Штучний інтелект для сайтів: де він буде корисним, а де – навпаки

Штучний інтелект для сайтів: де він буде корисним, а де – навпаки

Які опції ШІ стануть у пригоді бізнесу

Штучний інтелект для сайтів: де він буде корисним, а де – навпаки
Фото: depositphotos

Хайп навколо штучного інтелекту потроху починає спадати. Більшість уже награлася з ШІ-інструментами та повернулася до класичних процесів, але деякі напрацювання увійшли в стек. Денис Килимчук, керівник вебстудії Whiteweb і засновник стартапу для автоматичної перевірки вебсайтів Revalin, розповів Mind про досвід тестування ШІ для створення та просування сайтів – які з інструментів показали себе чудово, а які краще взагалі не використовувати.

Chat GPT підняв інтерес до ШІ на новий рівень

Штучний інтелект – далеко не нова тема. Особисто наш досвід починається з тестування можливостей GPT-2, попередньої версії відомої нейромережі, яка вийшла 2019 року і ще не була доступна широкому загалу.

Власне, це були досить обмежені тести, які принесли певні непогані результати. Ми ще тоді запровадили деякі процеси машинного навчання в роботу нашого стартапу Revalin.

Проте, коли вийшов GPT-3 та нейромережі на його основі, їх стали використовувати для всього. Думаю, ви пам’ятаєте десятки статей в інтернеті на кшталт «10 професій в IT, які скоро витіснить штучний інтелект».

Читайте також: Вакансія «Штучний інтелект»: 10 професій, які зникнуть чи зміняться через нейромережу

Що ж, цей хайп нас теж не оминув, ми спробували запровадити ШІ в різні процеси роботи вебстудії та нашого IT-стартапу. І після двох років неквапливих тестувань нарешті можемо зробити деякі висновки.

Де ми спробували застосовувати інструменті на базі ШІ:

  • генерація ідей;
  • створення текстового та візуального контенту для сайтів;
  • написання бекенду та фронтенду для сайтів;
  • інструмент для SEO-просування;
  • автоматична аналітика вебсайтів.

Пройдемося по кожному з них і поділимося власними висновками.

Генерація ідей за допомогою ШІ

Найперша функція, яку ми почали тестувати з виходом Chat GPT. Вона виявилася найбільш універсальною.

Поглянемо відразу на прикладах. У середньому для написання плану невеликого сайту спеціаліст витрачає від пів години до години. Це доволі рутинна робота, адже більшість стандартних сайтів для продажу товарів чи послуг мають схожу структуру.

ШІ допомагає зекономити час на першому етапі розробки плану. Наприклад, ось що Chat GPT видав на запит «створити план односторінкового сайту.

Штучний інтелект для сайтів: де він буде корисним, а де – навпаки

Структура максимально стандартна, нічого особливого. Але вона цілком робоча, її можна використовувати як основу. На написання такої структури спеціаліст витратив би пів години, ШІ зробив її за десять секунд.

Або ще один приклад. Ми й зараз активно використовуємо Chat GPT для генерації тем для текстових матеріалів. Він досить добре відстежує тренди, тому спеціалістам не потрібно витрачати час на прочитання останніх новин галузі.

Читайте також: Штучний інтелект для бізнесу: які завдання здатен вирішувати та в яких галузях допомагає

Ось такі теми видав нам робот для блогу IT-компанії. І вони досить непогані. З мінімальними змінами акцентів я б взяв у роботу щонайменше три з них. А ще три можна було б «докрутити», і також зробити гідні тексти.

Штучний інтелект для сайтів: де він буде корисним, а де – навпаки

Перевага такого способу в тому, що теми можна запитувати нескінченну кількість разів. За десять хвилин можна згенерувати кілька сотень тем, з яких точно можна вибрати ті, які відповідають тематиці блогу компанії.

Також ми тестували ШІ для генерації ідей рекламних кампаній – тут він теж справляється досить непогано й економить час. Наприклад, ось які ідеї Chat GPT придумав для рекламної кампанії інтернет-магазину іграшок.

Штучний інтелект для сайтів: де він буде корисним, а де – навпаки

Особисто мені дуже сподобалася третя ідея – про конкурс фото з подорожей. Звісно, це для літньої пори та явно не під час війни, але сама ідея – топ.

Головна перевага Chat GPT в генерації ідей – він здатен за хвилини створити десятки й сотні різноманітних ідей. Навіть якщо лише 10% із них покажуться цікавими та підійдуть компанії, це все одно сильно економить час.

Для генерації ідей у будь-якому форматі ШІ підходить на 10 з 10. Проте професійний погляд усе одно потрібний, бо шлакових ідей також вистачає.

Читайте також: Штучний інтелект: кому належать авторські й майнові права

Створення текстового та візуального контенту для сайтів

Признавайтеся, хто з вас хотів звільнити своїх копірайтерів і дизайнерів на хвилі популярності ШІ? Бо в нас є такі клієнти, які справді це зробили. «Оптимізували» штат авторів та залишили лише кілька «операторів ШІ». Економія ж!

Ми не вдавалися до крайнощів і тестували можливості генерації контенту досить стримано. Візуальними нейромережами ми погралися рівно кілька днів. Midjourney та аналогічні системи не годяться для бізнес-завдань. Згенеровані зображення можна використовувати лише в дуже обмеженій кількості хайтек-проєктів. Та і якість зображень просідає: малювати руки нейромережі все ще не вміють. Також ми пробували за допомогою нейромереж малювати логотипи, але й тут провал.

Щодо текстів, то тут є кілька інсайтів:

  • Відсутній фактчекинг. Нейромережа може зухвало брехати й давати неперевірену або прямо неточну інформацію. Перевіряти всі твердження обов’язково! І тут або потрібно глибоко розумітися на тематиці, або витратити час для перевірки у джерелах, що заслуговують довіри.
  • Чим більший текст, тим гірша якість. Невеликі описи товарів ШІ пише досить добре, але блогові статті вже потребують серйозної роботи редактора. Наклепати десяток статей на день – це утопія, насправді такого немає.
  • Слогани та заголовки – супер. Щодо коротких посилів на одну фразу або речення ШІ справляється чудово.

Але всю потенційну корисність ШІ для створення статей перекреслює один факт – пошукові системи виключають з видачі тексти, написані нейромережами.

Ми спеціально тестували це. Для цього взяли статтю, написану копірайтером. Вона була добре проіндексована, потрапила в топ-10 видачі Google за деякими запитами та зібрала майже 20 000 прочитань. А потім зробили три рерайти на статтю за допомогою Chat GPT.

На один рерайт ішло приблизно дві години. Адже потрібно було розбити текст на смислові блоки, а потім відредагувати результат. Це приблизно у втричі-вчетверо швидше, ніж би зробив копірайтер.

Потім готові рерайти виклали на агрегаторах. Результат вийшов цікавим – рерайти взагалі не отримали органічного трафіку та не з’являлися в пошуку за ключовими фразами. Google просто відфільтрував їх із видачі.

Тому створення текстів для сайту за допомогою ШІ – дуже погана ідея, яка може зруйнувати просування сайту, відправивши сторінку в тіньовий бан. Це явно не варто економії на якісних статтях, створених експертами.

Для створення контенту ШІ працює на 2 з 10. Слогани та заголовки цілком непогані, але, якщо спробувати створити статті для просування чи взагалі всі тексти на сайті, це або не дасть жодного результату, або призведе до тіньового бану.

Написання бекенду та фронтенду для сайтів

Офіційно ми в команді не тестували можливості ШІ для написання коду. Але так сталося, що цю фічу спробували всі, незалежно один від одного. Тому також маємо чим поділитися.

Одразу скажу: щоб використовувати нейромережі для написання коду, потрібно як мінімум самому бути мідлом і розуміти всі технології, що використовує робот. Ми пробували для цих цілей Chat GPT та GitHub Copilot. З простими та рутинними завданнями – наприклад, написати простенький парсер на 20 стрічок коду – вони справляються непогано.

Ось що ми отримали, коли попросили Chat GPT написати парсер на Python, який збирає імейли користувачів і зберігає їх у MongoDB.

Штучний інтелект для сайтів: де він буде корисним, а де – навпаки

Могло бути й гірше, але 15 хвилин розробнику це точно зекономить.

Однак складні та комплексні завдвння штучний інтелект не «витягує». Наприклад, ми спробували створити з його допомогою форму чата, що оновлюється в реальному часі, – він це завдання провалив. Звісно, код він написав, але кілька разів то було взагалі не те, що нам треба, ще кілька – код просто не працював. У результаті десь через годину часу нашому девелоперу вдалося отримати більш-менш робочий варіант.

Написати таку форму вручну забрало б приблизно стільки ж часу, але набагато менше нервів.

Для бекенду та фронтенду вебсайтів ШІ підходить на 4 з 10. Рутинні і прості завдання ми можемо віддати ШІ, але не більше.

Інструмент для SEO-просування

Саме тут у нас пішло найбільше часу, щоб протестувати найрозповсюдженіші інструменти, бо їх дійсно багато. Насправді деякими інструментами на основі ШІ ми користувалися ще задовго до хайпу біля Chat GPT. Впевнені, і ви також.

Наприклад, сервіси для пошуку ключових слів Google Keyword Planner та Ahrefs створені якраз на базі нейромереж. Але це далеко не все.

Chat GPT непогано показує себе для збору даних. Наприклад, з його допомогою можна без проблем знайти конкурентів або сайти, де доступний гостьовий постинг. Також є ресурси, які допомагають підібрати теги і ключі для зображень. У деяких випадках нейромережі будуть корисні для створення тегів, тайтлів, деспріпшнів і навіть UTM-посилань. Це дійсно економить час.

Або, наприклад, є Marketmuse, який допомагає визначити, як, скільки та про що писати, щоб готова стаття максимально відповідала інтересам цільової аудиторії. Також корисним є Clarifai, який допомагає підібрати актуальні теги й опис для зображення. А за допомогою Postaga ми автоматизували створення посилань і загалом процеси лінкбілдінгу.

Для потреб SEO можливості штучного інтелекту можна оцінити на 8 з 10. Дуже багато інструментів, більшість з яких дійсно допомагають. Звичайно, грамотного сеошника це не замінить, але значно спростить йому роботу.

Автоматична перевірка вебсайтів

Ми не зупинилися на тестуванні окремих інструментів нейромереж, а впровадили алгоритм на основі ШІ у власний проєкт для автоматичної перевірки вебсайтів Revalin.

Робот перевіряє, чи грамотно написано метатеги на сторінках сайту, оцінює підписи до зображень та їхню вагу, перевіряє всі посилання. А ще ШІ шукає помилки й неточності на всіх сторінках вебсайту та створює пул порад для власника, як і що можна поліпшити.

Раніше ці всі дії працювали на строгих алгоритмах, але зараз над ними трудиться ШІ. Результати нам подобаються – аналіз прискорився вчетверо, а точність аналітики – в 1,5 раза.

Наприклад, ось так ШІ перевіряє окремі сторінки сайту на помилки та трафік – усе відбувається буквально за кілька секунд.

Штучний інтелект для сайтів: де він буде корисним, а де – навпаки

Також ШІ допомагає шукати проблеми в коді сайту – ми продовжуємо працювати над цією фічею. Алгоритми машинного навчання знаходитимуть шматки коду, що не працює, або код, який можна оптимізувати та прискорити. Особливо це стосується масивних інтернет-магазинів, де ручна перевірка функціоналу триватиме дуже довго.

Проте навіть окремі інструменти для технічного аудиту за допомогою штучного інтелекту досить добре підвищують результативність сайту та його індексацію у пошуковиках.

Звісно, ШІ не замінить спеціаліста, який перевіряє логіку користувацького шляху або тестує кілька варіантів посилів чи лендінгів. Робот просто не зможе відстежити ефективність воронки продаж і знайти, де в ній губляться клієнти. Проте рутинні перевірки штучний інтелект може виконувати практично миттєво – у цьому його найбільший плюс.

ШІ чудово драйвить автоматичну перевірку вебсайтів – 9 з 10.  Чому не 10? Тому що завжди є що поліпшити та вдосконалити. Власне, саме це ми зараз і робимо.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло