Цінності компанії стануть у пригоді для розвитку бізнесу

Цінності компанії стануть у пригоді для розвитку бізнесу

Люди мають бути в пріоритеті

Цінності компанії стануть у пригоді для розвитку бізнесу
Фото: depositphotos

Кожна компанія – це окрема екосистема. У ній працює група людей зі спільною метою і цінностями. Саме цінності є основою та фундаментом, на якому ґрунтується бізнес. А під час кризи вони набувають ще більшого значення. Як пандемія COVID-19, так і повномасштабна війна нас у цьому тільки переконали. Адже саме у такий час можна побачити справжнє «обличчя» компанії. На що важливо звертати увагу компаніям та їх керівникам і як працювати із цінностями розповів Mind керівник напрямку продажів UCLOUD Сергій Поляков.

Чому спільні цінності – це важливо? Бо вони впливають на все, що є у компанії. Починаючи з відбору до команди, спілкування з клієнтами, маркетингу та продажів, довгострокових відносин із підрядниками, спільних великих і малих проєктів із ними і до успіху компанії загалом.

Наприклад, в UCloud ми вирішили не декларувати їх на загал і влаштовувати цілі презентації. Проте не згадаю таких випадків, коли ми б ними поступилися. Адже тоді це перестає бути нашим фундаментом, на якому тримається компанія. Наша команда працює із «залізом», однак усе одно має та плекає «душу».

Цінності як складова ДНК бренду

У 1994 році на концепцію основних корпоративних цінностей подивилися по-іншому. Тоді Джим Коллінз і Джеррі Поррас опублікували книжку «Побудовано навічно». Там вони дослідили ідею, яка функціонує і досі – легко змінюйте все, крім основних переконань і цінностей. Після чого у США відбувся бум. Корпорації почали проводити дослідження та приділяти цій темі більше уваги.

У дослідженні Bain & Company, Research Now і Lucid опитували керівників у двох галузях – ІТ-інфраструктури та комерційного страхування. Головна мета була зрозуміти, які деталі впливають на ефективність роботи компанії, зокрема її продажі. Як результат, виявили 36 таких, окрім ціни. Раціонально керівники на перше місце ставили вартість ІТ-інфраструктури. Проте підрахунок NPS по кожній окремій деталі показав, що якість продукту, досвід взаємодії та оперативне реагування є основними показниками лояльності клієнтів. Ціна не потрапила навіть у топ-10.

Якщо розглядати це на нашому прикладі, то, крім ціни, важливу роль відіграє майже миттєва реакція на запит клієнта, допомога з відновленням видалених файлів, автоматизація роботи – усе це, з одного боку, створює лояльність до компанії. А з іншого – співвідноситься з цінностями, які є в команді.

Тому ми можемо виділити три основні причини, навіщо інтегрувати цінності у ДНК бренду:

  • для побудови системи ефективного управління колективом;
  • для створення культури, яка лягає в основу всіх рішень компанії;
  • для підвищення привабливості організації в очах клієнта.

Як сформувати дієві цінності

Бізнес-середовище, як і весь світ, швидко розвивається. Тому, щоб компанія міцно стояла на ногах і була успішною, треба стежити за тенденціями, швидко пристосовуватися до нових реалій та опановувати інновації.

Велика конкуренція вимагає від бізнесів швидких рішень. Важливо, не втратити обличчя компанії та дотримуватися чіткої системи цінностей. Саме вони можуть допомогти вистояти в бурхливому потоці конкурентів та ідей.

Говорячи про цінності UCloud ми самостійно прийшли до такої типізації.

  • Основні. Їхнє пояснення вкладається в одне-два речення. Це ті цінності, які не змінювалися, напевно, із заснування. Чому так? Бо багато компаній можуть декларувати «відкритість», «оперативність», «повагу», проте кожна закладає туди власне значення. Яке й повинно вміститися в коротке пояснення. Наприклад, одна з наших – це відповідальність. Форс-мажори є у всіх, і ми про них чесно кажемо клієнтам. Треба мати сміливість, щоб сказати про них прямо і взяти на себе відповідальність. З цього витікає чесність. Чесна конкуренція, неприйняття «ігор за лаштунками». У пріоритеті – ефективність рішення, тому воно може бути нам не завжди вигідне, проте доцільне клієнту.
  • Бажані цінності. Бізнес росте разом із його засновниками, збільшується команда, приходять нові керівники (чи ростуть всередині, як у нас найчастіше буває). Тож із часом принципи роботи можуть змінюватися. Саме тому формується «беклог» тих нових цінностей, до яких компанія хоче прийти усвідомлено в майбутньому.
  • Другорядні цінності. Вони не мають пересікатися з першими двома, але мають відрізняти компанію від конкурентів. Наприклад, неформальне спілкування всередині, піклування про довкілля чи професіоналізм у всіх процесах. У нас до них належать сміливість та авантюризм. Команда, що хоче змін, знаходить нетривіальні рішення, постійно вдосконалюється не через те, що так треба, а через те, що не може інакше. 

За 11 років роботи я переконався, що такий підхід працює. Наш рекорд – 6% звільнень за рік. У підсумку ми маємо задоволеного та лояльного клієнта, що є нашою кінцевою метою. А команда розуміє, зокрема, рамки своєї роботи, комунікації, принципи побудови процесів тощо.

Застосування цінностей на практиці

У сучасному світі багато організацій декларують публічно свої цінності. Проблема полягає у тому, що часом вони тільки прописані на папері, а на практиці не застосовуються. Цінності мають стимулювати зміни, збільшувати кількість постійних і задоволених клієнтів та підвищувати продуктивність команди.

Щоб побудувати успішну конкурентноздатну компанію, слід спочатку створити унікальне середовище в самій організації. Зрештою, якщо ви зможете його побудувати та контролювати, то можна не сумніватися, що ваші працівники зможуть ефективно налаштувати всі технічні процеси.

Один із наших пріоритетів як хмарного оператора України – люди. Принципи взаємодії в команді прямо відображаються на роботі з клієнтами. Наприклад, чесність. Саме на ній побудовані відносини в усіх наших довгострокових партнерствах. 

При правильному застосуванні основні цінності змінюють фундаментальну роль у залученні й утриманні талановитих людей, допомагають ухвалювати важкі рішення, визначають пріоритетні ресурси, зменшують внутрішні конфлікти, диференціюють бренд і залучають клієнтів.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло