Люди і роботи: досвід впровадження автоматизації на виробництві
Як саме роботи допомагають людям та чому отримують за це імена

Сучасні технології кардинально змінюють світ праці. Те, що ще колись здавалося фантастикою, сьогодні стає повсякденністю на заводах і в офісах по всьому світу. Автоматизація та штучний інтелект проникають у всі сфери діяльності, створюючи нову реальність для мільйонів працівників. Для глобального підприємства трансформація процесів може означати радикальні зміни. Однак головною метою автоматизації лишається підвищення ефективності процесів, у колонці для Mind наголошує Ігор Фоменко, генеральний директор Jabil Ужгород. На його переконання, працюючи пліч-о-пліч, люди та промислові роботи можуть зробити працю менш одноманітною та рутинною, а також більш точною та ефективною.
Від теорії до практики
Одним з найважливіших досягнень останніх років стала інтеграція технологій штучного інтелекту та машинного навчання в виробничі процеси. В нашому випадку, співробітники працюють з цією технологією, щоб допомогти компанії ефективно використовувати аналітику на основі даних для оптимізації операцій, поліпшення контролю якості та стимулювання інновацій.
З досвіду нашого виробництва, впровадження автоматизації та штучного інтелекту не замінює співробітників, а створює середовище, в якому люди та машини гармонійно співпрацюють. Взявши на себе монотонну та рутинну повсякденну роботу, машини надали змогу працівникам цілком присвятити свій час вирішенню задач, що безпосередньо впливають на якість продукції та потреби клієнтів.
Щоденним наочним прикладом співпраці людини та машини є використання автономних транспортних засобів (АТЗ) на нашому підприємстві в Ужгороді. Роботи виконують рутинні завдання та допомагають працівникам поповнювати виробничі лінії компонентами. Це дає змогу людям зосередитися на інших пріоритетних завданнях. Співробітники навіть жартома дають імена своїм роботам-колегам, демонструючи вже сформовану культуру співпраці.

Дотримуючись культури постійних інновацій, ми інтегрували штучний інтелект і машинне навчання в нашу діяльність.
Наприклад, у виробничому середовищі ми використовуємо автоматизовані оптичні інспекційні машини (AOI) для визначення, які продукти відповідають стандартам, а які є дефектними. Точність цих машин становить приблизно 60-70%. Коли ми додали штучний інтелект до процесів AOI та навчили його розпізнавати шаблони, це значно покращило виявлення проблем, а точність досягла 97%.
Завдяки впровадженню штучного інтелекту в процеси ми можемо скоротити час, необхідний для виявлення проблем, швидше їх вирішувати і дати можливість нашим співробітникам зосередитися на вирішенні більш складних завдань.
Майбутнє полягає у синергії, а не заміні
Я переконаний, що нас чекає майбутнє співпраці, а не заміни. Автоматизація є ключовою складовою передового виробництва, але саме синергія між людьми та технологіями забезпечує найсучасніші рішення. Використання штучного інтелекту та автоматизації – це майбутнє, але саме люди будуть керувати цим процесом, а також підходити до будь-якої проблеми з креативністю.
Зміна обов'язків, перехід від рутинної роботи до роботи, що створює додану вартість, та інтелектуальна взаємодія – це реальність сьогодення. Співпраця між людьми та машинами дозволяє нам підвищити ефективність та вирішувати проблеми завдяки поєднанню людської креативності та точності машин.
Про компанію
Американська компанія Jabil, що спеціалізується на виробництві електроніки, забезпечує роботою понад 2000 людей в Україні.
Український завод компанії працює для клієнтів з автомобільної та телекомунікаційної галузей, а також у сферах розумного дому й побутової техніки, випускаючи продукцію для провідних світових брендів.
Jabil супроводжує клієнтів на всіх етапах життєвого циклу продукту: від розробки та інженерних рішень до виробництва, логістики та післяпродажного сервісу.
Матеріал рубрики «Точка зору» є відображенням особистої думки автора й може не збігатися з точкою зору редакції Mind. Він не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Ініціатива публікації, як правило, надходить з боку автора.
Редакція не несе відповідальності за достовірність і тлумачення наведеної інформації та виконує винятково роль носія. Матеріали в рубриці «Точка зору» можуть бути опубліковані як на комерційній, так і на безоплатній основі.
Основна вимога – суспільна значущість теми та відкрита публічна позиція автора.