Продавати легко: як управляти замовленнями та логістикою
Про тенденції в галузі 3PL

Попри виклики сучасного світу торгівля залишається одним із прибуткових видів бізнесу. Так, ті підприємці, що зуміли швидко переорієнтуватися й перейти в онлайн на початку пандемії, змогли лишитися на плаву, а деякі навіть і суттєво збільшили свої прибутки. Незважаючи на нові виклики, які постають перед малим і середнім бізнесом, останній продовжує розвиватися та вигадує нові способи звернути на себе увагу покупців по всьому світу. Проте, якщо МСБ не планував великого розмаху продажів, а вийшло так, що його товари помітили і на них суттєво зріс попит, то бізнес стикнувся з проблемою, що не завжди може забезпечити всі потреби покупців. У такій ситуації в нагоді підприємцям стане автоматизація системи розподілу товарів. Чим МСБ можуть бути корисні сторонні логістичні компанії (3PL), чому іноді не варто всі задачі виконувати самостійно і слід навчитися їх делегувати, розповів Mind eWave Mobile, Business Development Manager, резидент Reactor.ua Ігор Ончев.
Докладніше про те, чого очікувати незабаром підприємцям, які торгують із міжнародних платформ, Mind розповідав у матеріалі «Хто ФОП, того – хлоп: як вплине на українських продавців з Amazon «податок на Google».
Згідно зі звітом «Стан виконання ланцюгів поставок у 2021 році», попри пандемію COVID-19 електронна комерція продовжує бурхливо розвиватися. Те, що пандемія прискорила появу нових моделей купівельної поведінки споживачів, також змінює способи замовлення доставки й отримання товарів. Це створює безліч проблем для роздрібних компаній і виробників, які або виконують замовлення самостійно, або укладають контракти на виконання цих послуг із партнерами зі сторонніх логістичних компаній (3PL).
Традиційно роздрібні компанії добре вміють прогнозувати попит і розміщувати товари в розподільній мережі з урахуванням того, де ці споживачі, швидше за все, купуватимуть. Це допомагає розмістити товар ближче до споживача, щоб він міг отримати доставку в той самий день або на завтра. Проблема полягає в тому, що вікно для цього процесу стає все менше: від щотижневого до щоденного або навіть повсякчасного.
У зв'язку зі щораз більшою увагою до орієнтованості на споживача й такими тенденціями, як пряма доставка товарів споживачу (D2C), роздрібні компанії та виробники шукають шляхів вирішення проблем, пов'язаних із додатковою складністю, обсягом замовлень, очікуваннями споживачів і вартістю ведення бізнесу.
Тепер роздрібні торговці та виробники очікують від своїх 3PL-партнерів більш якісного, швидкого й дешевого обслуговування, а також надання додаткових послуг з доданою вартістю. Раніше компанії 3PL відповідали за зберігання і переміщення товарів. Тепер ці організації очікують, що 3PL-компанії управлятимуть запасами та допомагатимуть оптимізувати виконання замовлень.
Конкурентна перевага
Уявіть собі, що ви – роздрібний продавець або виробник, який стикнувся з раптовим сплеском попиту в електронній комерції. Ви не планували обробляти такі обсяги е-замовлень, у вас немає досвіду в комплектації та доставки дрібних посилок, а ваші споживачі хочуть отримати товар у той самий день або на наступний. Попри те, що у вас немає таких можливостей, ви хочете зробити це прибутково.
Із цим завданням впорається 3PL, який зможе зробити це для вас набагато швидше, ніж ваші внутрішні команди.
Якщо ви є 3PL, використання сучасних технологій може дозволити вам виконувати ці завдання для ваших роздрібних / виробничих клієнтів, допомагаючи вам отримати конкурентну перевагу, щоб скористатися можливостями, які відкриваються завдяки буму е-комерції.
Припустимо, виробник хоче зробити і продати 1000 одиниць товару через свій канал е-комерції. На основі процесів планування та прогнозування він може передати цю задачу 3PL-партнерам. Використовуючи можливості е-комерції, 3PL може визначити, де розмістити необхідну кількість товарів у розподільних центрах (DC) і мережі.
Наприклад, 3PL-партнер може повідомити виробникові, що 500 одиниць необхідно розмістити в DC на західному узбережжі, 150 одиниць – на північному сході, 250 одиниць – на середньому заході, а решту – на південному сході. 3PL також може допомогти скоординувати і полегшити переміщення продукції в центри продажів і виконати операції зі збору / пакування / відвантаження для виконання замовлень споживачів. Система управління замовленнями (OMS) 3PL може:
- інтегруватися з вебсайтом електронної комерції виробника для забезпечення ATP інвентаризації в масштабах всієї мережі;
- надавати споживачам передбачувані дати доставки і
- оптимально виконувати замовлення.
Це допоможе знизити витрати на виконання замовлень, підвищити задоволеність клієнтів і рентабельність.
Тенденції, що розвиваються
Описаний сценарій дозволяє виробникам і роздрібним торговцям зосередитися на своїй основній компетенції – R&D, впровадженні нових продуктів, маркетингу й обслуговуванні клієнтів, тоді як їхні 3PL-партнери виконуватимуть функції ланцюжка постачань як послуги (SCaaS).
У цій парадигмі 3PL-партнер може використовувати мікросервіси е-комерції для розподілу необхідного продукту за потребою каналу. Вони також можуть використовувати інші сучасні рішення, які містяться в єдиній пропозиції з логістики та виконання:
- Управління складом для виконання операцій зі збору / пакування / відвантаження.
- Управління транспортом для оптимізації різних видів вхідних і вихідних постачань і систем.
- Системи контролю для забезпечення видимості виконання.
Отже, роздрібна компанія та її 3PL-партнер у режимі реального часу знають, де знаходяться товарні запаси, де вони розподілені і як вони доходять до кінцевого споживача.
Почніть свою цифрову подорож
Очікування споживачів змінюють те, як роздрібні продавці і виробники представляють свої товари споживачам, розміщують їх у мережі та, нарешті, виконують і доставляють замовлення. Новий рівень інтелекту, який забезпечувався б цифровими рішеннями й рішеннями для виконання замовлень, створює додаткові переваги: уніфікований омніканальний досвід і єдиний логістичний контроль над транспортом, складом і робочою силою, а також легке подолання збоїв.
Платформа REACTOR.UA – ваш провідник у світ інновацій.
Ми знаємо, як втілити інновації з урахуванням кращих практик та в стислі терміни.
Розпочніть зміни вже зараз!
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].