Discuss Discuss
Вони піклуються: нові тренди власних торгових марок у ритейлі

Вони піклуються: нові тренди власних торгових марок у ритейлі

І які зміни чекають на цю сферу у найближчому майбутньому

Этот материал также доступен на русском
Вони піклуються: нові тренди власних торгових марок у ритейлі
Фото: depositphotos

Американський інтернет-ритейлер Amazon.com планує збільшити кількість співробітників і найняти 75 000 працівників. Попри зростання цього гіганта, експерти наголошують, що ті, хто працює над створенням власної торгової марки (ВТМ) зможуть отримати більше. Що саме варто знати про тренди і очікування споживачів для виведення на ринок ВТМ у поточному році та згодом розповіла Mind експерт у сфері FMCG, резидент Reactor.ua Уляна Киричук.

Усім нам добре відома мета створення власної торгової марки для ритейлу – продаж конкурентного продукту за більш привабливою ціною для споживача. Так ритейлер може залишити частину маржі виробника собі. Ця стратегія щодо розвитку власних брендів та торгових марок давно набула популярності та успішно розвивається в цілому світі.

Covid-19 спонукав майже 20% споживачів купувати більше товарів приватних торгових марок. Для подолання розриву між якістю та доступністю, роздрібні торговці продовжують швидко впроваджувати нові продукти та лінійки, щоб підвищити асортимент власних брендів.

Розпочніть системну роботу з інноваціями просто зараз!
Вирішуйте технологічні запити разом із Платформою відкритих інновацій REACTOR.UA.
Пройдіть менторську програму для бізнесу RE:START – ваше вікно у світ інновацій.

«Немає жодних сумнівів, що прибутки, отримані приватними торговими марками під час пандемії, продовжуватимуть зростати завдяки збільшенню впливу споживачів на якість торгових марок, що належать ритейлу», – сказав Гарет Патерсон, директор з роздрібної торгівлі, Nielsen.

Сучасний споживач дбає про навколишнє середовище і готовий змінити свої звички і заплатити більше, щоб зменшити вплив на навколишнє середовище. Отже розглянемо 5 основних трендів у створенні ВТМ на сьогодні. 

1. Здорове харчування та натуральні продукти

Споживачі приділяють пильну увагу маркуванню продуктів, щоб краще зрозуміти інгредієнти та походження їхньої їжі. Ритейлери змінюють приватні торгові марки, щоб запропонувати покращений склад продуктів та створюють продукти, які відповідають принципам здорового харчування. 

У січні 2021 року Intermarché оголосив, що понад 900 продуктів власного бренду було перероблено для поліпшення харчових якостей. Використовуючи додаток Yuka, Intermarché виділив 140 добавок для видалення зі складу своїх продуктів. Наступна мета – поетапне видалення нітриту та карбонату натрію до 2025 року.

У березні 2021 року Tesco оголосив про плани збільшити продажі у категорії «здорові» до 65% до 2025 року. Компанія Tesco має на меті підтримати здорові продукти, змінивши акції та ціни, щоб усунути перешкоди для придбання здорової їжі поряд з розширенням асортименту рослинних продуктів.

2. Екологічність товарів

У відповідь на зростаючі нормативні вимоги та поінформованість споживачів щодо проблем екології, виробники ВТМ стають більш прозорими щодо походження та впливу своєї продукції на навколишнє середовище.

У березні 2021 року компанія Migros додала шкалу екологічності до своєї продукції власного бренду. Під девізом «Ми не на 100% екологічні. Але на 100% прозорі», упаковка вказує на вплив продуктів на навколишнє середовище, оцінюючи його від 1 до 5 зірок.

Реактор на четверг 20 мая

3. Зменшення кількості пластику

Покупці все частіше приймають етичне рішення під час купівлі товарів і обирають торгові марки, які поділяють їхні цінності. Ініціативи екологічного пакування стають важливим важелем для завоювання довіри та сприяння лояльності.

У березні 2021 року Alcampo випустив на ринок перероблений власний бренд сміттєвих пакетів, які складаються на 50% з переробленого пластику. Новий продукт буде щороку вводити у виробничий ланцюг 700 тонн переробленого пластику.

Реактор на четверг 20 мая

4. Зменшення харчових відходів

Роздрібні продавці розробляють інноваційні способи продовжити термін зберігання свіжих продуктів та вирішити проблему зростання кількості харчових відходів, що утворюються в продуктовому секторі.

У березні 2021 року Альберт Хайн оснастив понад 700 своїх магазинів технологією «сухого туману». Сухе запотівання створює тонкий шар чистого туману в повітрі для збереження кольору та поживних речовин свіжих продуктів. Партнерство з Contronics може похвалитися можливістю подвоїти термін зберігання фруктів та овочів, що значно зменшує харчові відходи.

5. Якість

Роздрібні продавці продовжують використовувати свій асортимент приватних торгових марок для демонстрації інновацій та диференціації, пропонуючи високоякісні продукти за конкурентоспроможними цінами – особливо в якості доступного задоволення під час перебування вдома.

У січні 2021 року компанія Aldi UK розширила свій асортимент косметичних товарів приватної торгової марки. У асортименті пропонуються косметичні товари преміум-класу за доступною ціною.

У березні 2021 року Target оголосив, що випустить нову приватну торгову марку «Favorite Day», зосереджену на перекусах та снеках. Бренд включатиме понад 700 преміум-продуктів, таких як морозиво, хлібобулочні вироби та змішувачі напоїв.

Що на нас чекає у майбутньому?

  • Відповідальність. Споживачі розраховують на відповідальність брендів як стандарт. Вона повинна вийти за рамки простого дизайну або переробки продукції, та перейти до справжнього корпоративного підходу та набору цінностей. Роздрібні торговці та торгові марки повинні активізувати свої ініціативи, щоб залишатися актуальними та конкурентоспроможними.
  • Екологічне партнерство. Ініціативи щодо зменшення та переробки упаковки вимагають тіснішої співпраці між роздрібними продавцями та виробниками. Очікуйте побачити більше партнерств та організацій, створених для сприяння цій зміні.
  • Розширення продуктового ритейлу в Amazon. Amazon випустить більше приватних торгових марок і буде продовжувати розвивати продуктовий сектор, продовжуючи інвестувати в ініціативи щодо якості та сталого розвитку. Це вимагає масштабу і придбання мережі в Європі протягом найближчих 1-2 років. 
  • Постійні зриви. Постійні порушення ланцюга поставок та невизначеність призведуть до того, що споживачі продовжать експериментувати та випробовувати нові продукти. Це створить ризик для брендів, які не зможуть впроваджувати інновації, забезпечуючи при цьому нові можливості для нових та нових торгових марок, здатних слідувати тенденціям та задовольнити потреби покупців.
Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті