facebook.com
mind
Зрушили гори: «Укрзалізниця» добудувала новий Бескидський тунель

Зрушили гори: «Укрзалізниця» добудувала новий Бескидський тунель

Навіщо він потрібен?

Цей матеріал також доступний російською
Зрушили гори: «Укрзалізниця» добудувала новий Бескидський тунель
Фото: БА "Інтербудмонтаж"

ЗАТ «БА Інтербудмонтаж Україна» завершило будівництво Бескидського тунелю для залізниці. Підприємство виконувало основні будівельні роботи на цьому об'єкті: пробивало тунель, бетонувало його і облаштовувало гідроізоляцію. Залишилося зробити земляне полотно на підходах до нового тунелю, укласти шляхи, змонтувати лінії зв'язку і електропередач. Цими роботами займатимуться підрозділи «Укрзалізниці» (УЗ). Повністю здати в експлуатацію об'єкт планується до 25 травня 2018 року.

Про новий тунель. Тунель пролягає на глибині 180 м від поверхні Бескидського хребта в Карпатах, проходить на кордоні Львівської та Закарпатської областей. Його довжина (з урахуванням порталів) – 1822 м, ширина – 10,5 м, а висота – 8,5 м. За інформацією «БА Інтербудмонтаж», на його зведення пішло 81 872 куб. м бетону, 7171 тонн арматури і 160 тонн вибухівки. Новий тунель пролягає паралельно старому Бескидському тунелю, на відстані 30 м від нього.

Зрушили гори: «Укрзалізниця» добудувала новий Бескидський тунель
Фото: БА «Інтербудмонтаж»

Про старий тунель. Старий тунель побудували ще в 1886 році, і він давно виробив свій нормативний термін експлуатації. «Об'єкт в аварійному стані. До того ж знаходиться в сейсмічно активній зоні. Його потрібно закривати», – каже Євген Кравцов, в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця». «Закрити його на капітальний ремонт неможливо, бо для цього довелося б зупинити залізничне сполучення між Львовом і Мукачевим», – додає Олександр Кава, транспортний експерт.

До того ж цей тунель – єдиний одноколійний відрізок на всьому маршруті міжнародного транспортного коридору, що проходить Італією, Словенією, Угорщиною, Словаччиною, Україною та Росією. У нового тунелю два залізничні полотна.

Зрушили гори: «Укрзалізниця» добудувала новий Бескидський тунель
Фото: cfts.org.ua

Після відкриття для поїздів нового тунелю старий законсервують.

Скільки будували? Вивчати питання прокладки нового тунелю почали ще у 2004 році – тоді ЄБРР виділив на його будівництво під держгарантії $40 млн. У 2007-му вже був підготовлений ​​кошторис проекту. У 2011 році провели тендер на будівництво тунелю, в якому перемогла «БА Інтербудмонтаж». Безпосередньо будівельні роботи компанія розпочала у 2013 році.

Зрушили гори: «Укрзалізниця» добудувала новий Бескидський тунель
Фото: БА «Інтербудмонтаж»

Скільки витратили? Сума контракту із ЗАТ «БА Інтербудмонтаж» склала 102,7 млн ​​євро. Крім ЄБРР, гроші на будівництво виділив ЄІБ – у 2014 році УЗ отримала від нього 55 млн євро. Підготовчі роботи по проекту оплатила Львівська залізниця: Бескидський тунель – частина інфраструктури цього підрозділу УЗ.

Роботи, що залишилися (електрифікацію ділянки, прокладку шляхів тощо), має профінансувати УЗ. У 2013 році їхня вартість оцінювалася в 50 млн євро.

Зрушили гори: «Укрзалізниця» добудувала новий Бескидський тунель
Фото: БА «Інтербудмонтаж»

Що дасть новий об'єкт Україні? «Новий тунель дозволить вантажовідправникам підвищити надійність відправлень у напрямку Європи, а в подальшому і наростити обсяги перевезень», – каже Павло Руденко, аналітик «ЦТС-Консалтинг». «Це забезпечить надійність і безпеку руху поїздів, збільшить пропускну спроможність на цій ділянці, а також значно знизить експлуатаційні витрати», – зазначає Євген Кравцов. Зокрема, новий Бескидський тунель пропускатиме 92 пари поїздів на добу з середньою швидкістю 60–70 км/год. Пропускна здатність старого тунелю – до 24 пар вантажних і 23 пари пасажирських поїздів на добу. Швидкість руху поїздів у старому тунелі – 15–40 км/год.

Зрушили гори: «Укрзалізниця» добудувала новий Бескидський тунель
Фото: БА «Інтербудмонтаж»

Що це означає в міжнародному контексті? «Новий тунель може певною мірою посприяти інтеграції транспортних мереж України та інших європейських країн», – каже Павло Руденко. Євген Кравцов вважає, що такий інфраструктурний об'єкт підвищить конкурентну здатність УЗ на міжнародному транспортному ринку і посприяє розвитку транзитного потенціалу України.

За даними УЗ, через ці залізничні ворота зараз приходить близько 60% транзитних вантажів у напрямку Західної та Центральної Європи.