«Продати» країну: як підвищити інвестпривабливість України підручними засобами

«Продати» країну: як підвищити інвестпривабливість України підручними засобами

До чого тут комплекс меншовартості та як його подолати

Этот текст также доступен на русском This text is also available in English
«Продати» країну: як підвищити інвестпривабливість України підручними засобами
Фото: pixabay

Про те, що інвестпривабливість України залежить від законодавства, судової системи, боротьби з корупцією не говорив хіба що лінивий. Проте це знання не робить зміни ближчими. Вони десь відбуваються, але надто далеко, щоб їх добре відчуло суспільство загалом і кожен громадянин зокрема. Однак не тільки глобальні зміни можуть вплинути на ситуацію. 

Чому варто вірити в можливості своєї країни, як її розвитку можуть допомогти громадяни, а також як полегшити країні вихід із коронакризи, розповів Mind  керуючий партнер, адвокат GORO legal Дмитро Овсій.

Як доля інвестицій залежить від кожного з нас

Очевидно, що наслідки коронакризи боляче вдарили по українській економіці. Але це сталося в усьому світі. І підхід заощаджень та оптимізації ділової активності актуалізувався у нас в країні так само, як і в Польщі, Чехії чи Німеччині.

На тлі внутрішньої та світової рецесії з метою економії витрат на ресурсах, зокрема людських, ми сьогодні можемо запропонувати світові не тільки аутсорсинг і природні ресурси. Розміщення виробництв у менш витратних юрисдикціях (зокрема, в Україні) може бути більш ніж затребуваним.

Але потрібно зрозуміти, що весь світ також конкуруватиме з нами за інвестиції та уми. Кожен з нас може внести більшу чи меншу лепту в поліпшення інвестклімату.

Навіщо і як розповідати про Україну світові

Пересічні турки «продають» свою країну, це працює десятки років. Пам'ятаю, як на старших курсу юрфаку в нас на потоці було 2 студенти з Туреччини. Було цікаво дізнатися від них, як там у них життя. І мені дуже запам'яталася тривала розповідь про «найкрасивіші», «найкращі» готелі у світі. Вони на рівні повсякденної бесіди «продавали» свою країну.

Напевно, ніхто не любить дружити з тим, у кого завжди все погано. Водночас завжди приємно зустрітися з товаришем, повним оптимізму, у хорошому настрої, який не сумує. У всіх у нас є знайомі, друзі за кордоном. Тон повсякденної бесіди залежить від нас: можна скаржитися на щось погане, але можна хвалити й гарне. Адже завжди є щось хороше, якийсь позитив. Потрібно лише розгледіти.

Часто трапляється реклама про переваги інвестицій в Україну в «Інтерсіті», коли їжджу Україною. Також ось уже 2 роки поспіль я відвідую Міжнародну інвестиційну виставку в Мюнхені (Німеччина). Це одна з найбільших у ЄС виставкових подій. На ній презентуються цілі регіони, країни, міста, компанії, урядові агенції тощо.

Там присутні представники різних країн, потужні корпорації. Але чомусь жодного разу Україна там не була представлена. Неможливо купити те, чого немає на прилавку. У цьому випадку спрацьовує класична економічна аксіома – пропозиція народжує попит.

Також неможливо залучити іноземного інвестора, якщо, наприклад, реклама про інвестпроєкти буде лише в аеропорту «Бориспіль» або, наприклад, у поїздах «Інтерсіті». Я не кажу, що не потрібна реклама всередині країни. Але сьогодні потрібна ефективна стратегія просування країни на зовнішніх ринках.

Лояльність одного інвестора може мультиплікуватися для користі України

Я був щасливий брати участь в угоді, коли відомий японський інвестиційний фонд вклав фінанси в нерухомість в Україні. І я був гордий чути, що інвестиції в Київ виявилися кращими, ніж у Москву. У процесі виходу з інвестиції в інвестора з’явилося питання з розділення витрат. Сума там була не космічна. Але в Японії важливо виконати те, про що домовилися.

Можна, звичайно, було піти в дефініції, що саме кожна зі сторін мала на увазі під витратами при укладенні договору. Але під час конструктивних перемовин був досягнутий компроміс, який влаштовував інвестора і на який була згодна українська сторона. Компроміс завжди залежить від двох сторін.

Такі здорові рішення і формують лояльність іноземних підприємців. А згодом за одним лояльним інвестором в Україну може прийти ще кілька. Це як раз саме те, що зараз, як повітря, потрібно вітчизняній економіці, щоб вийти з просідання і перелаштуватися на нові економічні реалії в умовах пандемії та рецесії. Кожний інвестиційний кейс важливий, і за нього треба боротися.

При цьому користь країні може принести кожен з нас на своєму рівні. Для цього не потрібно робити щось надзвичайне, формула успіху проста, але дієва та ефективна:

  • продавайте інвестиції в Україну в щоденному побутовому спілкуванні;
  • експортуйте передусім оптимістичні новини;
  • боріться за лояльність іноземних інвесторів;
  • продавайте інвестиції в Україну більше за кордоном, а не всередині країни.

Впевнений, що ці кроки обов’язково спрацюють та значно допоможуть покращити інвестиційну привабливість України. І кількість інвестпроєктів тільки зростатиме.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло