«Велика трійка» в цифрах: як мобільні оператори збільшують оборот і пірнають у збитки

«Велика трійка» в цифрах: як мобільні оператори збільшують оборот і пірнають у збитки

У кого з гравців найбільша маржа і найменший середній чек

Этот текст также доступен на русском
«Велика трійка» в цифрах: як мобільні оператори збільшують оборот і пірнають у збитки
Фото: pixabay

Нещодавно три мобільних оператора оголосили фінансові та операційні результати за I квартал 2020 року. Mind порівняв ключові показники «великої трійки».

Виручка

Найбільший дохід у I кварталі передбачувано отримав найбільший оператор країни – «Київстар». А за динамікою зростання цього показника в лідери вирвався «Vodafone Україна».

Операційний дохід від мобільного зв'язку у «Київстар» зріс до 5,53 млрд грн або на 16,1% порівняно з I кварталом 2019 року. «Більше половини цієї суми склали доходи від послуг мобільного інтернету: зростання на 22,4% в порівнянні з I кварталом 2019», – уточнюють у прес-службі «синього» оператора.

Виручка «Vodafone Україна» в січні-березні 2020 року досягла 4,39 млрд грн – на 28% більше, ніж за аналогічний період минулого року. «Vodafone демонструє найвищу на ринку динаміку збільшення доходу, пов'язану зі зростанням споживання дата-послуг і збільшенням доходів від торговельної діяльності власної роздрібної мережі», – пояснюють у компанії.

У lifecell дохід підвищився на 11,6%, до 1,58 млрд грн. «Збільшення обумовлено зростанням прибутку від зростаючого споживання послуг мобільного інтернету», – вважають в компанії.

Чистий прибуток/збиток

Віднедавна «Київстар» припинив розголошувати цей показник у публічній звітності. Не уточнили його в компанії і за запитом Mind.

«Vodafone Україна» вперше за останні кілька років закінчив з квартальним чистим збитком у 744 млн грн. «Це пов'язано з курсовою різницею при переоцінці євробондів обсягом $500 млн, випущених компанією в лютому 2020 року – девальвація гривні на кінець кварталу порівняно з курсом на дату отримання позики склала 15%», – пояснили в прес-службі оператора.

А чистий збиток lifecell скоротився до 150,9 млн грн або на 43,5% в порівнянні з I кварталом 2019 року.

EBITDA/OIBDA

«Київстар» і lifecell розголошують лише EBITDA, а «Vodafone Україна» – OIBDA. Порівнювати ці показники некоректно. Тому просто наводимо їх.

EBITDA «Київстар» зросла на 25,3%, до 4,04 млрд грн. У lifecell вона зменшилася на 2,1%, до 798,2 млн грн.

OIBDA «Vodafone Україна» збільшилася на 30%, до 2,3 млрд грн.

Маржа EBITDA/OIBDA

Мобільний зв'язок залишається одним з найрентабельніших напрямків бізнесу в Україні. У «Київстар» маржа EBITDA зросла на 5 п.п. і склала 67,9%. lifecell закінчив I квартал з показником у 50,5% і падінням майже на 7 п.п.

Маржа OIBDA «Vodafone Україна» збільшилася до 53,3%.

Кількість абонентів

Традиційно з цього маркера в абсолютному вираженні лідирує «синій» оператор. А за динамікою зростання показника пальму першості взяв lifecell. «Активна тримісячна абонентська база в І кварталі 2020 року збільшилася на 8,7% на річній основі – до 7,5 млн абонентів. Збільшення бази вдалося досягти завдяки привабливим пропозиціям для абонентів», – йдеться в звіті «жовтого» оператора.

Його колеги, навпаки, просіли за цим показником. Абонентська база «Київстар» у I кварталі скоротилася на 300 000 – до 26 млн. «Незначне зменшення пояснюється скороченням використання абонентами декількох SIM-карт, а також демографічними змінами», – пояснюють у прес-службі «Київстар».

«Vodafone Україна» втратив близько 100 000 абонентів. «За результатами I кварталу 2020 року абонентська база компанії залишається стабільною: 19,5 млн, річні коливання склали – 0,1%, спостерігається зростання в сегменті контрактних підключень», – уточнюють у компанії.

Кількість дата-абонентів

Цей показник цікавий з двох причин. Перша: ключовим драйвером загального зростання доходів мобільні оператори називають збільшення виручки від послуг мобільного інтернету. Друга: менш публічна, але болюча для абонентів, у яких немає смартфонів. Більшості з них доводиться оплачувати в пакеті послуги інтернету, яким вони по факту не можуть користуватися (у «великої трійки» майже не залишилося тарифних планів без доступу в мережу).

У цій «номінації» за найбільшою кількістю абонентів лідирує «Київстар», а за проникненням – lifecell. У «синього» оператора вже 17 млн ​​дата-користувачів або 65,38% від усієї абонентської бази. У «червоного» – 12 млн або 61,54%. У «жовтого» – 5,01 млн, або 66,8%.

Середній дохід від абонента

Найбільший ARPU у «Київстар». Середній чек збільшився на 17,4%, до 70 грн. «Цьому сприяло ефективніше задоволення нових потреб клієнтів, зокрема, в послугах 4G», – кажуть у компанії.

На другому місці lifecell. «У I кварталі 2020 року активний тримісячний ARPU зріс на 4,2% і становив 69,5 грн. Таке збільшення обумовлено зростанням споживання швидкісного мобільного інтернету», – видають схожі свідчення в прес-службі оператора.

Найнижчий ARPU – у «Vodafone Україна» (68,9 грн).

Обсяг дата-трафіку

З кожним роком обсяг споживаного абонентами інтернет-трафіку зростає в геометричній прогресії. Найбільше його «з'їдають» абоненти lifecell. «Середньомісячний трафік у I кварталі на одного дата-юзера – 8,2 ГБ (+63% порівняно з аналогічним періодом 2019-го)», – розповідають у компанії.

На другому місці – абоненти «Київстар»: використання дата-трафіку на абонента в середньому збільшилося на 61,8% – до 4,948 ГБ на місяць.

Замикає трійку «Vodafone Україна» з показником у 4,6 ГБ.

Обсяг голосових послуг

Україна продовжує залишатися серед небагатьох країн, де абоненти дуже багато розмовляють по телефону, попри запуск 3G і 4G.

Найактивніші «базіки» виявлені в «Київстар»: у I кварталі 2020-го використання голосового зв'язку в розрахунку на одного абонента збільшилося на 3%, до 603 хвилин. У «Vodafone Україна» цей показник за рік зріс менше ніж на 1% – з 477 до 480 хвилин; у lifecell – на 15,1%, до 162,8 хвилини.

Інвестиції

Найбільший обсяг капітальних витрат зафіксований у «Київстар». У I кварталі 2020 року вони досягли 1,347 млрд грн або на 37,1% більше, ніж за аналогічний період 2019-го. «Ми суттєво збільшили інвестиції в якість зв'язку і нові технології, щоб абоненти могли повноцінно спілкуватися, перебуваючи вдома», – пояснює президент «Київстар» Олександр Комаров.

«Vodafone Україна» інвестував у мережу близько 1,2 млрд грн, включаючи вартість ліцензії в діапазоні 900 МГц (265 млн грн).

Капітальні вкладення lifecell зросли на 77,6%, до 635,3 млн грн. «У I кварталі 2020 lifecell придбав нову ліцензію вартістю 121 млн грн, збільшивши свій частотний діапазон в 900 МГц з 3,8 МГц до 5,6 МГц. Нові частоти використовуватимуться для надання послуг LTE у віддалених регіонах, на національних і міжнародних трасах. Відповідна ліцензія діятиме з 1 липня 2020 року протягом п'яти років», – уточнюють у прес-службі «жовтого» оператора.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло