколо, але слід оперативно реагувати на зміни, аналізувати ситуацію та пристосовуватися до нових реалій. У період кризи/невизначеності бізнес має бути особливо уважним до людей – своєї головної цінності.

Як правило, саме критичні моменти показують реальну картину стану бізнесу і як команди роблять свій внесок у загальний результат. Бізнесу важливо бути максимально активним в цей період, шукати нові ніші, ринки, клієнтів, пробувати щось нове для себе й не боятися змін.

Що стосується бізнес-активності, під час невизначеності та в посткарантинний період ми будемо все частіше спостерігати різні b2b-, b2c-колаборації брендів і компаній – як партнерів, так і конкурентів однієї індустрії (технічне рішення від кількох компаній; єдину пропозицію від компаній логістики, фінансової сфери та сфери послуг тощо). І це непогана можливість запропонувати клієнту рішення проблеми в одному пакеті послуг.

Тому зараз, як ніколи раніше, варто уважніше придивитися до ринку, проаналізувати потреби замовників і пробувати створювати актуальні пропозиції в партнерстві з іншими гравцями.

Про мотивацію команди

Люди – головна цінність бізнесу. Всі ми про це маємо пам'ятати. Під час кризи варто зосередитися на команді. Важливо комунікувати, надихати, розвивати людей. Криза мине, а ваші люди залишаться з вами.

Ми дотримуємося принципу відкритості та діалогу з усією командою. Менеджмент увесь цей час підтримує колектив регулярною комунікацією з останніми апдейтами, корисними порадами та рекомендаціями, як залишатися в тонусі, працюючи з дому.

До того ж протягом уже кількох років раз на тиждень у нас є онлайн-дзвінок із власником компанії, на якому кожен може поставити запитання й почути останні апдейти з перших вуст. Менеджери функціональних груп теж підтримують зв'язок зі своїми командами на загальних та один на один онлайн-зустрічах.

Усередині компанії ми рекомендуємо використовувати вільний час для розвитку: прочитати книги, на які раніше не вистачало часу, подивитися освітнє відео, послухати цікавий подкаст або якісно провести час зі своїми близькими.

Внутрішнє навчання (soft & hard skills тренінги, уроки англійської мови) ми проводимо онлайн, і для багатьох фахівців такий формат виявився дуже зручним, тому спостерігається зростання відвідувань.

Крім того, найазартніші гравці з абсолютно різних локацій збираються в команди для участі в онлайн-іграх (шахи, Elias, квізи), і це теж об'єднує. Завдяки нашій внутрішній культурі завжди можна знайти допомогу й підтримку серед колег, у команди, і це теж допомагає подолати тривожність і демотивацію.

Чому важливі soft skills

Soft skills важливі для професійного зростання завжди. Це й навички комунікації з командою, замовником, менеджментом, і вміння донести свою позицію, і стресостійкість у критичних ситуаціях, і емпатія.

Багато компаній на співбесіді перевіряють рівень soft skills кандидата за допомогою моделювання робочих ситуацій, спеціальних запитань або ж ретроспективи кейсів попереднього досвіду здобувача.

Якщо фахівець упевнений у своїй професійній експертизі, має відповідний досвід, але не здатний працювати в команді, досить чутливий до критики в зворотному зв'язку, то виникає запитання: як він/вона адаптується в колективі вашої компанії?

Інвестувати в soft skills потрібно одночасно з розвитком професійних навичок, і не варто забувати про важливість особистісного зростання. Є досить багато ресурсів, які пропонують різні матеріали щодо вдосконалення «гнучких навичок».

Наша компанія торік запустила серію мітапов Team Leads Community, на яких наші фахівці – Senior-рівня і Team Lead команди – діляться власним досвідом у розвитку й використанні soft-навичок.

Як правило, в IТ-індустрії фахівці роблять упор на технічні навички – програми, тули, мови програмування, і часу на щось інше часто не вистачає. Як тільки IТ-фахівець доростає до Senior-позиції або ж очолює команду, вже потрібна експертиза в менеджменті, переговорах, управлінні конфліктами.

Тому мітапи користується попитом, і під час карантину ми запустили онлайн-формат проекту. Але я б не пов'язувала важливість soft skills тільки з IТ. Думаю, що сьогодні в будь-якій сфері складно досягти успіху без уміння комунікувати або «гасити пожежі» без наслідків.

Про ринок роботодавця

Так, саме про ринок роботодавця. Ситуація з карантином поміняла багато чого, зокрема і сферу пошуку й найму кандидатів. Зараз компанії більш уважні та навіть обережні в рекрутменті. Пропозиція кандидатів перевищила попит бізнесу.

У такій ситуації компаніям важливо залишатися етичними та бути максимально чесними з претендентами, потрібно правильно комунікувати. Сьогоднішня поведінка бізнесу на ринку праці вплине на бренд роботодавця в майбутньому.

Інвестуйте на перспективу

Так само претендентам хотілося б порекомендувати вибудовувати правильну й довгострокову комунікацію з потенційним роботодавцем. Багато хто отримує запити з вакансіями від рекрутерів на пошту або в LinkedIn. І якщо у вас була попередня історія комунікації, то буде простіше знову нагадати про себе й запитати, чи немає потреби в такому фахівці.

Завжди важливо підтримувати відносини з компанією. Зараз це правило, як ніколи, актуально.

Всім нам необхідно було це уповільнення темпу, щоб переосмислити те, що відбувається, виділивши найважливіше та відкинувши непотрібне.

Світ вже змінився, і вибір за кожним – бізнесом або людиною, як розвиватися далі й працювати з новою реальністю.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті