Перші ластівки: 3 автомобілі, які вміють і їздити, і літати
Mind пропонує ознайомитися з передовими моделями літаючих машин PAL-V Liberty, Terrafugia Transition і Aeromobil

Над створенням автомобілів, здатних літати, активно працюють авіагігант Airbus, найбільший автомобілебудівник Toyota і не менше 15 стартапів із США, Британії, Франції, Німеччини, Нідерландів, Росії, Словаччини, Ізраїлю та Японії. У п'яти компаній – Ehang, E-Volo, Kitty Hawk, Lilium Aviation і Urban Aeronautics – уже готові працездатні прототипи літаючих таксі, схожі на карликові літаки, міні-гелікоптери або максі-дрони. Ще три компанії – PAL-V, Terrafugia і Aeromobil – успішно протестували і збираються поставити на конвеєр універсальні машини, призначені для перевезення людей і дорогами, і повітрям.
Mind пропонує ознайомитися з цими трьома передовими моделями засобів пересування, які готуються до масових продажів в 2018–2020 роках.
PAL-V Liberty

PAL-V Liberty
Місткість: 2 особи
Паливо: бензин
Розміри: 4 м (довжина) x 2 м (ширина) x 1,7 м (висота) в режимі їзди, 6,1 м x 2 м x 3,2 м (діаметр гвинта 10,75 м) у режимі польоту
Вага порожнього автомобіля: 664 кг
Максимальна злітна вага: 910 кг (корисне навантаження 246 кг)
Потужність двигуна: 100 к.с. (їзда), 200 к.с. (політ)
Максимальна швидкість: 160 км/год (їзда), 180 км/год (політ)
Витрати палива: 7,6 л/100 км (їзда) 26 л/год (політ)
Дальність польоту: 400 км при максимальному завантаженні, 500 км з однією людиною на борту
Дальність їзди: 1315 км
Довжина пробігу при посадці: 30 м
Плановий старт поставок: 2018 рік
Орієнтовна ціна: $399 000
Автомобіль, який літає, і літак, на якому можна їздити. Так позиціонує нідерландська компанія PAL-V свою машину Liberty. Перший прототип літаючого автомобіля був створений 2012 року, а в 2017-му з'явилася перша комерційна модель. Компанія оформлює попередні замовлення на Liberty за ціною від $399 000 і обіцяє почати поставки до кінця 2018 року.
Триколісний Liberty за зовнішнім виглядом більше схожий на кволий вертоліт, ніж на автомобіль. Але за твердженням PAL-V, він відмінно відчуває себе на дорогах, у тому числі на нерівних і звивистих. Liberty розганяється до 100 км/год за 9 секунд, може нарощувати швидкість до 160 км/год і завдяки триколісній основі поводиться як «унікальний спорткар, що нахиляється на поворотах».
Terrafugia Transition

Місткість: 2 особи
Паливо: бензин
Розміри: 2 м x 2,3 м x 6 м у режимі їзди, 2 м x 8 м x 6 м у режимі польоту
Крейсерська швидкість польоту: 160 км/год
Корисне навантаження: 226 кг
Дальність польоту: 640 км
Максимальна висота: 3 км
Планований початок продажів: 2019 рік
Орієнтовна ціна: $279 000
За твердженням американської компанії Terrafugia, саме її дітище Transition слід вважати першим у світі літаючим автомобілем. Компанії вдалося запустити прототип у небо ще в 2009 році, а у 2012-му з'явилася вдосконалена модель. На даний час Terrafugia завершує розробку комерційної версії Transition і проводить випробування літаючого автомобіля на відповідність технічним умовам. Американці сподіваються почати продажі Transition не пізніше 2019 року.
Transition набагато більше схожий на міні-літак зі складаними крилами, ніж на автомобіль. Він дуже далекий від ідеальної літаючої машини, оскільки не здатен перпендикулярно злітати і приземлятися на дорогу. Однак за словами співзасновника Terrafugia Карла Дітріха, перший комерційний апарат було вирішено зробити таким, щоб спростити юридичні процедури, пов'язані з випуском на ринок: «Terrafugia – це аероплан, на якому можна благополучно їздити автодорогами і швидкісними шосе і ставити його на стоянку в стандартний автомобільний гараж».
На думку компанії, перші $279-тисячні машини Transition розраховані на цільову аудиторію тих людей, яким регулярно доводиться долати відстані у 150–800 км, і які хочуть перелітати безпосередньо між приватними або регіональними аеропортами, щоб прибувати в бажане місце без остраху поганої погоди, дорожніх пробок і швидкісних обмежень. Для польотів на цьому автомобілі водієві потрібна стандартна ліцензія пілота.
Готуючи до масового виробництва Transition, компанія Terrafugia водночас розробляє наступну більш досконалу модель літаючого автомобіля TF-X, якому не потрібні злітно-посадочні смуги. Для підйому в повітря йому вистачає вільного простору 30 м у діаметрі.
Aeromobil

Місткість: 2 особи
Паливо: бензин
Розміри: 5,9 м х 2,2 м х 1,5 м у режимі їзди, 5,8 м х 8,8 м х 1,4 м у режимі польоту
Максимальна злітна вага: 960 кг (корисне навантаження 240 кг)
Максимальна швидкість: 160 км/год (їзда), 360 км/год (політ)
Дальність польоту: 750 км (на швидкості близько 260 км/год)
Дальність їзди: 700 км
Планований початок продажів: 2020 рік
Орієнтовна ціна: $1,3 млн
Ентузіасти зі Словаччини, яку називають «Детройтом Європи», теж заявили про намір поборотися за ринок літаючих автомобілів. За словами Юрая Вакулика, співзасновника і директора стартапу Aeromobil, 2014 року його команда з 12 осіб за 10 місяців виготовила в гаражі перший прототип літаючого автомобіля. А у квітні 2017 року в Монако було презентовано комерційну версію машини Aeromobil. Перші 500 аеромобілів компанія планує продати у 2020 році за цінами від $1,3 млн до $1,6 млн залежно від комплектації.
За твердженням виробників, Aeromobil – це «повноцінний літак, а також повнофункціональний чотириколісний автомобіль», що працює на звичайному бензині. Йому необхідна 200-метрова смуга для зльоту і 50-метрова – для приземлення.
Високу стартову ціну аеромобіля компанія пояснює тим, що наразі вона зосереджена на забезпеченні безпеки пасажирів, і це вимагає витрат. У травні 2005 року під час тестового польоту один з прототипів Aeromobil впав з неба на землю і розбився. Пілот і співзасновник компанії Стефан Клейн, що перебував на його борту, відбувся легкими травмами. Aeromobil стверджує, що той «краш-тест» дозволив упевнитися в безпеці аеромобіля навіть у екстрених ситуаціях, і що всі наступні випробування польотів були успішними.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].