Discuss Discuss
Дивись вдома: як інновації змінили онлайн-кінотеатри 2020 року

Дивись вдома: як інновації змінили онлайн-кінотеатри 2020 року

І які технології стануть популярними найближчим часом

Этот материал также доступен на русском
Дивись вдома: як інновації змінили онлайн-кінотеатри 2020 року

Світовий ринок стримінгових сервісів 2020 року зріс на 37%. Найбільш вражаючі результати показав аж ніяк не Netflix, а голлівудська Walt Disney Company із запуском власної платформи Disney+: всього за рік існування вона залучила 73 млн абонентів по всьому світі. У чому причина такого стрімкого зростання популярності розповів Mind директор Sweet.tv Олександр Резунов

Світовий «стримінговий бум» відбувся не лише через пандемію та цікавий якісний контент. Важливу роль зіграли інновації, що зробили трансляцію відео через інтернет найбільш вигідною та привабливою технологією для користувачів.

З чого все починалось? 

До того, як у світі почали розвиватися стримінгові технології, люди зазвичай отримували доступ до контенту через кабель або супутник. Свого часу ці технології набули широкої популярності і створили революцію, адже надавали більш якісне зображення в порівнянні з радіосигналом, який можна було зловити антеною.

Розпочніть системну роботу з інноваціями просто зараз!
Вирішуйте технологічні запити разом із Платформою відкритих інновацій REACTOR.UA.
Пройдіть менторську програму для бізнесу RE:START – ваше вікно у світ інновацій.

Проте сьогодні кабельні та супутникові технології досягли певного порогу, за який перейти навряд чи можливо.
Почнемо з якості зображення. Кабель зазвичай передає SD – 720 x 576 пікселів.

Це означає, що ви можете купити сучасний 4К смарт-телевізор із широкою діагоналлю та взагалі не помітити позитивних змін у зображенні на екрані. Для того, щоб транслювати вищу якість зображення через кабель, необхідно пожертвувати кількістю самого контенту. Причина в обмеженій пропускній здатності кабельної технології.

Наприклад, кабельне телебачення стандартно надає доступ до 74 каналів. Щоб збільшити цю кількість, було створено технологію DVB-C. Вона надає можливість через кабель передавати цифрове телебачення. У межах однієї частоти замість одного каналу транслюється два за допомогою карти доступу (декодера). У цьому разі  кількість каналів може зрости до 140, але за рахунок зниження якості зображення.

Як працює відео через інтернет 

Наступним кроком стала передача відео через інтернет. Ця технологія може надавати доступ до високоякісного зображення Full HD, 4К, 8К. Вона здатна передавати майже будь-який обсяг даних та обмежена тільки швидкістю самого інтернету.

Завдяки цьому більшість інтернет-сервісів України транслюють мінімум вдвічі більше телеканалів у  максимальній якості. Тут цікаво додати, що в тому ж США стримінгові сервіси надають доступ до обмеженої кількості контенту через загальноприйняту політику ексклюзивів. Тому американським глядачам потрібно підписуватися на 5–6 різних платних платформ, щоб отримати доступ до порівняно такої ж кількості контенту, яку пропонує один український онлайн-кінотеатр. 

Але якість та обсяг сигналу – це ще не все. Інтернет-платформи змагаються між собою ще й технологічністю та кількістю функцій застосункків. Наприклад, реалізують можливість керувати телеефіром: ставити його на паузу, перемотувати чи дивитися програми в записі.

У глобальному масштабі 2020 рік став дуже важливим для розвитку онлайн-кінотеатрів, адже було впроваджено багато нових технологій.

Штучний інтелект

Одна з найважливіших розробок, що зараз впливають на розвиток стримінгових сервісів – штучний інтелект (AI).

Сучасні технології штучного інтелекту можуть значно підвищувати якість зображення. Такий метод називається Super-Resolution. Він базується на алгоритмах, що здатні генерувати нові дані на основі наявних.

Як видно на прикладі, AI значно підвищив деталізацію зображення. Таку ж процедуру можна провести з відео та зробити його більш якісним.

AI дає можливість надсилати відео з розподільною здатністю 480р, а вже на пристрої адаптувати її якість у 1080р.

Гібридна передача контенту

Зазвичай для того, щоб передати дані через інтернет, встановлюється зв’язок між місцем, де зберігаються дані (сервером) і пристроєм, де дані транслюватимуться (ваш смартфон, телевізор тощо).

Сервери можуть знаходитися навіть на іншому континенті. Тож при побудові сигналу напряму – від сервера до вашого телевізора – є 3 важливі недоліки: це дорого, довго та складно побудувати якісний зв’язок з віддаленими містами та селами.

Для того щоб уникнути цих проблем, була винайдена система гібридної передачі контенту. Вона дозволяє встановлювати зв’язок не лише між сервером та користувачем, а й безпосередньо між користувачами. Тож тепер  вони можуть обмінюватися даними напряму між собою.

Якщо говорити простими словами: кожен підключений до сервісу пристрій стає сервером. Кожен пристрій отримує дані не з-за океану, а із сусіднього будинку, де сидить такий самий абонент.

Отже, витрати зменшуються на 40%, трансляції не зависають і кожен може насолоджуватися переглядом улюбленого фільму будь-де та будь-коли.

Ви колись ставили собі запитання: «Чому ввечері перестав «гальмувати» інтернет через те, що «всі ж дивляться?» Саме тому, що тепер використовується технологія гібридної передачі контенту.

Для того щоб оптимізувати витрати на подібні системи та передбачити перебої в роботі серверів, використовується система Multi-CBN – угоди укладаються з декількома серверами, що, можна сказати, «страхують» один одного під час збоїв.

CMAF

CMAF – це система кодування онлайн-трансляцій. З її допомогою трансляції через інтернет мають затримку на 25–30 секунд коротшу, ніж аналогові ТВ-трансляції.

Кодування та відправлення даних за допомогою CMAF відбувається невеликими відрізками по 10 секунд. Це допомагає зменшити витрати на кодування, зберігання та, найголовніше, якість передачі онлайн-трансляцій, зокрема спортивних змагань.

Рекомендаційна система

Якщо розповідати про інновації, з якими користувачі стикаються кожного дня, то якісна система рекомендацій виходить на перше місце. Її основна мета – дати глядачу те, що йому подобається та скоротити час з того моменту, коли абонент зайшов у застосунок онлайн-кінотеатру до того, коли він нажимає на кнопку «Play», базуючись на тому, що він дивився раніше.

Тому американським глядачам потрібно підписуватися на 5-6 різних платних платформ, щоб отримати доступ до порівняно такої ж кількості контенту, яку пропонує один український онлайн-кінотеатр, наприклад SWEET.TV.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті