Зірки світової опери знову співали на Софійській площі
Які враження залишилися від чергового open air концерту

За задумом головного режисера Національної опери України Анатолія Солов’яненка кілька років поспіль у центрі столиці під відкритим небом співають п’ятеро солістів світових оперних сцен. Усі вони народилися в Україні, отримали тут музичну освіту, опанували сольний оперний вокал та акторську гру. Але згодом залишили рідні місця – і тепер співають на найпрестижніших сценах Європи, США та інших далеких регіонів планети.
Періодично вони повертаються до Києва, щоб дати змогу шанувальникам-співвітчизникам насолодилися їхньою майстерністю. Черговий такий концерт відбувся 5 червня. Виступ уже вдруге проходив під акомпанемент оркестру Київської опери на Подолі, яким керував головний диригент Віктор Плоскіна. Грали добре, майже бездоганно, але восени 2020-го оркестр був у кращій формі.
Що було у програмі?

Диригент Віктор Плоскіна
Почали з увертюри Миколи Лисенка до опери «Тарас Бульба». Далі протягом концерту прозвучали також увертюра Джоакіно Россіні до опери «Сорока-крадійка», вступ до четвертої картини опери Жоржа Бізе «Кармен», увертюра до опери «Сила долі» Джузеппе Верді, фрагмент з «Вальпургієвої ночі» Шарля Гуно (дивертисмент з опери «Фауст»).
Кожен оркестровий фрагмент передував виходу чергового соліста з арією або дуетами на музику композитора, чий оркестровий твір прозвучав. Оркестр грав місцями прекрасно, але не рівно. Наприклад, деякі номери звучали окремими розрізненими фрагментами, інколи хибили в інтонуванні та тембрально скрипки.

Виступили п’ятеро солістів: сопрано Оксана Дика, меццо-сопрано Валентина Плужнікова, тенор Олексій Пальчиков, баритон Віталій Білий та бас Євген Орлов. Вони виконали здебільшого арії з італійських опер ХІХ ст. – золотого віку європейської опери.
Чим порадували оперні зірки?

Співає Оксана Дика
Усі вони – володарі прекрасних голосів, яскраві творчі особистості, майстри не лише вокалу, а й здатні до створення опуклих, яскравих сценічних образів. Наприклад, бас Євген Орлов прекрасно розповів влучну історію про наклепи з «Сивільського цирульника» Дж.Россіні. Оксана Дика глибоко перевтілилася у трагічний характер арії Тоски з одноіменної опери Джакомо Пуччіні. Валентина Плужнікова, яка буквально днями повернулася зі стажування в нью-йоркській Метрополітен-опері, казково проспівала Хабанеру Кармен з опери Ж.Бізе. Чудово провів куплети тореадора Ескамільо з цього ж твору баритон Віталій Білий.

Кульмінацією вечора стала «Неаполітанська тарантела» Дж.Россіні у виконанні Віталія Пальчикова.
Які загальні враження залишилися?

Меццо-сопрано Валентина Плужнікова
Сподобався високий рівень роботи хору Київської опери (хормейстер – Анжела Масленнікова). Особливо це було відчутним у знаменитому хорі рабів з «Набукко» Д.Верді, у світлій, неквапливій мелодії якого багато прихованої сили, відвертої краси та непокори. Але, на жаль, оркестр схибив закінчення номеру.
Можливо, використовувалися не найвищого класу мікрофони: голоси співаків звучали не так природно і витончено, якими доводилося їх багато разів чути в столичній Національній опері і на європейських підмостках.

Але при цьому, навіть незважаючи на доволі «ординарну» складову репертуару концерту, і публіка, і знавці отримали велике естетичне, культурне задоволення. Було очевидним, що слухачі поверталися з концерту щасливі, голосно обговорюючи творчі та «особисті» нюанси життя зірок, що продемонстрували публіці свої найсильніші мистецькі якості.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.