Завантажуй українське: шість легальних онлайн-кінотеатрів
Як розвиваються вітчизняні конкуренти Netflix

Відключення аналогового телебачення в Україні може стати ще одним стимулом для розвитку вітчизняних легальних відеосервісів. Поки ж вони програють перегони за споживача піратським ресурсам. За даними Similarweb, найбільший «білий» онлайн-кінотеатр Megogo в серпні 2018 року відвідали 6,4 млн разів з України. Популярність нелегальних сайтів зараз набагато вища: за той же період Gidonline набрав 23,3 млн відвідувань з нашої країни, Kinokrad – 15,9 млн, Baskino – 11,3 млн.
Наше видання продовжує рубрику «Завантажуй українське». Раніше ми писали про застосунки для освіти і подорожей, програми для водіїв і батьків, сервіси, що сприяють зміцненню здоров'я. Тепер Mind попросив керівників онлайн-кінотеатрів розповісти, чим їхні дітища відрізняються від колег по ринку, і які зміни могли б призвести до зростання доходів легальних відеосервісів.
Megogo.net

Рік запуску: 2011
Власники: Степан Черновецький (непідтверджена інформація, за даними ЗМІ), Володимир Боровик.
Кількість завантажень застосунку на GooglePlay і AppStore: понад 16,5 млн.
Вартість: безкоштовно – з переглядом реклами, передплата – від 47 грн до 197 грн на місяць, поштучна купівля фільмів – від 19 грн.
Завантажити через Google Play
Завантажити через App Store
Заснований українцями сервіс працює на території понад 15 країн. У компанії стверджують, що щомісячна аудиторія досягає 50 млн унікальних користувачів. У бібліотеці – близько 80 000 художніх і документальних фільмів, мультфільмів, серіалів, шоу, тощо. А в «портфелі» – укладені контракти з FOX, Universal, SONY, WaltDisney, MGM, Miramax, Warner Brothers, Paramount Pictures, BBC, Euronews, Discovery Communications, Viacom. Для глядачів з України доступні 183 ТВ-каналу. Наприкінці 2017 року на платформі з'явилися покази прямих трансляцій футбольних чемпіонатів Німеччини, Франції, Італії, а з літа 2018 – іспанської La Liga.
У Megogo запевняють, що каталог контенту постійно оновлюється. «Щодня з'являється щось нове – фільми, серіали або шоу. Укладаються нові контракти, регулярно з'являються новинки-кінохіти в розділі «Прем'єри», – розповідає директор зі стратегії та маркетингу Megogo Іван Шестаков.
У загальному обсязі доходів поки лідирує рекламна модель монетизації. Також сервіс заробляє на підписці, поштучній покупці фільмів, брендингу, спецпроектах та іншому рекламному інвентарі.
За словами Шестакова, у Megogo немає окремих пакетів телеканалів, як у більшості ОТТ-сервісів, і фільмів, як, наприклад, у Netflix. «Ми схрестили ці два продукти і тепер розбудовуємо призначені для користувача звички. Частина наших активних користувачів вже не звертають уваги, дивляться вони телеканал або серіал серію за серією – вони покладаються на наші рекомендації. Це було б неможливо, якби ми були такими ж, як інші – працювали б тільки за передплатою або показували б тільки телеканали. Технічно і логічно ми складніші, ніж будь-який інший з відомих нам відеосервісів. А ось для користувача ми щосили намагаємося бути якомога простішими, зрозумілішими і універсальнішими», – вважає спікер.
Стимули для зростання доходів. «Усе просто – для нашого сегмента єдино важливою умовою економічного процвітання є добросовісна конкуренція. Чим більше сильних гравців буде конкурувати між собою, тим краще продукт і тим більше ресурсів виділяється на навчання користувачів, на створення звичок споживання і очікувань високої якості сервісу. В результаті у всього ринку є стимул рости», – зазначає Іван Шестаков.
На його думку, добросовісна конкуренція призведе до суттєвого зростання доходів виробників контенту. «Коли ніхто з учасників ринку не буде намагатися надурити іншого, перехитрити партнера і державу, в якій працюють, тоді всі почнуть заробляти. Дуже радий, що всім нам вдалося врятувати українське ТБ від неминучої стагнації. Низка дій з боку легальних гравців вже призвела до того, що в українських телеканалів з'явилося майбутнє. А могло б бути інакше. Ми б стали такою собі Білоруссю, де за фактом відсутні місцеві канали, а основне споживання контенту – закордонне (домінують російські виробники). В Україні надії на цивілізований і збалансований ринок все ж є. Завдяки тому, що всі ми виробили правила гри і погодилися з ними», – вважає спікер.
Іван Шестаков каже, що схожий шлях належить пройти і з фільмовим контентом. «У цій ніші завжди було складніше, тому що гравців більше, а великих дуже мало. Тому прийняти єдині правила гри дуже складно. Як наслідок – процвітає піратство, а виробники кіно не можуть заробити в українському прокаті і тому не можуть собі дозволити знімати дорогі фільми», – підкреслює він.
Divan.tv

Рік запуску: 2011
Засновник: Андрій Колодюк.
Кількість завантажень застосунку на GooglePlay, AppStore, Android TV: понад 2 млн.
Вартість: передплата – від 49 грн до 299 грн на місяць, безкоштовно – 29 ТВ-каналів і радіо.
Завантажити через Google Play
Завантажити через App Store
«Дітище» Андрія Колодюка працює в Україні, США, Канаді, Ізраїлі, Німеччині, Італії, Іспанії, Польщі, Росії. У серпні 2018 року платформу відвідали близько 500 000 разів 350 000 унікальних користувачів з нашої країни.
В онлайн-кінотеатрі демонструється близько 50 000 фільмів на рік у HD-якості. Глядачам доступні 160 інтерактивних телеканалів. А в розділі «Радіо» зібрані популярні радіостанції.
За словами директора Divan.tv Аркадія Канюки, найпопулярніший у їхніх користувачів – передплатний пакет на 103 канали за 49 грн на місяць. «На платформі доступна можливість дивитися вже минулі передачі в ТВ-архіві за 14 днів, ставити на паузу, перемотувати рекламу тощо», – розповідає спікер.
Стимули для зростання доходів. «До тих пір, поки провідні медіагрупи не припинять практику викладати весь свій контент абсолютно безкоштовно в Youtube і у себе на сайті, розвиток масового легального ринку PayTV фізично неможливий», – вважає Аркадій Канюка.
OLL.TV

Рік запуску: 2012
Власники: Digital Screens, що входить у холдинг «Медіа Група Україна» Ріната Ахметова.
Кількість завантажень застосунку на GooglePlay і AppStore: понад 500 000.
Вартість: перші 7 днів безкоштовно, передплата – від 29 до 99 грн на місяць.
Завантажити через Google Play
Завантажити через App Store
Основна аудиторія платформи – з України (90%). На другому і третьому місцях жителі РФ (4,4%) і Казахстану (1,2%). За даними Similarweb, у серпні 2018 року ресурс відвідали 819 730 разів з України.
У відеотеці сервісу 15 000 фільмів, серіалів HBO. На платформі зібрані понад 170 телеканалів. Є кліпи і онлайн-радіо. OLL.TV транслює Лігу чемпіонів, Лігу Європи, Лігу Націй, чемпіонати і кубки Англії, Італії та України. «Крім трансляцій, у розділі «Футбол» уболівальникам доступні кращі моменти і огляди матчів, склади гравців, турнірні таблиці та інша статистика», – розповідають у прес-службі компанії.
У компанії також запевняють, що контент часто оновлюється. «Сервіс надає можливість українським глядачам одночасно з усім світом насолоджуватися прем'єрами найкращих серіалів планети. У розділі «Преміум» можна подивитися кінопрем'єри відразу після показу в кінотеатрах», – відзначають у прес-службі. До функціоналу сервісу включені автоматичний запис ТВ-каналів за 7 днів, батьківський контроль, пауза прямого ефіру, система особистих рекомендацій.
Платформа монетизуються за рахунок періодичної передплати і поштучного продажу контенту. Є 10 тематичних пакетів. Найближчим часом компанія має намір запустити три тарифні плани, скомпоновані з різних тематичних пакетів.
Стимули для зростання доходів. «Головний двигун зростання виручки – боротьба з піратством. Лише невелика частина свідомих громадян розуміє важливість оплати за якісний легальний контент. При цьому багато хто не усвідомлює, що так чи інакше вони все одно платять піратським ресурсам своїм переглядом численної реклами», – вважають у прес-службі.
GoTV

Час запуску: січень 2018
Власники: «Київстар».
Кількість завантажень застосунку на GooglePlay і AppStore: більше 400 000.
Вартість: безкоштовно – «пробний» період, абонплата 2 грн і 6 грн на день.
Завантажити через Google Play
Завантажити через App Store
«Київстар» запустив цю платформу перед стартом 4G. Поки в бібліотеці близько 10 000 фільмів, шоу, серіалів. «Каталог постійно оновлюється», – запевняють у компанії. Також абоненти отримують доступ до ТБ-каналів: 50, 100 або 170-ти, в залежності від придбаного пакета.
Менеджер з розвитку продуктів «Київстар» Олексій Абдрушевич вважає: фішкою сервісу стало те, що компанія першою на ринку запропонувала щоденну абонплату. «Це дуже лояльно по відношенню до користувача. У більшості таких пропозицій колеги по ринку беруть щомісячну плату. А наші клієнти можуть у будь-який час відключити послугу – і гроші не стягуватимуться. При цьому плата знімається з мобільного рахунку абонента, що також дуже зручно», – розповідає спікер.
Стимули для зростання доходів. «Прогресу ринку легальних відеосервісів може допомогти боротьба з піратськими послугами, кодування популярних каналів на супутниковому ТБ, зменшення кількості каналів у Т2, відключення аналогового телебачення. Але головне – поліпшення добробуту клієнтів, що дозволить їм більше звертати увагу на легальні, якісні послуги провайдерів, які працюють у правовому полі», – зазначає Олексій Абдрушевич.
Vodafone TV

Рік запуску: 2015
Власник: «Vodafone Україна»
Кількість завантажень застосунку на GooglePlay і AppStore: майже 1 млн
Вартість: абонплата від 8 до 15 грн на тиждень
Завантажити через Google Play
Завантажити через App Store
На платформі зібрані 143 зарубіжних і українських телеканали (26 з них у форматі HD), 6 тематичних кінозалів, понад 3 000 фільмів, серіалів і програм. Є прямі трансляції футбольних турнірів і чемпіонатів.
«Зручність перегляду забезпечують інтерактивні функції управління телебаченням: автоматичний ТВ-запис на 7 днів, пауза прямого ефіру, батьківський контроль, вибране, ТВ-програма, підключення різних звукових доріжок і субтитрів, тощо», – розповідає керівник департаменту розвитку та управління продуктами «Vodafone Україна» Євген Донде.
Стимули для зростання доходів. «Збільшення виручки легальних українських відеосервісів безпосередньо залежить від успіхів у боротьбі з піратством і наявності альтернативи – легального якісного контенту. У цьому напрямку ми працюємо», – каже Донде.
TV Plus +

Рік запуску: 2017
Власник: lifecell
Кількість завантажень застосунку на GooglePlay і AppStore: понад 50 000.
Вартість: перші 10 днів безкоштовно, передплата – від 15 грн на тиждень.
Завантажити через Google Play
Завантажити через App Store
Сервіс пропонує 150 телеканалів (з них 30 у HD-форматі) і тисячі фільмів, мультфільмів, серіалів. У функціонал застосунку включені пауза і перемотування в режимі прямого ефіру, оповіщення про нові випуски серіалів і шоу, режим батьківського контролю.
«Нішеві і англомовні телеканали, контент для дітей, у тому числі, англомовний – це ті переваги, які доступні кожному користувачеві, у якого є смартфон. Як диджитал-оператор ми надаємо можливість носити телевізор в кишені та дивитися його там, де це зручно», – відзначають у прес-службі компанії.
Для абонентів lifecell трафік не тарифікується, а для користувачів тарифного плану «Бомба» передплата на сервіс включена в пакет.
Стимули для зростання доходів. У lifecell солідарні з колегами по ринку і вважають, що його процвітанню може допомогти контроль за нелегальним контентом і видалення піратських ресурсів.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].