«Зроблено в Україні»: що ці слова означають для покупця

«Зроблено в Україні»: що ці слова означають для покупця

І чи легко вітчизняним товарам конкурувати із закордонним мас-маркетом

Цей матеріал також доступний російською
«Зроблено в Україні»: що ці слова означають для покупця
Фото: pixabay

Український ринок наповнений товарами, виробленими в різних країнах. Чимало з того, що лежить на полицях місцевих магазинів, було створено в Туреччині та Китаї, Білорусі, ЄС і США. Традиція віддавати перевагу закордонному існує довгі роки. Але чи залишилася вона такою масовою, як була 5-10 років тому? Українські бізнес-леді під час Retail & Development Business Summit 2018 розповіли, як споживачі в Україні ставляться до вітчизняних товарів у магазинах, хто їх купує і чому.

«Зроблено в Україні»: що ці слова означають для покупця

Українське чи закордонне? Автор і засновник проекту «Всі.Свої» Анна Луковкіна розповіла, що ще кілька років тому український бренд був дивиною, проте сьогодні їхня кількість істотно зросла і продовжує збільшуватися.
«Коли ми починали, на ринку було представлено не більше 70 якісних українських брендів. З тих пір їхня кількість зросла: сьогодні ми працюємо з 1500 брендами», – поділилася вона.

Проект «Всі.Свої» починався з одягу, взуття та аксесуарів, пізніше до них додалися текстиль, декор, меблі, дитячі товари і кераміка. Кожного разу на участь у тематичних маркетах платформи надходить понад 1000 заявок від українських виробників.

Співвласник мережі VOVK Тетяна Семенченко впевнена, що українські товари нічим не поступаються закордонним, хоча багато українців і продовжують віддавати перевагу іноземним виробникам. Щоразу спостерігаючи в торговому центрі натовпи людей з пакетами західних брендів, стає дуже прикро, зізнається вона.

Чи змінилося ставлення? Підприємці зазначають, що незважаючи на повальне захоплення зарубіжними товарами, в українських брендів також є своя вірна аудиторія. Наприклад, на маркети «Всі Свої» кожен раз приходить близько 30 000 відвідувачів. При цьому багато хто з них точно знає, за чим іде.

Інтерес до місцевого виробництва зріс. З моди на українське і бажання підтримати вітчизняного виробника він став чимось більшим. Однак сьогодні напису «зроблено в Україні» на етикетці замало для рішення про покупку, як це було два-три роки тому – основну роль відіграє якість товару.

«Зараз люди більш усвідомлено ставляться до того, що купують. Порівнюють речі, звертають увагу на якість», – зазначила Ганна Луковкіна.

При цьому українська дизайнерська річ не обов'язково коштуватиме значно дорожче закордонного мас-маркету, що стає приємним бонусом.

Що відбувається сьогодні? Українські бренди не отримують поблажок від покупців, і це має позитивні наслідки. Для того, щоб місцевому товару віддали перевагу замість всесвітньо відомої торгової марки, виробникам необхідно утримувати «планку» на висоті. Звичайний виробничий брак може вилитися в гнівні пости в соцмережах – і бренд незмінно зазнає репутаційних втрат.

Іноді занадто критичне ставлення до зробленого в Україні може відображатися на репутації дійсно якісних місцевих товарів, отже і з критицизмом не варто перебільшувати, зазначали учасники Retail & Development Business Summit 2018.  «Дуже хочеться, щоб українці пишалися своїм, так само, як своїм пишаються італійці», – резюмувала співвласник мережі VOVK.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті