Промисловість під час війни: як вибудувати ризик-менеджмент

Промисловість під час війни: як вибудувати ризик-менеджмент

А кризу перетворити на рушій бізнесу

Промисловість під час війни: як вибудувати ризик-менеджмент
Фото: centravis.com

Війна поставила український бізнес перед новими викликами. Одними з найбільших стали масовані обстріли критичної інфраструктури – за попередніми підрахунками атаки пошкодили від 40% до 60%  енергосистеми.

Потужного удару зазнала і промисловість. Наразі статистичні дані, які є у відкритому доступі, не відображають реальну картину щодо втрат у галузі. Зрозуміло одне: як владі, так і бізнесу потрібно буде докласти надзусиль задля відновлення економіки, беручи до уваги нові напрями та сфери діяльності. Попри всю невизначеність майбутнього більшість українських компаній працюють, зберігають робочі місця та допомагають країні наближати перемогу. Війна для них стала нагодою «прокачати» свою міцність і поглянути на внутрішні проблеми бізнесу з нового боку.

Не стала винятком і компанія «Сентравіс» – один із найбільших світових виробників безшовних нержавіючих труб, промислові потужності якого розташовуються в Нікополі – місті, що живе і функціонує в режимі хронічного ракетного терору окупантів. І хоч війна змушує постійно переглядати бізнес-процеси, безперебійну роботу підприємства забезпечує антикризовий план і принципи, слідування яким допомагає не зупинятись. Які саме принципи застосовуються, спеціально для Mind розповів генеральний директор компанії Юрій Атанасов.

Міцна команда

Колектив працює незважаючи на денні та нічні обстріли. Кожен розуміє, що робота є внеском у наближення миру та стабільності. Це забезпечує команді відчуття контролю, вкрай необхідне під час війни.

Щоденні процеси та задачі, які ставляться перед людьми, дозволяють структурувати життя, а отже – краще справлятися з труднощами. Усе це дає змогу швидко ухвалювати рішення, які допомагають підприємству долати виклики воєнного часу.

Важливо також не допускати морального виснаження співробітників, адже під час війни працівники віддають роботі майже всі сили.

Культура постійних поліпшень

До війни в компанії культивувалася «культура постійних поліпшень». Ця концепція започаткована на підприємствах Японії під час відновлення економіки після Другої світової війни й перевірена на ефективності компаній, як-от Toyota, Nissan, Canon, Honda.  Менеджменту цих компаній вдалося вистояти в економічну кризу та втримати міцні позиції на ринку до сьогодні. 

Забезпечення постійних поліпшень у всіх аспектах діяльності підприємства або його окремих підрозділів відбувається завдяки внутрішнім резервам, без залучення зовнішніх інвестицій.

Цю концепцію наслідує і «Сентравіс». Це непросто – знаходити баланс між забезпеченням базових потреб  підприємства матеріалами, вирішенням логістичних питань і при цьому фокусуватися на можливостях, завдяки яким можна стати кращими. Втім легко перевірити, наскільки ти просунувся вперед, поглянувши назад. Тому слідування цій культурі готує нас до майбутнього – мирного та стабільного.

Довгострокові відносини з клієнтами

Труби, виготовлені в Нікополі, постачаються до понад 70 країн світу. Клієнти роблять замовлення не просто «на сьогодні», а й на майбутнє – це дає змогу попри війну концентруватися на планах щодо розширення виробництва.

Важливо регулярно проводити перемовини із замовниками, доносити новини виробництва: так, щотижня на сайті компанії публікується реліз, у якому йдеться про плани, поточну роботу й підтримку команди. Відкрита позиція в комунікації з боку бізнесу має великий вплив на збереження його репутації, тож є фундаментом для розгляду компанії як надійного роботодавця.

Допомога фронту

Понад 150 працівників компанії зараз служать у лавах Збройних Сил України. Бажання утримати компанію у безпеці до їх повернення мотивує колектив.

Підтримка ЗСУ та волонтерська робота стали частиною життя. Спільними зусиллями компанії в регіон, де розташовується підприємство, з Європи залучається гуманітарна допомогу на потреби лікарень, дітей-сиріт зі Сходу та Півдня України. Постійно спрямовуються зусилля на підтримку українського війська.

Виважений ризик-менеджмент

Війна постійно провокує нові виклики й випробовує бізнес на міцність. Тому головною умовою для ефективної роботи в складних умовах є правильно пропрацьовані ризики.

Реальність показує, що:

  • будь-коли можна втратити особисту безпеку;
  • є високий ризик втрати майна через обстріли;
  • є ризики нових атак по енергетичній інфраструктурі;
  • спостерігається зростання кількості підприємств, які можуть не виконати своїх зобов’язань.

Тому важливо вчасно визначати ризики, аналізувати вірогідність їх настання, бачити пріоритети роботи з ними, ефективно реагувати на умови, у яких вони можуть виникнути та тримати контроль над ситуацією. Насамперед потрібно аналізувати та оцінювати ризики з погляду безпеки, адже це – найвищий пріоритет.

Насамкінець, ведення бізнесу в кризовій ситуації і пошук можливостей для його розширення дають змогу виховувати в собі унікальні якості. Ті, хто зараз працює в тилу й забезпечує економічний фронт, напрацьовують навички орієнтації в складних умовах та вміння швидко ухвалювати рішення, а в моменти загальної невизначеності правильно розставляти пріоритети та не зупинятись. Тож зараз – найкращий час оптимізувати бізнес-процеси.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло