Своє місце: як створити комфортну атмосферу для команди

Своє місце: як створити комфортну атмосферу для команди

І чому «на ти» – вже тренд, і субординація не постраждає

Своє місце: як створити комфортну атмосферу для команди
Фото: depositphotos

Успіх будь-якої комерційної компанії, стартапа, виробництва, державних установ чи заводів залежить від ідеї та організації процесів, але найбільше – від стосунків у колективі. Їх налаштування – справа тонка, адже всі ми різні. Крім того, існують і різні моделі спілкування в колективі з керівництвом, і кожна з них має свої недолики та переваги. Як спілкуватися на «ти» з колективом, стати в ньому своїм і водночас не порушувати субординацію, розповіла Mind СОО Boosta Lviv Ярина Одноріг.

Львівський офіс Boosta в далекому 2016 році розташовувався в орендованій квартирі в новобудові, а команда складалась із 7 осіб. Це був затишний стартап у всій його красі зі справжньою сімейною атмосферою. Важко не відчути себе, як вдома, коли працюєш у комфортній квартирі в дуже маленькому колективі з максимально неформальним спілкуванням.

Але компанія стрімко розвивалася, а наша чисельність все збільшувалась. І ми переїхали в просторий офіс. На цьому етапі з'явились побоювання, що ми можемо або втратити дружні відносини та легкість, або навпаки – контроль над ситуацією. Ми вирішили спробувати знайти золоту середину. І от сьогодні, коли команда зросла до понад 80 осіб, можу впевнено стверджувати, що нам це вдалось. Ось кілька лайфхаків, які допомагають підтримувати неформальну атмосферу, не забуваючи про субординацію.

Чітко прописані корпоративні цінності

Особливий нюанс в тому, що команда має справді поділяти цінності, а не просто випадково натрапляти на них на корпоративному сайті, тому що так заведено. Це не просто якийсь перелік правил, якого всі повинні дотримуватись, а основні принципи взаємодії між співробітниками, фундаментальні переконання, які мають бути близькими і зрозумілими для кожного. Це те, що всіх об’єднує задля досягнення спільної мети й допомагає побудувати справді міцну команду.

При наборі нових працівників рекрутерам і менеджерам варто звертати особливу увагу, чи відповідає кандидат корпоративним цінностям компанії. Адже це є важливою умовою для комфортної злагодженої співпраці, допомагає створювати затишну та надійну атмосферу, у якій легко працювати, досягати бажаних результатів і не боятися попросити допомоги чи помилитися та бути засудженим.

Рівність

Політики, правила, соціальний пакет, які діють у компанії, мають розповсюджуватися абсолютно на всіх: від топменеджменту до cleaning lady. Незалежно від посади кожен із працівників – невід'ємна важлива частина команди, вони роблять свій внесок у розвиток компанії. Тому варто намагатися робити все можливе, щоб уся команда відчувала свою цінність.

Цей пункт гарно може проілюструвати історія про те, як Джон Кеннеді відвідав космічний центр NASA. В одній із кімнат, побачив прибиральника зі шваброю, Кеннеді запитав у нього, що той робить. На що прибиральник відповів: «Я допомагаю відправити людину на місяць, пане президенте».

Спілкування з повагою можливе, навіть «на ти»

У нас в компанії всі спілкуються «на ти» і без офіційної приставки по-батькові, навіть із нашими засновниками. Ясна річ, тут важливий момент поваги до співрозмовника. Працівники мають пам’ятати про ключові правила субординації. Завдяки цьому спілкування відбувається максимально легко, дружньо і без фамільярностей. До речі, коли я беру участь у співбесідах, то завжди пропоную кандидатам перейти «на ти», і це дає позитивний результат – відразу знімається напруга, кандидат менше хвилюється, почувається вільно, впевнено й може відчути елементи нашої корпоративної культури ще на етапі відбору.

Традиції офісу

За шість років роботи львівського офісу в нас з'явилися незмінні традиції, які успішно вдається підтримувати. Наприклад, вітання «кулачками». Або одна з найулюбленіших традицій – святкування особистих свят разом із командою (день народження, весілля, народження дитини). Традиційно о 15:00 весь офіс збирається на кухні, і ми вітаємо іменинників, а вони пригощають нас святковими смаколиками. Також ми маємо кумедну традицію: на екрані офісного телевізора у нас щодня транслюються мультики, так звані приємні спогади з дитинства: від «Капітошки» до «Злюків бобрів». Завжди радію, коли помічаю, як хтось проходить повз екран і, побачивши знайомий мультик, усміхається.

Навчання менеджерів

Варто приділяти велику увагу навчанню менеджменту, оскільки тімлід – це людина, яка відіграє чи не найважливішу роль у комфортній роботі його команди. Адже можна сидіти в найзручнішому кріслі в найзатишнішому офісі, мати прекрасний соцпакет, але, якщо менеджер некваліфікований і не вміє працювати з колективом – надовго в цій компанії мало хто залишиться. Саме тому варто навчати тімлідів вибудовувати правильні відносини з командою, що в результаті матиме позитивний вплив не лише на показники, а й на підтримання дружньої атмосфери.

Розумна свобода

Якщо корпоративні цінності реально працюють, варто довіряти працівникам і не обмежувати їх. У кожного має бути можливість вільно висловити свою думку, самостійно ухвалювати рішення, не очікуючи вказівок, не потребуючи 150 погоджень «зверху», а також умови, щоб попросити про пораду, підказку чи допомогу. Повірте, більшість цим не зловживатиме. Лояльність компанії породжує лояльність працівників.

Спільне дозвілля

Якщо немає карантинних обмежень, можна влаштовувати п'ятничні посиденьки, перегляди фільмів, організовувати активності і за межами офісу: скеледром, пейнтбол, велосипеди, ковзанка, навіть просто збиратися погуляти разом. Це надзвичайно зближує та допомагає краще впізнати колег. На жаль, зараз через епідемічну ситуацію в країні доводиться більшість активностей переводити в онлайн-формат і справжнього живого спілкування бракує. Проте на карантині можна компенсувати це, влаштовуючи онлайн-тимбілдинги чи граючи в ігри дистанційно.

Почуття гумору

Як на мене, спільне почуття гумору – є дуже важливою умовою комфортної атмосфери в компанії. Локальні жарти, використання сленгу, меми – все це дуже допомагає відчувати себе серед своїх. І знову ж таки, завдяки корпоративним цінностям кожен працівник знає, що ці жарти не можуть переходити межу, коли є ймовірність, що можна задіти почуття когось із колег. До речі, у нас в Boosta є навіть окремий чат у Slack, де ми обмінюємося мемами – і це прекрасно, коли серед робочих листувань можна на хвилину відволіктись і посміятися разом із колегами.

Загалом, для відвертості та дружньої атмосфери багато не треба – усі рекомендації доволі легко реалізувати. Будьте чесні та поважайте один одного. А от щоб не втратити контроль та підтримувати здорову субординацію, найважливіша порада – це працювати над авторитетністю та компетентністю вашого менеджменту – і субординація виникатиме органічно, через повагу.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті