Зняти стрес: як підтримати співробітників під час віддаленої роботи

Зняти стрес: як підтримати співробітників під час віддаленої роботи

І зберегти психологічне здоров'я колективу в нових умовах

Этот текст также доступен на русском
Зняти стрес: як підтримати співробітників під час віддаленої роботи
Фото: depositphotos

Карантин і локдаун, які направлені на збереження здоров'я людей, також сприяють виникненню тривожності і психологічного дискомфорту. З іншого боку, ці нові відчуття створюють нові потреби. Не дивно, що популярність спеціалізованих програм та застосунків для налагодження психологічного здоров'я зростає. Наприклад, один із таких застосунків для ментального здоров'я Wysa залучив у травні $5,5 млн від бостонської W Health Ventures, інвестиційної програми Google Assistant, фондів pi Ventures і Kae Capital. Наразі застосунок вже має близько 3 млн користувачів. До того ж нові формати спілкування, зокрема переведення робочих зустрічей у дистанційний формат, теж не додають спокою користувачам. Як підтримувати психологічне здоров’я співробітників у період віддаленої роботи, розповів Mind регіональний менеджер Cisco в Україні Сергій Мартинчук

Будь-які істотні зміни в умовах праці можуть викликати у співробітників якщо не стрес, то тимчасовий дискомфорт, і потребувати певного часу на звикання. Масовий перехід на віддалену роботу став саме тим фактором, який вніс стрес як в роботу, так і в психологічне самопочуття співробітників.

У 2018 році видання Harvard Business Review оприлюднило низку звітів про вплив віддаленої роботи на психологічний стан співробітників. Експерти водночас вивчали почуття самотності й емоційне вигорання:

  • В одному зі звітів указується, що офісні співробітники, які перейшли на дистанційну роботу, відчували, що перевантажені, а це позначалося на термінах реалізації проєктів і провокувало професійне вигорання.
  • У звіті Американської асоціації психологів ізоляцію було названо головним ризиком для психологічного здоров’я. У дослідженні аналітичної компанії Buffer під назвою State of Remote Work 2018 указується, що за результатами опитувань співробітники називають самотність головною складністю віддаленої роботи.

2020 року всі ці проблеми не просто залишилися актуальними, а й загострилися через те, що віддалена зайнятість стала масовою. Згідно з даними опитування Американської торговельної палати (ACC), серед найбільших поточних викликів для співробітників респонденти назвали емоційне вигорання (59%), недостатність командної роботи (44%), дефіцит спілкування (42%) та цифрову втому (36%).

Постає питання: чому важливо запобігати емоційному вигоранню особливо за умов віддаленої зайнятості? Коли співробітники відвідують офіс, то за їхнім зовнішнім виглядом і реакціями можна зрозуміти про ситуацію, в якій перебуває та чи інша людина. Коли всі працюють віддалено – це зрозуміти набагато складніше.

Емоційний стан людини значно впливає як на його особисту продуктивність, так і на роботу всієї команди. Емоційна рівновага сприяє більшому залученню співробітників і, як наслідок, підвищенню ефективності бізнесу.

Згідно з раніше проведеними дослідженнями Gallup і IBM Kenexa, продажі бізнесу з високою залученістю є вищими на 20%, а прибуток – на 21%.

Значно простіше запобігти емоційному вигоранню, дати людині «тайм-аут» для повернення рівноваги, ніж доводити справу до серйозніших наслідків – зриву дедлайнів, ухвалення кадрових рішень, передачі частини функцій іншим співробітникам тощо. Емоційна стабільність згодом позитивно позначиться на продуктивності кожного окремого співробітника й ефективності бізнесу всієї компанії.

Як керівникам знизити рівень стресу співробітників

Що конкретно керівники можуть зробити для боротьби зі стресом у своїх підрозділах? Розглянемо кілька найпоширеніших тактик.

Постійна взаємодія

Недостатньо просто один раз на місяць поцікавитися, як почувається віддалений співробітник. Необхідно вживати додаткових нескладних заходів.

Наприклад:

  • Складіть розклад дзвінків, онлайн-зустрічей і дотримуйтеся його. Періодичні зустрічі також є важливими, наприклад, для обміну новинами зі співробітниками, чия робота не передбачає взаємодії на щоденній основі.
  • Поєднуйте робочі зустрічі з неформальними – віртуальними перервами на каву. Вони допоможуть керівнику зрозуміти моральний стан співробітників і надати їм емоційну підтримку.
  • Створюйте порядок денний зборів. Не важливо, який характер має зустріч – формальний чи ні. Складіть її план як мінімум для себе.
  • Пропонуйте можливості для професійного зростання віддалено. Віртуальні зустрічі на платформах для відеоконференцій – слушна нагода для різних форм професійного навчання, набуття нових робочих і особистісних навичок. 

Спільна робота в реальному часі

Керівникам важливо пропонувати такі форми спільної роботи, які дозволяють посилити ефект командної роботи і зменшити дефіцит спілкування.

Обмін електронними листами – це зовсім не той формат, який часом потрібен для віддалених співробітників. Люди не отримують достатньої кількості позитивних емоцій від такого способу спілкування.

Часткове вирішення проблеми – максимальне використання платформ для спільної роботи з підтримкою відео, аудіо та функцією демонстрації екрану. Такий формат підвищує продуктивність праці та істотно запобігає виникненню почуття самотності та вигорання.

Дні психологічного здоров’я

Дуже важливо, щоб кожна компанія з дистанційною роботою вживала цілеспрямованих заходів щодо запобігання емоційного вигорання своїх співробітників. У травні 2020 року компанія Cisco провела для всіх своїх співробітників захід «Мій день», присвячений здоров’ю кожного. Ця подія стала приводом влаштувати «колективну перерву» в межах довгострокової ініціативи щодо зміцнення психологічної рівноваги офісних і віддалених співробітників.

Компанії можуть мати зиск із того, що заохочують своїх співробітників піклуватися про своє психологічне здоров’я, брати відпустки і відгули, а також не працювати понаднормово.

Навіть у робочі години регулярні перерви і дотримання норм тривалості робочого дня є необхідними для зниження рівня стресу, коли робота супроводжується підвищеною тривожністю.

Ці заходи допомагають відволіктися та знижують навантаження на очі, що виникає через необхідність постійно дивитися на екрани комп’ютерів і смартфонів.

Навіть у разі поліпшення епідеміологічних показників до офісів повернуться не всі – віддалені співробітники хочуть зберегти багато з плюсів нового робочого режиму. Опитування 10 тис. офісних працівників із 12 країн, проведене компанією Cisco, показало:

  • ● 87% працівників навіть після відчинення офісів хочуть самі вирішувати, коли і де їм працювати – вдома або в офісі;
  • ● 63% опитаних хочуть зберегти незалежність, до якої звикли під час пандемії;
  • ● 66% респондентів відзначили успішну роботу в розосередженій команді;
  • ● 61% хочуть зберегти високі темпи прийняття рішень;
  • ● 54% співробітників стали щодня приділяти більше часу фізичним вправам.

Багато роботодавців уже також оцінили переваги дистанційної зайнятості та вирішили запровадити її в свою корпоративну практику. Така тенденція спостерігається в західних компаніях і в Україні. Згідно з результатами опитування АСС і компанії Deloitte, 40% бізнес-респондентів планують залишити працювати частину співробітників віддалено навіть після зняття основних обмежень. Тому всі такі рекомендації щодо утримання співробітників від емоційного вигорання залишаться актуальними й надалі.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло