«Зроблено в Україні»: що ці слова означають для покупця
І чи легко вітчизняним товарам конкурувати із закордонним мас-маркетом

Український ринок наповнений товарами, виробленими в різних країнах. Чимало з того, що лежить на полицях місцевих магазинів, було створено в Туреччині та Китаї, Білорусі, ЄС і США. Традиція віддавати перевагу закордонному існує довгі роки. Але чи залишилася вона такою масовою, як була 5-10 років тому? Українські бізнес-леді під час Retail & Development Business Summit 2018 розповіли, як споживачі в Україні ставляться до вітчизняних товарів у магазинах, хто їх купує і чому.

Українське чи закордонне? Автор і засновник проекту «Всі.Свої» Анна Луковкіна розповіла, що ще кілька років тому український бренд був дивиною, проте сьогодні їхня кількість істотно зросла і продовжує збільшуватися.
«Коли ми починали, на ринку було представлено не більше 70 якісних українських брендів. З тих пір їхня кількість зросла: сьогодні ми працюємо з 1500 брендами», – поділилася вона.
Проект «Всі.Свої» починався з одягу, взуття та аксесуарів, пізніше до них додалися текстиль, декор, меблі, дитячі товари і кераміка. Кожного разу на участь у тематичних маркетах платформи надходить понад 1000 заявок від українських виробників.
Співвласник мережі VOVK Тетяна Семенченко впевнена, що українські товари нічим не поступаються закордонним, хоча багато українців і продовжують віддавати перевагу іноземним виробникам. Щоразу спостерігаючи в торговому центрі натовпи людей з пакетами західних брендів, стає дуже прикро, зізнається вона.
Чи змінилося ставлення? Підприємці зазначають, що незважаючи на повальне захоплення зарубіжними товарами, в українських брендів також є своя вірна аудиторія. Наприклад, на маркети «Всі Свої» кожен раз приходить близько 30 000 відвідувачів. При цьому багато хто з них точно знає, за чим іде.
Інтерес до місцевого виробництва зріс. З моди на українське і бажання підтримати вітчизняного виробника він став чимось більшим. Однак сьогодні напису «зроблено в Україні» на етикетці замало для рішення про покупку, як це було два-три роки тому – основну роль відіграє якість товару.
«Зараз люди більш усвідомлено ставляться до того, що купують. Порівнюють речі, звертають увагу на якість», – зазначила Ганна Луковкіна.
При цьому українська дизайнерська річ не обов'язково коштуватиме значно дорожче закордонного мас-маркету, що стає приємним бонусом.
Що відбувається сьогодні? Українські бренди не отримують поблажок від покупців, і це має позитивні наслідки. Для того, щоб місцевому товару віддали перевагу замість всесвітньо відомої торгової марки, виробникам необхідно утримувати «планку» на висоті. Звичайний виробничий брак може вилитися в гнівні пости в соцмережах – і бренд незмінно зазнає репутаційних втрат.
Іноді занадто критичне ставлення до зробленого в Україні може відображатися на репутації дійсно якісних місцевих товарів, отже і з критицизмом не варто перебільшувати, зазначали учасники Retail & Development Business Summit 2018. «Дуже хочеться, щоб українці пишалися своїм, так само, як своїм пишаються італійці», – резюмувала співвласник мережі VOVK.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].