Цільова аудиторія: лайфхаки для її визначення

Цільова аудиторія: лайфхаки для її визначення

І чому підприємцям важливо не забувати про цінності покупців і клієнтів

Цільова аудиторія: лайфхаки для її визначення
Фото: pixabay

З'ясувати, яка цільова аудиторія у певної послуги чи продукту, – це вже половина успіху. Чітке визначення тих, хто готовий заплатити гроші за відповідний товар, допоможе більш впевнено просуватися на ринку та розвивати бізнес. Адже саме задоволення потреб цільової аудиторії означає можливості для успіху певної компанії чи бізнесу. Як з'ясувати, хто готовий витрачати кошти на відповідний продукт, та як здобути лояльність клієнтів, поділилася власними лайфгаками з Mind співзасновниця PR-угруповання «Знати!», студії яскравих фарбувань Priton Krasy і бару Zbirka Нія Нікель

Нія Нікель понад 12 років створює стратегії для малих і середніх підприємств, має кілька бізнесів із дуже різних сфер, від PR-агенції до студії кольорового фарбування волосся.

Читайте також: Малий і середній бізнес: як відкрити свою першу власну справу

Знайти правильну цільову аудиторію може стати великим викликом, особливо на початкових етапах розвитку бізнесу, коли у вас ще немає аналітики й результатів тестів реклами. Малі та середні підприємці часто не мають окремих великих маркетингових бюджетів для глибокого аналізу ринку, проте є кілька принципів, які допоможуть виявити свою аудиторію з мінімальними витратами.

Звісно, як і всі інші підприємці, я припускалася помилок щодо своїх перших проб і саме тому вирішила написати цей матеріал, застерігаючи від великих помилок інших початківців. 

Чому я вирішила написати про цільову аудиторію? Колись, 10 років тому, я проходила онлайн-курс від Y combinator де виступали засновники Pinterest, Airbnb та інших великих технологічних компаній.

90% спікерів прямо казали, що, починаючи свої на той момент ще стартапи, вони й гадки не мали, хто їх справжня аудиторія та які її потреби. Тобто вони собі уявляли аудиторію, але з розвитком продукту стало очевидно, що вони не вгадали.

Саме чіткість і швидкість визначення реальної аудиторії допомагає уникнути збитків і створити міцну компанію. 

Читайте також: Диджитал-маркетинг в умовах повномасштабної війни: чим можна зачепити споживача

Цільова та реальна аудиторія

Часто початківці говорять про цільову аудиторію, маючи на увазі реальну. Реальна, яку ще іноді називають «ядро» – це та, яка у вас уже купує. А от цільова – це та, яку ви хочете отримати, для якої  створюватимете продукти та рекламу. Для прикладу ви робите торти на замовлення, і зараз у вас замовляють подруги та батьки однокласників сина. Це реальна аудиторія. Ви хочете продавати ці торти ще й іншим батькам зі школи – це цільова.

Це важливо, адже часто підприємці опитують свою реальну аудиторію для прогнозування і створення реклами на цільову, але це можуть бути зовсім різні люди.

Батьки однокласника купують у вас не торт, вони купують впевненість у якості, бо знають вас особисто. Тоді як інші батьки зі школи, швидше за все, потребуватимуть рекомендації вас, або ж спеціальної ціни, щоб зробити першу покупку.

Аудиторій має бути кілька

Намагайтеся знайти кілька аудиторій, а не одну. Це прискорить ваше розуміння того, яка аудиторія вам дійсно цікава. На прикладі тортів  можемо розглянути такі варіанти:

  • батьки зі школи сина (яку ми вже розглянули):
  • сусіди;
  • колеги з основної роботи;
  • підписники з інстаграму або фейсбуку;
  • більш холодна аудиторія, як-от: користувачки інстаграму, які споживають солодощі без цукру або які дотримуються кетодієти чи безглютенової тощо.

Звісно під останню категорію треба буде розробити спеціальні продукти, але все реально.

Читайте також: Різниця поглядів і споживачів: про європейський та український ринки еко-friendly продукції

Цінності

Ще 10 років тому у визначенні цільової аудиторії використовували географічні, демографічні та фінансові дані, зараз же ми шукаємо цінності людини.

  • Як би ви визначили аудиторію раніше: нас цікавить аудиторія мам 30+, які живуть на Позняках і мають автівку (бо це показник рівня доходу в минулій парадигмі).
  • Як ми визначаємо зараз: нас цікавлять мами, які живуть на Позняках, купують дітям солодощі без цукру та їздять на відпочинок у Берлін або Париж.

Чому так? Бо з останнього є конкретні цінності. У першому прикладі ми не розуміємо смаки та цінності людини. Ви ж згодні, що автівка може бути «шкода фабіа» або «тесла», і це будуть зовсім різні люди із зовсім різними уподобаннями.

Тому для економії бюджету ми й обираємо основу на цінностях. Ми розуміємо, якій аудиторії що сподобається.

Звісно, це не вичерпний список щодо визначення аудиторії, вам однозначно треба зробити опитування наявної та спробувати кілька тестів рекламних кампаній, але інформації про це досить багато і її легко знайти. Сподіваюсь, що мої більш специфічні лайфхаки стануть вам у пригоді та ви швидко збудуєте міцний бізнес, яким пишатиметься вся Україна.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло