Захворіло у світі
32,844,938
Померло у світі
994,216
Вилікувалось у світі
22,717,603
Захворіло в Україні
198,634
Померло в Україні
3,959
Вилікувалось в Україні
87,882
Анти-«ку!», або Як опера оживає на свіжому повітрі

Анти-«ку!», або Як опера оживає на свіжому повітрі

Враження від першого «посткарантинного» концерту високої музики

В Україні ще з середини березня, на жаль, припинилося театральне та концертне життя. Наші громадяни, як і скрізь в світі, протягом тривалого часу через пандемію не мали змоги збиратися групами, відвідувати громадські місця. Не оминула ця заборона і української столиці. І от, у неділю, 30 серпня на Софійській площі Києва нарешті відбувся концерт солістів-вокалістів. Уперше за час карантину пройшов OPEN-AIR гранд концерт «Зірки світової опери». В ньому виступили Людмила Монастирська, Ольга Кульчинська, Валентина Плужнікова, Валентин Дитюк, Євген Орлов, які виконали найкращі оперні хіти у супроводі симфонічного оркестру Kyiv Opera Theatre. Диригував Віктор Плоскіна.

Музичний критик Ольга Кізлова була присутньою на події та спеціально для Mind описала свої враження та настрої, що вирували навколо.

На площі, де тиждень тому під час офіційної церемонії святкування Дня Незалежності в присутності іноземних дипломатів та духовних осіб пройшло позбавлене смаку попсове «дійство» з оголеними тілами, російськомовними «стьобами» на кшталт «Мама, мама, что я буду делать?», та одягненими в костюми зайчиків хлопцями, що махали над площею Державним Прапором, а керівники країни тупцювали по ньому ж, намальованому на сходах, – абсолютним позитивним контрастом відбувся цей концерт.

Він зібрав кілька тисяч жителів столиці, які з’їхалися з усіх її околиць, та гостей міста. Українці скучили за змістовним, справжнім мистецтвом, тим більше музика прозвучала найкраща, і виконавці зібралися зіркові.

Одна з присутніх на події слухачок відгукнулася на сторінці Facebook: «Серед суму і розчарувань – такі години очищення і просвітління!». Важко не погодитися: концерт вийшов чудовий! Його автором та режисером утретє, як і в минулі роки, виступив головний режисер Національної опери Анатолій Солов’яненко. Ведучим – Дмитро Хоркін.

Що було в програмі?

Виступ почався увертюрою до опери Миколи Лисенка «Тарас Бульба» – прекрасним симфонічним твором, справжньою перлиною українського оперно-симфонічного репертуару.  Скажу відразу, що всі оркестрові номери – а було виконано ніжне ліричне Інтермеццо з «Сільської честі» П'єтро Масканьї, салонно-гумористичну, з нарочито-картинним драматизмом Увертюру до «Дона Паскуале» Гаетано Доніцетті та дуже популярну Увертюру до «Сили долі» Джузепе Верді – мали кожний власний колорит, яскраві, «опуклі»  драматичні контрасти.

Анти-«ку!», або Як опера оживає на свіжому повітрі
Фото: УНІАН

Оркестр звучав гарно, культурно, особливо мідні духові, трохи інколи не вистачало тембральної злагодженності струнним. Вважаю це досягненням нещодавно призначеного на посаду головного диригента театру Віктора Плоскіни – диригента досвідченого, грамотного, талановитого.

Концерт було побудовано за принципом посилення напруги, зростання цікавості публіки. Солісти виходили по 2-3 рази кожен. Не буду перелічувати всіх номерів, а назву номера концерту, що найбільше вразили. Хоча співали чудово, виразно, артистично всі учасники проекту. 

Валентина Плужнікова – наймолодша учасниця гранд-концерту, володарка красивого, сильного меццо-сопрано. Переможниця міжнародних конкурсів у Австрії, Угорщині, Італії, Іспанії. З цього сезону співає та проходить стажування в Metropolitan Opera. Дівчина розкішно виконала Пісню Одарки з «Запорожця за Дунаєм», а потім ще два сольні номери та дует з сопрано Ольгою Кульчинською.

Анти-«ку!», або Як опера оживає на свіжому повітрі
Дует Валентини Плужнікової з Ольгою Кульчинською
Фото: УНІАН

Ольга дзвінко, ніжно, розкуто проспівала два вальси – Мюзетти з «Богеми» Дж.Пуччіні та Джульєтти з «Ромео і Джульєтти» Ш.Гуно. Але найбільш вдало прозвучала Каватина Розіни з опери Джоаккіно Россіні «Севільський цирульник». Співачка продемонструвала справжнє, дуже красиве bel canto, яке підкреслювали виразні легкі пасажі скрипок та флейт під час оркестрових «коментарів».  

Анти-«ку!», або Як опера оживає на свіжому повітрі
Ольга Кульчинська
Фото: УНІАН

І звичайно, окрасою проекту була наша всесвітньо відома Людмила Монастирська – чудове, неповторне драматичне сопрано, яким насолоджуються слухачі Teatro alla Scala в Мілані, Royal Opera House у Лондоні, Metropolitan Opera у Нью-Йорку. Її недарма порівнюють з Марією Каллас і Монсеррат Кабальє. Людмила дещо змінила імідж і виглядала розкішно. А її голос не залишив байдужим нікого, зворушив душі та надав насолоду. Співачка виконала Арію Сантуцци з «Сільської честі» П’єтро  Масканьї та Арію Леонори з опери Дж.Верді «Сила долі». Їм передували оркестрові номери з цих опер, які налаштували публіку на музичну хвилю солістки. 

Анти-«ку!», або Як опера оживає на свіжому повітрі
Людмила Монастирська
Фото: УНІАН

Четвертою жінкою-учасницею була наша відома скрипалька Богдана Півненко, яка у супроводі оркестру ніжно, зворушливо заграла Мелодію Мирослава Скорика, присвятивши її пам’яті нашого видатного композитора, що недавно відійшов у кращій світ.

Анти-«ку!», або Як опера оживає на свіжому повітрі
Виступає Богдана Півненко
Фото: УНІАН

Два чоловіки склали контраст голосів із жіночими та між собою. Прекрасний, технічний, своєрідний тембрально тенор Валентин Дитюк має до свого голосу ще й підкреслено інтелігентну сценічну манеру. Його розкішно виконаний Романс Неморіно з «Любовного напою» Гаетано Доніцетті та особливо зухвала, бравурна Пісенька Герцога з «Ріголетто» Дж.Верді змусили забитися швидше не одне жіноче серце. А останні карколомні вокальні пасажі та довжелезне верхнє  «сі» привели публіку у справжній захват!

Анти-«ку!», або Як опера оживає на свіжому повітрі
Валентин Дитюк
Фото: УНІАН

Бас Євген Орлов на самому початку концерту виконав неперевершену Пісню Тараса Бульби «Гей літа орел» з однойменної опери Миколи Лисенка. Справжню, корінну, українську, чоловічу силу в його голосі відчули всі. Популярна арія Дона Базіліо про наклеп з опери «Севільський цирульник» Дж. Россіні виглядала актуальною і в наш час. В арії Банко з опери Дж. Верді «Макбет» Орлов постав похмурим, стривоженим, недовірливим. Цих настроїв додали важкі суворі акорди низьких мідних духових. 

Анти-«ку!», або Як опера оживає на свіжому повітрі
Євген Орлов
Фото: УНІАН

Закінчився концерт  відомими, приємними мелодіями Be my love з репертуару Маріо Ланца та Libiamo ne' lieti calici з «Травіати» Дж. Верді. Співали всі учасники проекту, публіка вітала артистів стоячи, на сцені та на площі світилися щасливі, задоволені обличчя. Наші аплодисменти авторам, виконавцям, організаторам та меценатам.

Анти-«ку!», або Як опера оживає на свіжому повітрі
Зліва направо: оперні співаки Валентина Плужникова (меццо-сопрано), Ольга Кульчинська (сопрано), Людмила Монастирська (сопрано), Валентин Дитюк (тенор) і Євген Орлов (бас) під час open-air гранд-концерту «Зірки світової опери»
Фото: УНІАН

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті