Людина тижня: як Кайлі Дженнер заробила мільярд доларів на селфі
І в 21 рік стала наймолодшою власницею мільярдних статків, зароблених самостійно

5 березня американське видання Forbes представило свій щорічний рейтинг найбагатших людей світу. До списку вперше потрапила Кайлі Дженнер. 21-річна американка, молодша сестра моделі й актриси Кім Кардашьян, стала наймолодшим селфмейд-мільярдером, обігнавши Марка Цукерберга: його статки сягнули мільярдної позначки, коли підприємцю було 23 роки. Історії успіху двох цих людей у чомусь перегукуються – досягти небувалого прибутку обом допомогли соцмережі. Mind вивчив, на чому вдалося «злетіти» Кайлі Дженнер і чи довго вона зможе протриматися на цій висоті.
Хто така Кайлі Дженнер? Біографію юної мільярдерки складно назвати «типовою»: вона народилася в уже заможній родині: її мати була підприємцем, батько – олімпійським чемпіоном. Ще в 10 років Кайлі почала зніматися в реаліті-шоу «Сімейство Кардашьян» разом зі своєю сім'єю, а також сестрами Кендалл Дженнер і Кім Кардашьян, які в майбутньому стали неймовірно успішними. Саме шоу стало тим мостом, що дозволив Кайлі перейти від статусу «дочки багатих батьків» до амплуа «суперзірки».
Телевізійна популярність переросла в кар'єру моделі: Кайлі стала обличчям декількох брендів, випускала разом із сестрою Кендалл колекції одягу та аксесуарів. А разом з цим активно використовувала соціальні мережі, нарощуючи базу своїх прихильників. У результаті, будучи підлітком, вона вже заробляла мільйони доларів.
Не останню роль в цьому грали її відомі близькі. Так, Кендалл Дженнер стала успішною моделлю, представляючи кілька брендів, а американський Vogue навіть випустив обкладинку, де написав «Покоління K», апелюючи до мільйонів людей по всьому світу, які стежили за дівчиною. А Кім Кардашьян, вийшовши заміж за Каньє Уеста, найвідомішого репера, і взагалі перетворилася на одну з найбільш впізнаваних знаменитостей. Що вже говорити про батька Кайлі, який змінив стать і публічно розповів про це на весь світ.
До слова, саме родина стала причиною, з якої багато хто не згоден з твердженням Forbes: Кайлі не є селфмейд-підприємцем, вважають критики. Той же Марк Цукерберг вийшов з простої сім'ї, тоді як Кайлі жила в оточенні популярних персон. Втім, свої статки Кайлі Дженнер заробила не на іменитих родичах, а на своєму умінні «робити гроші з повітря». У буквальному сенсі цього слова.
Kylie Cosmetics – джерело мільярда. Юна Кайлі довгий час, за її словами, не зовсім розуміла, чим би хотіла займатися – на відміну від сестри Кендалл, яка присвятила себе модельній кар'єрі. Все відбулося практично випадково: їй почали докоряти її «непрезентабельною» зовнішністю. Дівчина соромилася своїх маленьких губ і спочатку просто «збільшувала» їх за рахунок ширшого обведення контурним олівцем, а потім і взагалі вдалася до послуг косметологів.
Скандал навколо губ Кайлі призвів до того, що наприкінці 2015 року вона випустила набори косметики для губ, вклавши у цю справу $250 000. Перша партія склала 15 000 одиниць, її продали за кілька хвилин за ціною $29 за набір. У рекламу дівчина не вклала ані цента – допомогла популярність Кайлі в соціальних мережах. Вона написала про свій продукт в Instagram, де сьогодні у неї налічується 128 млн підписників (Кайлі Дженнер – одна з найпопулярніших блогерш у цій соцмережі), і шанувальники буквально змели товар з полиць.
Побачивши у своїй ідеї неабиякий комерційний потенціал, Кайлі у 2016 році разом з матір'ю, Кріс Дженнер, запустила бренд Kylie Cosmetics. Нова партія склала вже 500 000 одиниць. Як і раніше, в рекламу ніхто нічого не вкладав, сама дівчина та її соціальні мережі стали найкращим майданчиком для популяризації товарів. І це спрацювало.
Kylie Cosmetics – найкращий приклад того, як активна робота з соцмережами допомагає створити успішний бренд. До кінця 2016 року фірма продала товарів на $307 млн, у 2017-му – вже на $330 млн. Згідно з останніми даними, виручка за 2018-й склала $360 млн. Чистий прибуток компанії за цей час становить близько $240 млн.
Forbes оцінює Kylie Cosmetics у три річних виручки, додаючи невеликий дисконт – всього близько $900 млн. Усі 100% компанії належать Кайлі Дженнер, 10% від прибутку вона віддає матері за допомогу в фінансовому обліку і організації всіх процесів. Додавши до бізнесу ще й іншу (найчастіше – рекламну) діяльність, Forbes оцінив статки дівчини в $1 млрд. Роком раніше вона вже потрапила на передовицю видання з оцінкою в $900 млн. Зараз вона багатша за всіх своїх рідних, обійшовши навіть «зіркову сестру» Кім Кардашьян.
У чому секрет успіху? Бізнес Kylie Cosmetics тримається на кількох важливих чинниках. По-перше, реклама. Компанії не потрібно витрачати мільйони доларів на промо своїх продуктів. Соціальні мережі стали найкращим рекламним майданчиком Кайлі. Кілька разів на день вона просто розповідає в Instagram Stories про новинки, час від часу виставляє фото в стрічці Instagram і Facebook, як мінімум один раз на день з'являється в Snapchat. Усе це дозволяє їй постійно комунікувати з багатомільйонною аудиторією. Безкоштовно.
По-друге, весь її бізнес тримається на підрядниках. Медіа полюбляють писати, що у Kylie Cosmetics лише сім штатних співробітників, ще п'ять – зайняті частково. Насправді над тим, щоб Kylie Cosmetics було що продавати, працює не менше 500 осіб. Усі вони – співробітники підрядників компанії Кайлі. Так, наприклад, Seed Beauty бере на себе виробництво косметики, упаковку і логістику. За інтернет-продажі відповідає Shopify. Всім, цим виробничим ланцюжком керує мати Кайлі. Подібна оптимізація дозволяє заощадити як час, так і сили – юній власниці не потрібно керувати величезною компанією, це роблять інші люди. Але в цьому причаїлася й головна небезпека.
Що може загрожувати «красивому бізнесу» юної американки? Як вказують експерти, весь бізнес Kylie Cosmetics тримається на популярності Кайлі Дженнер. І як тільки дівчина потрапить у немилість до фанатів, продажі впадуть, а доходи знизяться. Це ж може стати і «скляною стелею» для розвитку. Вже зараз видно, що бізнес компанії росте дуже низькими темпами – лише менше 10% від року до року. При цьому в 2016 році компанія продавала лише кілька одиниць товару, тоді як у 2018-му лінійка зросла до 50 найменувань (різниця в доходах – $307 млн і $360 млн). І стає очевидним, що іnstagram-зусиль однієї Кайлі вже недостатньо, щоб створити повноцінну бізнес-імперію, про яку мріє сама дівчина.
Фактично бренд Kylie Cosmetics став заручником однієї персони. І це негативно позначається на продажах. Адже на ділі у Kylie Cosmetics нічого немає, крім тих самих семи штатних співробітників, п'яти частково зайнятих осіб і аккаунтів дівчини в соцмережах. Ні офісів, ні складів, ні виробництва. Іншими словами, саме лише «повітря». Як довго вдасться його монетизувати – невідомо.
Поки що виходом із ситуації стало партнерство з мережею магазинів Ultra. За рахунок появи косметики бренду в офлайн-точках продажі дещо зросли, а географія присутності відчутно розширилася за межі США. Як зазначають самі представники Ultra, товари Kylie Cosmetics продаються за кілька годин після старту продажів, потенціал у бренду величезний.
Але як би далі не розвивався бізнес Kylie Cosmetics, пише Forbes, історія Кайлі Дженнер приголомшлива: вона стала першою людиною, що зуміла заробити мільярд доларів на селфі.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: editor@mind.ua.