Дайджест kmbs alumni: про бізнес-освіту, меценатство та інновації в сьогоднішніх реаліях
Найцікавіше на платформі у червні – липні

У рамках співпраці з Києво-Могилянською бізнес-школою та, зокрема, спільнотою її випускників Mind пропонує своїм читачам ознайомитися з найцікавішими матеріалами, що були розміщені на платформі kmbs аlumni протягом перших двох місяців літа.
Засновник компанії DELTA FOOD Роман Міщенко розповів про становлення власного бізнесу та шлях до усвідомлення його соціальної відповідальності. А також про те, як саме бізнес-освіта здатна допомогти в розвитку своєї справи. «Найголовніше, що дала мені школа, – це розширення горизонтів. Під час навчання у нас був день творчості, і тоді я думав: нащо воно потрібно? А зараз я відвідую виставки, дивлюся фільми й розумію, що мистецтво насправді розширює горизонти, тому що воно – про майбутнє. Те, що показують у фільмах, через деякий час збувається; те, що ми бачимо через абстрактне мистецтво, – теж стає реальністю», – поділився він.
Схожої думки дотримується і Олена Жильцова, випускниця та викладачка kmbs. «Управлінців змінять технології.< …> Зрозуміло, що рутинні повторювані задачі, шаблонні процеси забере на себе машина. А час, який вивільниться, людина та бізнес повинні якісно наповнити тим, чим машина займатися не може. Творчістю, створенням нових ідей, стратегуванням, орієнтуванням в умовах невизначеності, побудовою партнерських мереж... Переконана, що управлінці будуть багато вкладати в розвиток саме цих спроможностей», – переконана вона.
Цікавою може бути й добірка з п’яти історій про те, як і чому бізнес підтримує культуру та важливі соціальні проєкти. На прикладах кейсів з Києва, Дніпра, Львова, Одеси та Харкова можна побачити, як активна спільнота великих міст гуртується навколо мистецьких осередків. А почасти – і власноруч їх створює. Отже, бізнес – це не лише гонитва за прибутковістю, а й можливість інвестувати частину заробленого в те, що відрізняю людину від комп’ютера – почуття, переживання, власну культурну ідентичність.
Як зробити так, щоб державні компанії могли конкурувати у привабливості з великим бізнесом? Чи можливо поєднувати бачення та світосприйняття сучасної ділової людини з викликами роботи на державний сектор? Де знаходиться точка перетину цих двох парадигм – «бізнесової» та «державницької» – і яким чином можна досягнути власної багатогранності ? Що таке накладення різних життєвих досвідів та як може відбуватися їхня синергія у межах однієї особистості? На ці та інші питання озвучив відповіді заступник голови ФДМУ Костянтин Кошеленко.
«Цікаво, але протягом життя освітні пазли можуть скластися в якийсь мікс, неочікувано надати додаткових правильних ідей. Наприклад, енергетика – вона ж теж про системи. Власне, коли ми в kmbs малювали системи, я згадував ті схеми зворотного зв’язку, які вивчав під час навчання на електротехніці. Я не став тією людиною, яка може обслуговувати трансформатор, але ті знання про системи точно створили передумови для більш якісного сприйняття інформації в kmbs», – розповів він.
А одна з нових резиденток powered kmbs alumni platform, випускниця Києво-Могилянської бізнес-школи Марина Друцька розповіла про те, як працює Project Management Office (РМО) і яка його основна задача. А також – як після департаменту R&D координувати проєкт зі зміни бізнес-моделі всієї компанії. У її доробку – досвід роботи в таких гігантах, як Interpipe, SoftServe та Philip Morris International. Але кожна з них – це не лише «гучний» рядок у резюме, а великий прошарок досвіду та зміни власних світоглядних основ.
«До kmbs я прийшла з мінімальним розумінням, що таке український бізнес, оскільки ще студенткою прийшла в Interpipe, пропрацювала там 10 років і думала, що так працюють всі. І тут, у kmbs, зустрічаєш людей з агросектора, енергетики, ІТ, фарми, потужних лекторів тощо і в тебе поступово заповнюється лакуна: ти розумієш, що є компанії, які живуть інакше, можуть діяти в інший спосіб. І, відповідно, комплекс цих складників починає формувати дельту. Якщо до kmbs була мета відповідати вимогами компанії, у якій я працюю, то під час навчання розумієш, що твої цілі починають значно розширюватися, твої горизонти і сфери зацікавлень – ростуть і не обмежуються однією компанією. А якщо і обмежуються, то вже хотілося б претендувати на принципово іншу роль, наприклад, архітектора, який може предметніше впливати на систему», – зізнається вона.
Також протягом червня-липня до платформи powered kmbs alumni долучилися нові резиденти:
Понад 18 років очолювала функцію організаційного розвитку та управління командами (CHRO) в ритейлі, індустрії гостинності, фармацевтичному та харчовому виробництві, продуктовому ІТ та консалтингу. У 2014-2015 роках була Консультантом з питань управління персоналом при Адміністрації̈ Президента України, а нині – керівниця програми Executiv MBA KMBS, викладач Києво-Могилянської бізнес-школи.
Має багатий досвід моделювання та оптимізації процесів на рівні підприємства. 10+ років досвіду в управління ІТ у великих виробничих та торгових компаніях. Успішно впроваджував складні організаційні зміни. Реалізував велику кількість складних ІТ-проектів, пов'язаних з оптимізацією операційної частини бізнесу та забезпеченням вимірних бізнес-результатів. Сильні сторони – стратегічне бачення, системний підхід, ІТ-лідерство, яке відповідає і узгоджується з потребами бізнесу, управління даними та аналітика, управління людським капіталом. Нині – IT Business Partner | CIO | COO Незалежний консультант.
Має 12 років досвіду в IT-індустрії, досвід роботи з Deutsche Bank, багатьма скандинавськими Fintech компаніями. Останні 5 років очолював департамент розвитку стратегічних компетенцій у норвезькій IT-компанії. Засновник двох власних компаній: FestGroup – організація масштабних міжнародних IT-конференций; Domivka.club – co-living простір для IT-спеціалістів. Нині – Founder та CEO Fest.group.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].