Картинки за $12 млрд: чому Pinterest оцінили так дорого

Картинки за $12 млрд: чому Pinterest оцінили так дорого

З чим сервіс готується вийти на біржу

Этот текст также доступен на русском
Картинки за $12 млрд: чому Pinterest оцінили так дорого
Фото: Pinterest Business

У лютому 2019 року сервіс Pinterest подав заявку на IPO. Компанія планує вийти на біржу вже цьогоріч, продавши акцій на $1,5 млрд при оцінці в $12 млрд. У самому Pinterest цю інформацію не коментують, але аналітики впевнені: сервіс далі не зволікатиме. Останній раунд інвестицій Pinterest залучав іще в 2017 році, і зараз його фінансові показники зростають. Як компанії, що була просто місцем пошуку картинок, вдалося домогтися такої успішності?

Що таке Pinterest? Pinterest – фотосервіс з елементами соціальної мережі, запущений у 2009 році. Він дозволяє користувачам завантажувати свої зображення (вони називаються піни) в онлайн, переглядати і взаємодіяти з зображеннями інших користувачів (додавати в свої колекції), ділитися ними. Наочний приклад: вам потрібно підібрати декорацію для свята. Пишете в Pinterest «дитячий день народження» – і бачите тисячі картинок за запитом. Ті, що сподобалися, зберігаєте в свою онлайн-колекцію і потім можете переглядати в потрібний момент з будь-якого пристрою або відправити рідним.

Засновник Pinterest – американець Бен Зільберман. Великого досвіду в створенні інтернет-сервісів він не мав: у 2006-му потрапив до рекламного відділу Google, хоча пізніше сам зізнавався, що компанія «насилу взяла його на роботу». У підсумку саме це стало причиною для старанної роботи над Pinterest у майбутньому – хлопець боявся, що назад у Google його вже не візьмуть.

Перші три роки компанія розвивалася в закритому режимі. Почавши роботу в 2009-му, beta-версію сайту запустила лише в 2010-му, а додаток для iPhone – у 2011-му. Кількість користувачів зростала повільно. Перших людей Зільберман запрошував особисто, відправляючи їм посилання на Pinterest. Після виходу програми для iPhone і відкриття загального доступу всім бажаючим почалося стрімке зростання: Pinterest швидко потрапив до топ-10 найбільших соціальних сервісів світу. У результаті до початку 2012 року чисельність користувачів складала вже 11 млн людей, а в 2018-му – 250 млн.

За цим показником сервіс відчутно поступається Facebook чи Instagram, але експерти радять порівнювати Pinterest не з соцмережами, а з компаніями на кшталт Google і Amazon. По-перше, він більш популярний саме як сервіс пошуку картинок (конкурент Google), по-друге, на ньому можна ще й купувати (конкурент Amazon).

Які інвестиції залучалися? Для свого розвитку сервіс Pinterest активно залучав сторонні кошти, отримавши $500 000 від ангелів вже у 2010-му. А роком пізніше проект отримав сукупно $37 млн ​​(два раунди на $10 млн і $27 млн), і його оцінка склала $200 млн. У 2012-му, отримавши $100 млн від японської компанії Rakuten (власник месенджера Viber), капіталізація сервісу зросла до $1,5 млрд. У наступні кілька років Pinterest залучив іще кілька сотень мільйонів доларів, а його оцінка склала $5 млрд у 2015 році.

Дві наступні найбільші для компанії інвестиції дозволили їй подвоїти капіталізацію. У 2015 році від низки великих фондів Pinterest отримала $367 млн ​​з оцінкою в $11 млрд. Слідом, уже в 2016-му – ще $150 млн при оцінці в $12,3 млрд. З цією ж капіталізацією компанія виходитиме на IPO. Щоправда, є інформація, що вихід на біржу пройде при оцінці в $13–15 млрд.

Весь залучений капітал сервіс вкладав у свій розвиток. Якщо в 2009 році команда Зільбермана з декількох програмістів містилася в маленькому офісі, то зараз Pinterest налічує 800 співробітників. Для посилення технологій пошуку картинок і роботи сервісу в цілому за останні шість років їм було поглинуто 16 різних стартапів і компаній, що коштувало Pinterest мільйони доларів.

На чому заробляє Pinterest? Сервіс не просто заробляє гроші – він заробляє їх доволі багато. У 2015-му виручка сервісу склала $169 млн. У 2017 році цей показник зріс до $500 млн. Підсумків 2018-го ще немає, але згідно з даними різних джерел, буде озвучено цифру від $700 млн до $1 млрд.

Основне джерело заробітку – користувачі, що рекламують на майданчику свої товари або послуги. Бізнес може купувати «рекламні піни» – фактично, зображення, які просувають бренд/послугу, а також створювати свої бізнес-сторінки. До того ж кілька років тому Pinterest додав кнопку «Buy It», яка дозволяє замовити річ, зображену на картинці.

Для прикладу візьмемо ситуацію, описану вище: користувач шукає декорації для дитячого свята і бачить, що на частині речей є кнопка «Buy It». Натиснувши, він може купити потрібне відразу, без додаткового пошуку. А рекламодавці, щоб за запитом «Дитячий день народження» було показано саме їхні товари, купують ті самі «рекламні піни» і таким чином підвищують їх у видачі.

Бізнес використовує Pinterest з декількох причин. По-перше, 80% аудиторії – жінки, які імпульсивніше ставляться до покупок і часто використовують ту саму кнопку «Buy It». По-друге, цільова аудиторія проводить у Pinterest більше часу, ніж в інших соцмережах – у сервісу немає негативного сприйняття. Його часто сприймають як джерело красивих картинок і натхнення, а тому охоче взаємодіють зі сторінками брендів. По-третє, дохід з одного користувача вдвічі вищий, ніж у Facebook. За деякими даними, чи не кожен другий клієнт сервісу так чи інакше робив покупку в Pinterest.

Але є у сервісу і мінуси – перш за все, це географічна обмеженість. Половина підписників Pinterest знаходиться в США, а закордонна аудиторія зростає повільно, і компанія поки докладає не надто багато зусиль для її розширення. Свого часу з тією ж проблемою зіткнулися Twitter і Snapchat, для яких Сполучені Штати – основна локація. Щоправда, поки виручка щороку зростає, інвестори не звертають увагу на подібні складнощі.

«Сервіс, про який усі забули». Цікаво, що у 2015–2016 роках багато хто говорив про незрозумілу долю Pinterest. Сервіс залучив великі інвестиції, але через слабке зростання аудиторії сильно відставав від тих же Instagram і Facebook. Втім, як писав Bloomberg, «стартап, про який усі забули, повертається». В один момент виручка Pinterest почала активно збільшуватися, серія поглинань призвела до поліпшення фінансових показників, а завдяки новим інвестиціям оцінка перетнула $10-мільярдну позначку.

У найближчому майбутньому вибухового зростання від Pinterest ніхто не очікує, але якщо сервіс проведе IPO навіть з мінімальною оцінкою в $12 млрд – це стане одним з найбільших виходів технологічної компанії на біржу в 2019 році.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло