Продавати в ЄС: які зміни із сплати ПДВ запрацюють незабаром

Продавати в ЄС: які зміни із сплати ПДВ запрацюють незабаром

І що робити українським підприємцям, які продать свої товари за кордоном

Продавати в ЄС: які зміни із сплати ПДВ запрацюють незабаром
Фото: depositphotos

З 1 липня 2021 року змінюються правила щодо оплати ПДВ в країнах Європейського Союзу. І здавалось би, яка різниця українцям до цих змін. Проте, оскільки ж новації будуть стосуватися е-комерції, то готуватися варто почати вже зараз. Як адаптуватись українським підприємцям до нових змін і на що звертати увагу, розповів Mind засновник SkladUSA Олег Ладан

Так, відсоток українських продавців на закордонних онлайн-маркетплейсах з кожним роком збільшується. Пандемія ще більше підштовхнула малий та середній бізнес розширювати кордони розповсюдження своєї продукції та послуг. Тому розуміння останніх змін законодавства в ЄС є вкрай важливим для підприємців, щоб уникнути додаткових витрат і проблем із клієнтами.

Зменшення порогових сум

Якщо раніше посилки в ЄС обкладалися ПДВ тільки тоді, коли вартість останніх перевищувала 22 євро, то із середини літа покупець буде змушений оплачувати податок незалежно від їхньої вартості.

Отже, це призведе до збільшення вартості товару на суму податку та завдасть додатковий клопіт. Останнє може підштовхнути клієнтів онлайн-маркетплейсів відмовитися від товарів українських продавців, і повністю переключитися на європейських, за які не потрібно сплачувати ПДВ.

Крім того, варто обов’язково оговорювати з покупцями ці зміни перед оформленням покупки. Навряд пересічні громадяни знають про ці законодавчі зміни та їхній вплив.

Та все ж переживати завчасно, адже ЄС зовсім не збирався зменшити потік імпортних товарів у свої країни, тому запровадив IOSS (The Import One-Stop Shop), яке знімає тягар оплати ПДВ із покупця.

IOSS – що це?

IOSS  – це електронний портал, який підприємства зможуть використовувати з 1 липня 2021 року для виконання своїх зобов’язань щодо е-комерції з ПДВ для онлайн-продажів імпортної продукції.

Цей ресурс дозволить постачальникам та продавцям онлайн-магазинів, які імпортують свої товари у ЄС, збирати, декларувати та сплачувати ПДВ самостійно, знімаючи цей тягар зі своїх покупців (як це було раніше для товарів, вартість яких перевищувала 22 євро). При цьому IOSS не розповсюджується на товари, які дорожче 150 євро, чи підакцизні товари (алкоголь і тютюнові вироби). Їх необхідно розмитнювати й оплачувати податок покупцю самостійно.

У такий спосіб покупець одразу отримує прозоре ціноутворення, оскільки всі збори вже включені в єдиний платіж. Отже, при отриманні свого товару він не матиме неочікуваних додаткових витрат.

Важливо пам’ятати, що з початку липня покупцю доведеться самостійно сплачувати ПДВ і збір за митне оформлення, який стягує перевізник, у випадку, якщо продавець не зареєструється в IOSS.

Як же відкрити «єдине вікно»?

Але не все так просто для українського продавця із закордонного онлайн-маркетплейсу, адже потрапити в «єдине вікно» самостійно не можна, оскільки для отримання IOSS необхідно мати реєстрацію бізнесу в одній із країн ЄС. Тому можна буде скористатися послугами посередників, які зможуть надавати свій номер IOSS продавцям із країн – нерезидентів Європейського Союзу.

Отже, всі ПДВ для роздрібного продажу сплачуватимуться у вигляді щомісячного збору в країні ЄС, де зареєстрований посередник. Згодом влада цієї країни перенаправлятиме декларацію та оплату в країну призначення посилки.

Посередників варто починати шукати серед компаній, що здійснюють перевезення, формування великих відправлень, і тих, що мають свої склади в країнах ЄС. Крім того, таким посередником зможе стати сам онлайн-майданчик, якщо він вирішить зареєструватися в IOSS.

Про плани отримати таку реєстрацію вже говорять eBay та Etsy (одні з найпопулярніших онлайн-маркетплейсів серед українських продавців). У такому разі продавці цього маркетплейсу зможуть використовувати його номер IOSS та надавати його стороні, відповідальній за оформлення митної декларації.

Якщо продавець реалізує товари на кількох онлайн-майданчиках, то має підтверджувати продажі, здійснені через кожний із них, надавши відповідний номер IOSS для кожного товару.

Отже, саме маркетплейс, який користується IOSS, нестиме відповідальність за стягнення ПДВ із замовника під час продажу, забезпечуючи його передачу відповідним органам, що знімає тягар з продавця та покупця.

Українським продавця варто просто підготуватися та не боятися змін, адже дуже скоро сервісів, що зможуть допомогти з оформленням ПДВ за кордоном, стане більше, а може, саме торгівельні майданчики переберуть на себе цю функцію посередника.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло