Як CEO або Founder контролювати маркетинг через звіти: практичні дашборди
Як не загрузнути в мікроконтролі

У сучасному бізнес-середовищі кожна хвилина топменеджера – на вагу золота. Водночас CEO або Founder не можуть дозволити собі втратити контроль над маркетингом, адже саме він часто є головним джерелом зростання. Разом із тим 47% лідерів з усього світу зазначають, що мають труднощі з оцінкою рентабельності інвестицій за кількома каналами. Тому постають питання: як утримати баланс між залученістю й ефективністю? Як не загрузнути в мікроконтролі, але при цьому оперативно виявляти проблеми й ухвалювати рішення?
Відповідь – у грамотній системі звітності, яка дає керівнику чітке уявлення про те, що відбувається в компанії. Своїм досвідом стосовно того, як через звіти ефективно комунікувати з маркетинговою командою та які дашборди допомагають діяти швидко, з Mind поділився Ігор Воловий, генеральний директор і співзасновник агенції диджитал-маркетингу Elit-Web.
Ключові маркетингові дані: щоденний і щомісячний контроль
Насамперед звітність про те, як розвиваються онлайн-канали, потрібна для того, щоб швидко реагувати на зміни. CEO не зобов’язаний заглиблюватися в кожну цифру, але має бачити картину в цілому. І тут важливо розділити контроль за частотою: що варто перевіряти щодня, а що – раз на місяць, щоб не потонути в деталях і водночас не втратити важливі сигнали.
Стосовно щоденного відстеження – є показники, які допомагають миттєво оцінити, чи все йде за планом. Серед них такі метрики:
- конверсії (ліди, дзвінки, замовлення);
- витрати на рекламу (у розрізі кампаній);
- кількість заявок із основних джерел, приміром із CRM або форм;
- CTR і CPC в основних рекламних каналах.
Більшість цих метрик важливі, коли компанія запускає контекстну рекламу. У цьому разі необхідно стежити за тим, чи не «згорає» бюджет і чи приводить реклама реальних клієнтів. При цьому CEO не мусить аналізувати ці метрики самостійно. Їх має подавати команда у вигляді короткого дашборду або повідомлення з відміткою «все в нормі» або «відбулася зміна понад норму, аналізуємо, у чому причина».
Значно показовішим є щомісячний контроль. Ці звіти дозволяють зрозуміти, наскільки маркетинг наближає компанію до мети. Ідеально, якщо це буде візуалізований дашборд, який CEO може переглянути у будь-який зручний час.
У щомісячних звітах актуально проконтролювати такі аспекти:
- Трафік на сайт із поділом по каналах. Це можуть бути SEO, PPC, соцмережі, реферальний трафік. Різке падіння або стрибок одразу сигналізують про технічну проблему або несподіваний ефект кампанії.
- Окупність інвестицій (ROI). Пошук відповіді на запитання, чи приносять інвестиції реальний прибуток.
- Вклад кожного каналу в дохід / заявки. У такий спосіб дізнаються, які канали працюють, а які тягнуть бюджет.
- Динаміка KPI за останні 3–6 місяців. Висновок про те, зростає чи падає ефективність у розрізі каналів.
Формат звіту має бути простим для сприйняття – максимум 1 слайд на кожен блок.
Коли наша команда займалася SEO для американського сайту, особливо важливу роль у комунікації з керівником зіграли щомісячні дашборди. Завдяки прозорій звітності в особистому кабінеті CEO міг щомісяця бачити:
- які сторінки вже вийшли в першу трійку;
- як змінюється трафік і залучення цільової аудиторії;
- якою є динаміка метрик після впровадження кожного етапу оптимізації.
З цією прозорою системою CEO чітко бачив ефективність вкладень у маркетинг, і це стало вирішальним аргументом на користь продовження співпраці.
Отже, коли дані зібрані правильно, подані лаконічно та регулярно оновлюються, CEO отримує надійний інструмент управління. І саме тоді маркетинг працює як стратегічна частина бізнесу.
Ефективна система звітності без мікроменеджменту
Мікроконтроль із боку CEO – це пастка, у яку легко потрапити, якщо немає зручної та прозорої системи аналітики. Постійне «пірнання» у дрібниці заважає і команді, і самому керівнику. Щоб залишатися в курсі подій, не перетворюючи звіти на повноцінну другу роботу, варто вибудувати систему, яка працює автоматично.
Щоб зробити звітність справді корисною, потрібно дотримуватися кількох важливих правил:
1. На одному екрані мають вміститися всі ключові метрики. Останнім часом бізнес масово переходить на формат аналітичних панелей, які збирають графіки, таблиці та ключові показники на одному екрані. Дашборд дозволяє бачити стан бізнесу за день, тиждень чи місяць. Немає потреби відкривати десятки звітів, замість цього достатньо подивитися на екран, щоб оцінити ситуацію та прийняти рішення.
2. На дашборді можна взаємодіяти з даними без технічних складнощів: сучасні інтерактивні дашборди мають фільтри, кнопки та перемикачі. Наприклад, керівник може подивитися динаміку лідогенерації за останній тиждень, змінити джерело трафіку або порівняти результати кількох кампаній. Дані підтягуються з різних джерел: CRM, Google Analytics, рекламних кабінетів Meta, YouTube, email-платформ – і зʼєднуються в одному вікні. Це зручно та значно скорочує час на аналіз.
3. Система забезпечує прозоре інформування. Отже, CEO бачить усе, але не втручається в оперативні завдання. Візуальна структура дає змогу швидко виявляти просідання трафіку або інші проблеми. Водночас команда працює автономно, розуміючи, що її результати на виду та прозоро оцінюються.
4. Звіти, що не потребують пояснень. Гарний дашборд не вимагає супровідного документа, окрім, можливо, рекомендацій фахівця. Він має бути інтуїтивно зрозумілим. Саме тому дашборди сьогодні активно замовляють керівники, які хочуть бачити результат тут і зараз.
Отже, ефективна звітність – це інструмент довіри. Вона дозволяє CEO мислити стратегічно, а команді – працювати самостійно, чітко розуміючи свої KPI.
Практичні формати дашбордів для швидких рішень
Звіт – це документ, а дашборд – інструмент. Звіт готується вручну та потребує часу, людської уваги та пояснень. Дашборд оновлюється автоматично, агрегує дані з різних джерел у реальному часі та дозволяє CEO чи маркетинг-директору побачити головне буквально за 10 секунд. Крім того, у цього формату є ще такі переваги:
- дашборди мінімізують вплив людського фактора: ніхто більше не переплутає стовпці та не забуде вставити формулу;
- як тільки щось змінюється у ваших кампаніях або на сайті, ці зміни миттєво відображаються на панелі;
- замість багатосторінкових документів команда готова представити стислий огляд ключових метрик, зібраний у зручному форматі для ухвалення рішень.
Серед тих прикладів дашбордів, які можна відразу використати через Looker Studio (колишній Google Data Studio), можна порекомендувати наступні:
- SEO-дашборд від Coupler.io. У ньому зручно аналізувати якість органічного трафіку через Google Search Console. Система відображає кількість індексованих сторінок, сторінки з кліками, кліки, покази, CTR, середню позицію в пошуку, найуспішніші та найслабші сторінки. Дані інтегруються напряму з GSC.
- Мультиканальна панель для контекстної та таргетованої реклами. Вона об’єднує рекламні кампанії з Google Ads, Meta Ads, LinkedIn, TikTok тощо. Показує витрати, кількість показів, кліків, CPC, CPM, CTR.
- Facebook Ads Dashboard. Підтягує дані безпосередньо з Facebook Ads. Можна налаштувати під свої кольори, замінити метрики, адаптувати до потреб бренду. У ній відображаються охоплення, покази, унікальні кліки, CPM, CPC.
- Instagram Dashboard для SMM-звітів. Дуже зручний формат для візуалізації аналітики сторінки в Instagram. Показує кількість підписників, переглядів, взаємодій, коментарів, кліки на сайт і кнопки «Написати», «Зателефонувати» тощо. Корисно використовувати для розуміння реакції аудиторії.
- YouTube Dashboard. Призначений для оцінки динаміки YouTube-каналу. Показує перегляди, середню тривалість перегляду, лайки / дизлайки, приріст / відплив підписників. Дає змогу аналізувати контент до найменших деталей.
Виявлення проблем і оперативна реакція
Навіть найкраща маркетингова стратегія може зіткнутися з раптовими збоями: приміром, відбувся апдейт алгоритмів пошуку, далися взнаки технічні помилки, швидко розходиться бюджет на окремі кампанії контекстної реклами. Головне в цьому – не уникати проблем, а вміти вчасно їх побачити та швидко відреагувати. І саме тут автоматичні аналітичні панелі стають критично важливими.
Дашборди першими сигналізують, коли щось іде не так. Правильно побудована панель містить візуальні індикатори: наприклад, зміну кольору при відхиленні від норми чи різке падіння на графіку. Можна також налаштувати автоматичне сповіщення в разі стрибку витрат чи просіданні конверсій.
І тоді можна швидко вирішити ситуацію на кшталт такої: фахівці запускають пошукову рекламу, налаштовують дашборд у Looker Studio зі щоденним трекінгом трафіку, вартості кліка та кількості заявок. Далі вони спостерігають, що вартість кліку одномоментно зростає вдвічі, а кількість кліків просіла на 70%.
Буквально протягом пів години можна з’ясувати причину цього. Наприклад, це може бути відхилення креативів. Далі можна оперативно зупинити кампанію, оновити креатив і відновити показ ще до того, як ситуація почне впливати на продажі. Без такого дашборду про проблему компанія дізналася б лише через 3–5 днів, коли кількість заявок уже суттєво зменшилася.
До сценаріїв, коли потрібно якнайшвидше реагувати, належать такі:
- падіння трафіку на 30%+ у конкретному каналі;
- різке зростання витрат без відповідного росту конверсій;
- збій у роботі форми на сайті;
- стрибки в середній вартості заявки.
Отже, звітність через дашборди запобігає помилкам, які дорого обходяться бізнесу. І саме ця функція – одна з найцінніших для CEO або Founder.
Комунікація CEO з командою через звіти
Окрема увага – на комунікацію. Звітність не повинна бути в односторонньому порядку. Ми регулярно обговорюємо дані з командою, отримуємо фідбек, вносимо правки й уточнюємо акценти. Це постійний живий процес. І тут важливо, щоб фахівці були на зв’язку: відповідали, пояснювали, ініціювали. Регулярні зустрічі, оперативні коментарі на дашбордах, швидка реакція – усе це формує довіру та спрощує ухвалення рішень на всіх рівнях.
Коли в компанії є узгоджені звітні формати, кожен розуміє, які показники важливі, як вони розраховуються та чому саме ці цифри мають значення. Це знімає багато непорозумінь та економить час.
А отже, звіти відіграють важливу роль у структурі комунікації, зокрема вони:
- формалізують очікування;
- створюють ритм взаємодії;
- дають привід для ініціативи;
- знижують стрес у команді.
Приміром, у проєкті з просування інтернет-магазину дверей особливу роль у комунікації команди Elit-Web із клієнтом відіграла саме зручна форма доступу до звітів. Замовнику було надано повний доступ до всіх звітів через спеціально розроблений особистий кабінет. У будь-який зручний час клієнт міг самостійно переглядати динаміку ключових метрик сайту, що значно спростило комунікацію та посилило довіру.
Цей підхід дозволив уникнути перевантаження менеджерів запитами, мінімізував кількість уточнень і забезпечив прозорість процесу оптимізації на кожному етапі.
Як CEO отримати максимум користі від дашбордів
Системна звітність дає керівнику можливість бути в курсі всього, що відбувається в маркетингу. Проте в нього немає потреби втручатися в рутинні процеси. Для того щоб отримати максимальну користь від використання інтерактивних дашбордів, скористайтеся нашими порадами:
- співпрацюйте з агенціями, які практикують налаштування звітів із синхронізацією даних з усіх маркетингових каналів;
- оберіть зручний інтерфейс, наприклад Looker Studio, щоб переглядати динаміку та коригувати стратегію вчасно;
- обговорюйте дані з командою під час регулярних зустрічей. Це допомагає швидше ухвалювати рішення, фокусуватися на результатах і підтримувати ініціативу працівників.
Отже, дашборди стають візуалізацією метрик, а також ключовим інструментом у побудові ефективної, відповідальної та результативної маркетингової системи під керівництвом CEO.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.