Захворіло у світі
20,138,860
Померло у світі
737,520
Вилікувалось у світі
12,385,787
Захворіло в Україні
83,115
Померло в Україні
1,951
Вилікувалось в Україні
44,934
Перші ластівки: 3 автомобілі, які вміють і їздити, і літати

Перші ластівки: 3 автомобілі, які вміють і їздити, і літати

Mind пропонує ознайомитися з передовими моделями літаючих машин PAL-V Liberty, Terrafugia Transition і Aeromobil

Перші ластівки: 3 автомобілі, які вміють і їздити, і літати
PAL-V Liberty
Фото pal-v.com

Над створенням автомобілів, здатних літати, активно працюють авіагігант Airbus, найбільший автомобілебудівник Toyota і не менше 15 стартапів із США, Британії, Франції, Німеччини, Нідерландів, Росії, Словаччини, Ізраїлю та Японії. У п'яти компаній – Ehang, E-Volo, Kitty Hawk, Lilium Aviation і Urban Aeronautics – уже готові працездатні прототипи літаючих таксі, схожі на карликові літаки, міні-гелікоптери або максі-дрони. Ще три компанії – PAL-V, Terrafugia і Aeromobil – успішно протестували і збираються поставити на конвеєр універсальні машини, призначені для перевезення людей і дорогами, і повітрям.

Mind пропонує ознайомитися з цими трьома передовими моделями засобів пересування, які готуються до масових продажів в 2018–2020 роках.

PAL-V Liberty

Перші ластівки: 3 автомобілі, які вміють і їздити, і літати
PAL-V Liberty
Фото pal-v.com

Місткість: 2 особи
Паливо: бензин
Розміри: 4 м (довжина) x 2 м (ширина) x 1,7 м (висота) в режимі їзди, 6,1 м x 2 м x 3,2 м (діаметр гвинта 10,75 м) у режимі польоту
Вага порожнього автомобіля: 664 кг
Максимальна злітна вага: 910 кг (корисне навантаження 246 кг)
Потужність двигуна: 100 к.с. (їзда), 200 к.с. (політ)
Максимальна швидкість: 160 км/год (їзда), 180 км/год (політ)
Витрати палива: 7,6 л/100 км (їзда) 26 л/год (політ)
Дальність польоту: 400 км при максимальному завантаженні, 500 км з однією людиною на борту
Дальність їзди: 1315 км
Довжина пробігу при посадці: 30 м
Плановий старт поставок: 2018 рік
Орієнтовна ціна: $399 000

Автомобіль, який літає, і літак, на якому можна їздити. Так позиціонує нідерландська компанія PAL-V свою машину Liberty. Перший прототип літаючого автомобіля був створений 2012 року, а в 2017-му з'явилася перша комерційна модель. Компанія оформлює попередні замовлення на Liberty за ціною від $399 000 і обіцяє почати поставки до кінця 2018 року.

Триколісний Liberty за зовнішнім виглядом більше схожий на кволий вертоліт, ніж на автомобіль. Але за твердженням PAL-V, він відмінно відчуває себе на дорогах, у тому числі на нерівних і звивистих. Liberty розганяється до 100 км/год за 9 секунд, може нарощувати швидкість до 160 км/год і завдяки триколісній основі поводиться як «унікальний спорткар, що нахиляється на поворотах».

Terrafugia Transition

Перші ластівки: 3 автомобілі, які вміють і їздити, і літати
Фото terrafugia.com

Місткість: 2 особи
Паливо: бензин
Розміри: 2 м x 2,3 м x 6 м у режимі їзди, 2 м x 8 м x 6 м у режимі польоту
Крейсерська швидкість польоту: 160 км/год
Корисне навантаження: 226 кг
Дальність польоту: 640 км
Максимальна висота: 3 км
Планований початок продажів: 2019 рік
Орієнтовна ціна: $279 000

За твердженням американської компанії Terrafugia, саме її дітище Transition слід вважати першим у світі літаючим автомобілем. Компанії вдалося запустити прототип у небо ще в 2009 році, а у 2012-му з'явилася вдосконалена модель. На даний час Terrafugia завершує розробку комерційної версії Transition і проводить випробування літаючого автомобіля на відповідність технічним умовам. Американці сподіваються почати продажі Transition не пізніше 2019 року.

Transition набагато більше схожий на міні-літак зі складаними крилами, ніж на автомобіль. Він дуже далекий від ідеальної літаючої машини, оскільки не здатен перпендикулярно злітати і приземлятися на дорогу. Однак за словами співзасновника Terrafugia Карла Дітріха, перший комерційний апарат було вирішено зробити таким, щоб спростити юридичні процедури, пов'язані з випуском на ринок: «Terrafugia – це аероплан, на якому можна благополучно їздити автодорогами і швидкісними шосе і ставити його на стоянку в стандартний автомобільний гараж».

На думку компанії, перші $279-тисячні машини Transition розраховані на цільову аудиторію тих людей, яким регулярно доводиться долати відстані у 150–800 км, і які хочуть перелітати безпосередньо між приватними або регіональними аеропортами, щоб прибувати в бажане місце без остраху поганої погоди, дорожніх пробок і швидкісних обмежень. Для польотів на цьому автомобілі водієві потрібна стандартна ліцензія пілота.

Готуючи до масового виробництва Transition, компанія Terrafugia водночас розробляє наступну більш досконалу модель літаючого автомобіля TF-X, якому не потрібні злітно-посадочні смуги. Для підйому в повітря йому вистачає вільного простору 30 м у діаметрі.

Aeromobil

Перші ластівки: 3 автомобілі, які вміють і їздити, і літати
Фото aeromobil.com

Місткість: 2 особи
Паливо: бензин
Розміри: 5,9 м х 2,2 м х 1,5 м у режимі їзди, 5,8 м х 8,8 м х 1,4 м у режимі польоту
Максимальна злітна вага: 960 кг (корисне навантаження 240 кг)
Максимальна швидкість: 160 км/год (їзда), 360 км/год (політ)
Дальність польоту: 750 км (на швидкості близько 260 км/год)
Дальність їзди: 700 км
Планований початок продажів: 2020 рік
Орієнтовна ціна: $1,3 млн

Ентузіасти зі Словаччини, яку називають «Детройтом Європи», теж заявили про намір поборотися за ринок літаючих автомобілів. За словами Юрая Вакулика, співзасновника і директора стартапу Aeromobil, 2014 року його команда з 12 осіб за 10 місяців виготовила в гаражі перший прототип літаючого автомобіля. А у квітні 2017 року в Монако було презентовано комерційну версію машини Aeromobil. Перші 500 аеромобілів компанія планує продати у 2020 році за цінами від $1,3 млн до $1,6 млн залежно від комплектації.

За твердженням виробників, Aeromobil – це «повноцінний літак, а також повнофункціональний чотириколісний автомобіль», що працює на звичайному бензині. Йому необхідна 200-метрова смуга для зльоту і 50-метрова – для приземлення.

Високу стартову ціну аеромобіля компанія пояснює тим, що наразі вона зосереджена на забезпеченні безпеки пасажирів, і це вимагає витрат. У травні 2005 року під час тестового польоту один з прототипів Aeromobil впав з неба на землю і розбився. Пілот  і співзасновник компанії Стефан Клейн, що перебував на його борту, відбувся легкими травмами. Aeromobil стверджує, що той «краш-тест» дозволив упевнитися в безпеці аеромобіля навіть у екстрених ситуаціях, і що всі наступні випробування польотів були успішними.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті