Як будувати колаборацію з іншим бізнесом
Чек-ліст сумісності
Коли ви розвиваєте бізнес майже без бюджету на платну рекламу в соціальних мережах, то одним із дуже вагомих прийомів є колаборація з іншими брендами. Ви буквально обмінюєтесь аудиторією та економите бюджет один одному. Проте, як і в будь-якій комунікації, тут є свої плюси й мінуси. Які вони та як їх слушно врахувати, спеціально для Mind розповіла співзасновниця PR-угруповання «Знати!», студії яскравих фарбувань Priton Krasy і бару Zbirka Нія Нікель.
Коли ми починали майже 10 років тому працювати зі студією, у мене був дуже обмежений місячний бюджет на життя. А колаборації з іншими брендами допомагали нам зростати й отримувати більше грошей, з яких уже можна було витрачати на рекламу.
Тож які основні поради?
1. Сумісність брендів. Переконайтеся, що потенційний партнер поділяє ваші цінності та естетику. Це важливо для створення спільних продуктів або кампаній. Наприклад, наша студія кольорового фарбування волосся чудово співставляється з брендами для скейтерів чи бунтарів, але точно несумісна з романтичною ювеліркою чи квітковим магазином.
2. Аудиторія. У вас має бути різна аудиторія (бо суть же розширити, а не просто на одну й ту саму працювати), але зі схожими цінностями. Наприклад, це люди, які люблять електронну музику. Тоді ви можете заколоборуватися з магазинами платівок, де продається така музика або з нічним клубом.
3. Кількість підписників. Якщо ви хочете безплатну колаборацію, то обирайте партнера, у якого плюс-мінус стільки ж підписників, скільки у вас. Якщо у вас 10 000, то партнер зі 100 000 точно не погодиться на безоплатну колаборацію. Це будуть нерівні умови партнерства.
4. Повага до партнера. Ваше завдання – розширювати адвокатів вашого бренду. Людей, які будуть радити вас друзям і близьким, тому, домовившись про щось, дотримуйтеся домовленостей, не зникайте, чітко пропишіть алгоритм співпраці та хто за що відповідає. Встановіть прозорі й адекватні строки виконання. Партнер, з яким ви будете зростати разом, – найкраща реклама вашої справи.
5. Принцип Убунту. не дублюйте завдання одне одного та не змушуйте партнера робити щось, бо так треба. Знайдіть, хто у чому сильний, і посилюйте одне одного. Саме базуючись на цьому принципі, «Чикаго Буллз» виграли чемпіонат і стали культовою командою баскетболу, бо піднялися знизу, посилюючи унікальні якості кожного гравця. Ваш партнер робить класні сторіс, але пише жахливі тексти? Заберіть тексти на себе замість промивання мізків ста правками.
6. Репутація. Особливо у воєнний час, особливо перед вступом у публічну комунікацію – перевіряйте репутацію потенційного партнера. Ми бачили мільйон прикладів, де великі бренди, як-от «Боржомі», були змушені відмовитися від співпраці з блогерами, які толерували спілкування російською після повномасштабного вторгнення. Соціум зараз чутливий як ніколи, і дуже важливо вести ідеальну комунікацію.
7. Аналітика. Не всі колаборації спрацьовують, не всі ідеї злітають. Це нормально. Але, щоб більш чітко вибрати партнера в майбутньому – рефлексуйте. Аналізуйте, які саме інструменти та з яким партнером спрацювали. Можливо буде сенс повторювати співпраці раз на пів року.
Бути підприємцем в Україні під час війни дуже важко та стресово, але є інструменти й партнери, які готові вам допомогти. Користуйтеся задля зростання свого бізнесу та посилюйте економіку України.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.