facebook.com
mind
Земля і небо: якою бачить влада гілку метро з Троєщини до аеропорту Київ

Земля і небо: якою бачить влада гілку метро з Троєщини до аеропорту Київ

І за яких умов столиці варто братися за реалізацію проекту

Цей матеріал також доступний російською
Земля і небо: якою бачить влада гілку метро з Троєщини до аеропорту Київ
Фото: Shutterstock

Київському метрополітенові пообіцяли четверту лінію, яка зв'яже житловий масив Троєщина з міжнародним аеропортом Київ. 18 жовтня уряд України провів переговори з потенційним інвестором – китайською компанією Pacific Construction, яка спеціалізується на інвестиціях та будівництві інфраструктури. Йшлося про Подільсько-Вигурівську лінію метрополітену. За словами Степана Кубіва, віце-прем'єра і глави МЕРТ, найближчим часом робоча група розпочне працювати над текстом угоди, а після її підписання можна буде почати будівництво. У КМДА кажуть, що безпосередньо будівельні роботи можуть розпочати вже наступного року.

Якою буде гілка? Четверта гілка Київського метрополітену має пройти від житлового масиву Троєщина до Окружної дороги, за аеропорт Київ. Її довжина буде близько 20 км, лінія складатиметься з двох депо й 18 станцій, три з яких будуть пересадковими – у межах станцій метро Вокзальна, Лук'янівська і Тараса Шевченка. Також ця лінія метро буде перетинатися з зупинками міської електрички в районі бульвару Перова на Лівому березі та поблизу станції метро «Вокзальна».

Як планують будувати? Передбачається, що будівництво розіб’ють на два етапи. Перший і найбільший складатиметься з 14 станцій – від житлового масиву Троєщина (вул. Пухівська) до перетину зі станцією метро «Вокзальна». Другий етап включає в себе чотири станції, які пройдуть через Солом'янську та Севастопольську площі, поруч з МА Київ. Кінцева зупинка для пасажирів буде біля Окружної дороги.

Які проблеми вирішить? Четверта гілка не тільки надасть швидкісний транспорт жителям Троєщини, а й зменшить кількість пасажирів на Святошинсько-Броварській лінії метрополітену, яка вже декілька років поспіль працює на межі своїх можливостей – щодня вона перевозить близько 650 000 пасажирів, що становить майже 40% усього пасажиропотоку київської «підземки». «Крім цього, четверта гілка ще й розвантажить діючі пересадкові станції, які в години пік також перевантажені», – зазначає прес-секретар КП «Київметрополітен» Наталія Макогон.

Скільки потрібно грошей? Попередньо вартість проекту оцінюється в $2 млрд, 85% яких планують залучити як кредит, решту профінансує КМДА. Позичити гроші на будівництво підземки розраховують у тій же Pacific Construction на 20 років під 2% річних. Будівництво також, швидше за все, доручать одній з компаній, що входять до згаданого китайський концерну. «Для китайських компаній це звичайна практика», – пояснює транспортний експерт Олександр Кава.

Що випустили з уваги? У кошторисі будівництва першого етапу Подільсько-Вигурівської лінії не враховано вартість будівництва Подільсько-Воскресенського мостового переходу, через який ця гілка зв'яже Лівий і Правий береги Києва. Міст готовий лише на 50%. На його добудову треба ще близько 6,4 млрд грн.

Скільки знадобиться часу? У «Укрметротонельпроекті», інституті, де проектували станції київського метро, раніше говорили, що тільки на ділянку, яка пройде Троєщиною, буде потрібно від чотирьох років, якщо метро проведуть поверху, і майже десятиліття, якщо лінію доведеться прокладати під землею. Олександр Кава вважає, що перший етап Подільсько-Вигурівської лінії метро можна побудувати за 12 років. «Сучасні технології дозволяють будувати швидко. Питання у фінансуванні», – говорить експерт.

На завершення другого етапу Подільсько-Вигурівської лінії, за оптимістичними оцінками, піде три-чотири роки. А Подільсько-Воскресенський міст, як вважає Максим Калінін, керівник КП «Дирекція дорожньо-транспортних споруд», при стабільному фінансуванні реально завершити за три роки.

Що може завадити? Проблеми з фінансуванням. У кредитора планують позичити $1,7 млрд. «А такий кредит можна взяти тільки під держгарантії. Ліміт МВФ – $550 млн на рік, з яких на інфраструктуру ми можемо взяти тільки $100–150 млн, тобто загальна вартість проекту не повинна перевищувати $300–400 млн на три-чотири роки», – вказує заступник міністра інфраструктури Віктор Довгань.

Що робити далі? Відновити будівництво Подільсько-Воскресенського мостового переходу. На завершення цього об'єкту реально залучити кредит. І розвивати альтернативний вид транспорту – швидкісні автобуси й трамваї.

А як же метро? Якщо не буде вирішене питання з фінансуванням – відкласти проект до кращих часів. «Без гарантій щодо фінансування у цей проект не варто і вплутуватися, будівництво четвертої гілки затягнеться на десятиліття. А за цей час місто просто стане», – переконаний урбаніст Григорій Мельничук.