facebook.com
mind
«Ви мене дратуєте»: 4 кроки до вирішення конфліктів із колегами

«Ви мене дратуєте»: 4 кроки до вирішення конфліктів із колегами

Декілька порад, які допоможуть уникнути стресу та зберегти гарні стосунки у компанії

Цей матеріал також доступний російською
«Ви мене дратуєте»: 4 кроки до вирішення конфліктів із колегами
Фото: pixabay.com

Часом дуже дивує, як такі раціональні, врівноважені та розумні люди, як от ми з вами, можуть так легко рознервуватися через якісь незрозумілі дії наших колег. І єдине бажання, яке виникає у цей момент – позбутися цих людей у будь-який можливий спосіб. Ми починаємо вигадувати мільйон і ще одну причину, чому нам все ж таки необхідно діяти разом, але ще краще було би, якби вони просто зникли. І нам байдуже, яка для цього буде причина – звільнення, отримання нової роботи чи переїзд у інше місце. Єдине, що ми знаємо напевне – їм треба піти, бо через них ми псуємо наше здоров’я та більше нервуємо. Але раптом шлях до вирішення цієї проблеми лежить не у їхньому звільненні, а виключно у нас самих?

Спираючись на досвід Елізабет Грейс Сондерс, тренера з тайм-менеджменту та автора книги, що присвячена раціональному управлінню часом, стає зрозуміло, що у більшості випадків люди переходять до звинувачень інших у конфліктах. Але перекладання відповідальності не дає полегшення, а навпаки, збільшує розчарування. Для того щоб розрядити ситуацію та повернутися до спокійного безконфліктного існування, слід перш за все оцінити свій внесок у конфлікт, незалежно від того, наскільки незначним він вам здається.

Зрозуміло, що внаслідок конфлікту ви відчуваєте себе неймовірно ображеним і впевнені, що будь-яка негативна енергія, яка виникла в його результаті, не може бути вашою провиною. Звичайно, аналіз своєї поведінки – це останнє, що вам захочеться робити. Але коли людина бере відповідальність за свою реакцію на дії інших людей, то у неї відразу з’являється шанс стати вільною, щасливою та продуктивною, незалежно від роду її діяльності.

Ось кілька порад, які можуть допомогти у вирішенні конфліктів та уникненні стресів.

З'ясуйте, що саме сталося

У тих випадках, коли ви починаєте перейматися, хто що зробив або не зробив, ви відчуваєте фізичне навантаження або ваші думки розбігаються – найчастіше причина усіх цих дій знаходиться на поверхні. Погляньте на конфліктну ситуацію у ширшому контексті. Задайте собі запитання: чи вплинули події в особистому житті на сприйняття вами цього конфлікту? Чи вплинула попередня співпраця з цією людиною на ставлення до неї? Чи перебуваєте ви у своєму не найкращому фізичному, психічному, духовному стані або ж ви зголодніли, втомилися чи перенервували? Визначте ті зовнішні фактори, які не мають нічого спільного ні з вашим партнером, ні з конфліктом.

Зрозумійте, чому це вас роздратувало

Ваші емоційні реакції на ситуацію відображають виключно ваш внутрішній світ, а не опонента. Коли людина реагує у негативному ключі на щось, це говорить про її власний біль, страх або незахищеність. Наприклад, коли ви впевнені у своїй команді, відчуваєте впевненість в успіху проектів, над якими працюєте, то у випадку, якщо хтось буде відволікатися або намагатися робити декілька справ паралельно, вас це може непокоїти, але аж ніяк не вивести з себе. У таких ситуаціях ви просто поспілкуєтеся з людиною, обговорите ті моменти, які не влаштовують вас обох, та запропонуєте шляхи вирішення проблеми, яка склалась.

Але у випадку, якщо ви не впевнені у якості виконаної роботи, вважаєте, що колеги про вас погано думають та ви не маєте впевненості в ефективності своєї команди, одна маленька помилка може відправити у «нокаут». І замість того, щоб спокійно працювати зі своїм оточенням, ви можете зупинити роботу та сховатися за їхніми спинами, найголовніше у цій ситуації – це визначити, яка серйозна проблема або страх змушують вас реагувати так критично.

Намагайтеся зрозуміти природу ваших страхів

Єдиний дієвий спосіб перебувати у гармонії з собою та  позбутися страхів і гніву полягає у визначенні цих самих страхів. Якщо ви, наприклад, незадоволені роботою свого колеги, то перше, що необхідно зробити – відступити назад і оцінити свою роботу. Критикуючи роботу інших, ми не помічаємо, що нам самим не завжди вдається виконувати доручені справи на всі 100%. Тому, якщо сконцентрувати свою увагу на собі й виконанні безпосередньо тих справ, які необхідно зробити, а не спостерігати у цей час за виконанням роботи колегами, ви маєте змогу стати ефективнішими та з користю використовувати свій час. Необхідно також усвідомити, що поведінка колеги не матиме наслідків всесвітнього масштабу. Навіть якщо ви зосереджуєтеся на професійних результатах, вони не відіграють вирішальну роль у вашому особистому житті.

Спілкуйтеся з іншими з легкістю та співчуттям

Якщо ви зрозуміли природу ваших страхів, необхідно переходити до вирішення проблем, які з ними пов’язані. Якщо ви хочете досягти повного вирішення конфлікту, варто зосередитись на співчутті під час розмови. Можливо, ви забажаєте розповісти, який стрес ця людина завдала та як сильно вас розчарувала. Але, на жаль, це навряд чи допоможе вам порозумітися, а скоріш змусить їх зайняти оборонну позицію. Замість цього краще прояснити ситуацію з вашого боку та описати зміни, яких ви очікуєте. Фразу «Ви мене так розчарували, що я хочу плюнути у вас!» краще замінити «Через затримку звіту мені довелося працювати до першої години ночі. Я був змушений пропустити футбольний матч свого сина, щоб встигнути відправити інформацію клієнту до дедлайну». А далі вже слід переходити до пошуку варіантів виходу з ситуації, що склалася. Тут можна сказати наступне: «Ми – команда, і я хочу, щоб ми працювали разом. Чи не могли б ви пояснити, що сталося, щоб у подальшому ми уникали таких ситуацій та могли ефективно працювати разом?»

Якщо ви виконаєте наведені вище кроки, то з вірогідністю у 100% зможете позбутися негативного емоційного заряду від людини, чия поведінка та виконання справ вас дратують.

За матеріалами Harvard Business Review